Gå til innhold

Noen som har opplevd MA, og blitt raskt gravid igjen?

Anbefalte innlegg

Akkurat hatt en MA (fant det ut i uke. 14, fosteret hadde vært død i 1. mnd), Så nå er jeg tilbake her. Trist og tungt, men prøver å være positiv, og tenke framover!

Noen som har opplevd det sammen, og ble raskt gravid igjen? Vi brukte 9. mnd og det var første gang vi ble gravid..

Fortsetter under...

huff altid like trist dette :/

Hadde i midten av januar, ble gravid med en gang igjen..!

(hadde ikke mens mellom Ma og dette svangerskapet)

Men, skal vel sies at jeg og sambo er i litt overkan av fruktbare :P

Gjest Håpernestegang:)

Ventet med å prøve til etter første mens, ble deretter gravid på første el. Endte i ny MA. Venter nå på mens igjen og satser på ny graviditet på første el.

Trist at du måtte oppleve dette. Lykke til med ny prøving!!

Endret av Håpernestegang:)

Annonse

Ventet med å prøve til etter første mens, ble deretter gravid på første el. Endte i ny MA. Venter nå på mens igjen og satser på ny graviditet på første el.

Trist at du måtte oppleve dette. Lykke til med ny prøving!!

Så trist å høre! Vi skal prøve igjen vi også! Håper det går bra denne gangen :) Lykke til dere også!

Opplevde MA for drøye 7 år siden. Ble gravid to måneder etter utskraping. Har nå ett barn på 6 år, ett på 4 1/2 og ett som snart er ett år - uten noen flere problemer :)

Lykke til!

Så godt å høre :)

Opplevde MA for drøye 7 år siden. Ble gravid to måneder etter utskraping. Har nå ett barn på 6 år, ett på 4 1/2 og ett som snart er ett år - uten noen flere problemer :)

Lykke til!

Så godt å høre :)

Ikke at du har hatt en MA, men at du har 3 barn nå :)

Stakkars deg, så utrolig trist. Mistet nettopp selv i uke 14, barnet har nok dødd like før, så kan kanskje si at jeg vet hvordan det kan føles, selv om det sikkert er lite trøst i det.

Lurer selv på det samme som deg, siden jeg mest sannsynlig må ha utskrapning i morgen, og holder på å besvime av tanken.

ønsker virkelig at du holder håpet oppe og at en spire flytter raskt inn. Er jo oppløftende for oss begge at flere her inne har blitt gravid igjen raskt :)

Stakkars deg, så utrolig trist. Mistet nettopp selv i uke 14, barnet har nok dødd like før, så kan kanskje si at jeg vet hvordan det kan føles, selv om det sikkert er lite trøst i det.

Lurer selv på det samme som deg, siden jeg mest sannsynlig må ha utskrapning i morgen, og holder på å besvime av tanken.

ønsker virkelig at du holder håpet oppe og at en spire flytter raskt inn. Er jo oppløftende for oss begge at flere her inne har blitt gravid igjen raskt :)

UFF! Så trist å høre!! Jeg fikk medisinsk abort, så ble ferdig med tablettene i dag. Men vet ikke om jeg skal vente med å prøve til mensen kommer tilbake eller ikke. Skjer det ikke så skjer det ikke. Skjer det med en gang så tenker jeg at the er meant to be - det skjer når det skjer :)

Tvi, tvi en til, please :) Tenker på deg!

I firhold til ny prøving - fikk du mifepristone før cytotec? Isåfall vil jeg bare gjøre oppmerksom på at det står i pakningsvedlegget at man ikke bør bli gravid før etter en mens da virkestoffet kan ha innvirkning på neste svangerskap. Samtidig har vi begge gangene fått beskjed på sykehuset at vi kan starte prøvingen med en gang om vi føler for det.

Annonse

I firhold til ny prøving - fikk du mifepristone før cytotec? Isåfall vil jeg bare gjøre oppmerksom på at det står i pakningsvedlegget at man ikke bør bli gravid før etter en mens da virkestoffet kan ha innvirkning på neste svangerskap. Samtidig har vi begge gangene fått beskjed på sykehuset at vi kan starte prøvingen med en gang om vi føler for det.

Ja for dei som bruker den medisinen.

?????

Ja, det kom vel klart fram at det gjaldt den spesifikke medisinen. Det var kun en opplysning!

Hadde en ma i uke 11 i slutten av februar, ble gravid i juni. Alt vel med lille i magen nå og har ei frisk jente fra før :-) Her tok det helt klart litt tid før kroppen kom i rute igjen etter utskrapning, men ble gravid med en gang syklusen ble normal og regelmessig igjen.

Lykke til med neste forsøk:-)

?????

Ja, det kom vel klart fram at det gjaldt den spesifikke medisinen. Det var kun en opplysning!

Den medisiner blir ikkje brukt barre til abotere.

Jeg hadde en MA i uke 13, i juni. Ble anbefalt å vente en menstrasjon før vi prøvde igjen, pga evt smårester som blir med mensen ut (som ellers kan skape ubalanse ved et svangerskap). Jeg fikk menstrasjon 8 uker etter MA. Så er nå inn i min 3.pp. Vet at d klaffet på eggløsning denne gang, så krysser beina for at d blir en lykkelig nyhet snart! :)

Heisann, så leit å høre... Heldigvis er det mange solskinnshistorier, så det er all grunn til å holde håpet oppe:) Hos meg ble det oppdaget en MA i uke 11 i juni, fosteret hadde da vært dødt i 2 uker. Dagen etter fikk jeg en SA hjemme (hadde egentlig time til utskrapning), det var en fæl opplevelse...

Fikk ny mens ca. 4-5 uker etter SA, og ca 2 uker etter det igjen ble jeg gravid på nytt! Vi bestemte oss for å bare kjøre på, og nå er jeg i uke 16:) Det ser ut som alt går bra nå, og vi gleder oss til en lillesøster eller lillebror i april neste år:)

Masse lykke til videre:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...