Gå til innhold

Høyt blodtrykk

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om noen har erfaringer med høyt blodtrykk, og hvordan dere eventuelt blir fulgt opp?

Jeg har termin idag og har gått til ekstra kontrollerer på sykehuset den siste måneden pga høyt blodtrykk. Før det hadde jeg hyppigere kontrollerer hos jordmor pga det samme. Når blodtrykket ble over 150/100 ble jeg sendt til kontroll på sykehuset og de fortsatte med kontrollerer to ganger i uken. Når blodtrykket ble enda høyerer ble jeg satt på blodtrykksmedisiner og trykket gikk ned til 125/81. Men de siste to ukene har det økt igjen. På sykehuset er det forskjellige leger hver gang, og alle sier forskjellig, så jeg blir helt forvirret, og etter kontroll igår føler jeg meg egentlig bare helt utslitt og vet ikke hva jeg skal tenke. Jeg har også hatt hodepine konstant den siste måneden som ble værre igår. Forrige uke når trykket var oppe i 135/90 ville legen at det skulle måles igjen etter to dager fordi det ikke skulle øke mer. På kontroll igår var det økt til 145/96 og 147/92 og jeg har mer hodepine, men da sa legen at det gjør ingenting, vi vil ikke ha undertrykket lavere så vi øker ikke medisinen din, og hun brydde seg ikke om hodepinen. Hun sa bare at vi setter opp ny time til mandag. Jeg føler at legen hver gang bare overlater "ansvaret" til legen på neste kontroll. Jeg har venninner som har blitt satt i gang pga blodtrykk og de har hatt omtrent samme blodtrykk som meg men uten at de er på medisiner...

Noen her med erfaringer som kan si noe om hva legene vanligvis gjør? Jeg har lyst til å få et litt mer konkret svar ved neste kontroll for det er utrolig frustrerende å få høre forskjellig hver gang jeg kommer...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143984171-h%C3%B8yt-blodtrykk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har 3 uker igjen til termin og hadde ved forrige kontroll 130/102. Jeg har ikke blitt satt på medisiner, men ble sendt til sykehuset for kontroll. Der tok de en registrering, en ultralyd og målte blodgjennomstrømmingen i navlestrengen.

Stort mer enn det kan de ikke gjøre, og ifølge legen skal det litt til for at man setter fødselen igang.

Du får jo tett oppfølging! Jeg fikk også beskjed om å bestille ny time til lege/ jordmor neste uke for oppfølging.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...