Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Noen som skal igang med fryseforsøk i november ? Slik at man ikke føler seg alene den måneden :/ Her venter vi på mensen som er rett rundt hjørnet for å prøve på enda et fryseforsøk..

Etter å ha holdt på i rundt ett år nå uten resultater (mange avbrudd og et negativt ferskforsøk) krysser vi fingrene for at vi får verdens beste adventsgave i år XD

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143984164-frysefors%C3%B8k-i-november/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi skal også ha fryseforsøk i november :) Jeg fikk mensen på tirsdag så dette er den tredje dagen på Progynova. Har heldigvis sluppet unna så mange bivirkninger foreløpig, kun litt kvalme i perioder. Dette blir vårt første fryseforsøk, så vi er veldig spente. Vi har ingen barn fra før og en positiv test hadde absolutt blitt verdens beste adventsgave! <3

Krysser fingrene for oss begge! :)

Vi skal også ha fryseforsøk i november :) Jeg fikk mensen på tirsdag så dette er den tredje dagen på Progynova. Har heldigvis sluppet unna så mange bivirkninger foreløpig, kun litt kvalme i perioder. Dette blir vårt første fryseforsøk, så vi er veldig spente. Vi har ingen barn fra før og en positiv test hadde absolutt blitt verdens beste adventsgave! <3

Krysser fingrene for oss begge! :)

Godt jeg ikke er alene denne måneden da - ikke for at det er positivt, men er godt å føle at man er flere i sammen båt.

Kvalme er ikke noe særlig - jeg gikk på progynova forrige runde og hadde ingen bivirkninger, men da jeg på ultralyd dag 10 hadde utviklet flere eggposer på 16mm++ ble det avbrutt :/ Denne gangen satser vi på Evorel-plaster når bare denne hersens menstruasjonen dukker opp. Tenk at man går å gleder seg til noe slikt :)

Denne måneden er vår positive måned. Håper vi begge får ei jul som er verdt å feire ;)

Noen som skal igang med fryseforsøk i november ? Slik at man ikke føler seg alene den måneden :/ Her venter vi på mensen som er rett rundt hjørnet for å prøve på enda et fryseforsøk..

Etter å ha holdt på i rundt ett år nå uten resultater (mange avbrudd og et negativt ferskforsøk) krysser vi fingrene for at vi får verdens beste adventsgave i år XD

Vi skal også i ilden i november. De har ventet på oss i 5 år, og nå er tiden inne. har ei icsi jente på første forsøk, og en fryse-gutt. Godt å høre at vi er flere. det som bekymrer meg litt om dagen er at ingen vet noe om mine planer, og hva jeg skal si på jobben for å få fri :S Jeg måtte få uka innen i dag, og den kom i dag :)

Annonse

Jeg mener å huske nicket Eifos på tjukka! Kan det stemme, Eifos??:-) Hvor gamle er barna dine? Jeg har ei jente på litt over 5 og en gutt på snart 3.

Satte inn siste rest av fryseegg i vår men uten resultat. Skal i gang med hormonstimulering nå i nov.:-)

Nicket mitt tidligere her på bim var Litjpia77, hvis du mot all formodning skulle huske meg:-)

Jeg mener å huske nicket Eifos på tjukka! Kan det stemme, Eifos??:-) Hvor gamle er barna dine? Jeg har ei jente på litt over 5 og en gutt på snart 3.

Satte inn siste rest av fryseegg i vår men uten resultat. Skal i gang med hormonstimulering nå i nov.:-)

Nicket mitt tidligere her på bim var Litjpia77, hvis du mot all formodning skulle huske meg:-)

hei hei, ja det stemmer:) Jeg er eifos "på tjukka" Skal spare det nicket noen dager til. jeg har i utgangspunktet time på riksen til innsetting i dag 7. nov. hvis embryoene overlever opptiningen. Spennende. skal ringe kl 11.15. Jeg har ei jente på litt over 5 og en gutt som er 4 i dag 7. november. Her går det unna i svingene:)

Hvordan går det med dere andre som holder på med fryseforsøk nå?

Jeg har gått på Progynova i 16 dager, har vært på ultralyd 2 ganger, men enda er ikke livmorslimhinna tykk nok.. Skal på ny ultralyd i morgen, sist var den fra 6,3 til 6,6 mm, håper virkelig den har kommet over 7 mm nå!

Jeg har økt dosen Progynova til 8 mg daglig og sliter veldig med hodepine pga det. Men det er jo bare barnemat i forhold til alle bivirkningene i forbindelse med ferskforsøket, skulle ønske alt var like enkelt som dette ;)

Annonse

Jeg har gått på Progynova i 16 dager, har vært på ultralyd 2 ganger, men enda er ikke livmorslimhinna tykk nok.. Skal på ny ultralyd i morgen, sist var den fra 6,3 til 6,6 mm, håper virkelig den har kommet over 7 mm nå!

Jeg har økt dosen Progynova til 8 mg daglig og sliter veldig med hodepine pga det. Men det er jo bare barnemat i forhold til alle bivirkningene i forbindelse med ferskforsøket, skulle ønske alt var like enkelt som dette ;)

Heisann. Her ble det avbrytt forsøk siden jeg hadde to store eggposer, men skal igang igjen allerede på neste menstruasjon som forhåpentligvis er like rundt hjørnet :) Satser på det blir et fryseforsøk nå i november!

Hørtes ikke noe hyggelig ut med hodepine så krysser fingrene for at ved neste ultralyd er slimhinnen din tykk nok XD

Heisann. Her ble det avbrytt forsøk siden jeg hadde to store eggposer, men skal igang igjen allerede på neste menstruasjon som forhåpentligvis er like rundt hjørnet :) Satser på det blir et fryseforsøk nå i november!

Hørtes ikke noe hyggelig ut med hodepine så krysser fingrene for at ved neste ultralyd er slimhinnen din tykk nok XD

Liaes...: er d søskenforsøk? Veldig greit m fryseforsøk da. Lettvint! Jeg hører også til på St.Olav.

Ja, er søskenforsøk vi skal starte på! :) første forsøket siden jeg ble gravid med gutten, så er egentlig ganske spent! Men veldig greit at det er fryseforsøk ja, siden jeg har en liten en og ta meg av midt i all medisineringen og! :) er du fornøyd med st.olavs da? Har du hatt mange forsøk?

Heisann. Her ble det avbrytt forsøk siden jeg hadde to store eggposer, men skal igang igjen allerede på neste menstruasjon som forhåpentligvis er like rundt hjørnet :) Satser på det blir et fryseforsøk nå i november! Hørtes ikke noe hyggelig ut med hodepine så krysser fingrene for at ved neste ultralyd er slimhinnen din tykk nok XD

Så synd du måtte avbryte! Håper det ikke går så lang tid til du kan starte opp igjen da. Jeg frykter det går den veien her også... Da jeg var på ny ultralyd i dag var slimhinnen blitt 1 mm tynnere! Trodde ikke det gikk ann jeg... Men da jeg snakket med de i Haugesund sa de at det nok skyldtes at jeg var hos en annen gynekolog denne gangen, og det er jo snakk om millimetere her så de la ikke så mye vekt på det. Så nå skal jeg øke dosen Progynova enda en gang. (Hmmm, lurer på hvordan det går med hodepinen da?)

Ny ultralyd på mandag igjen. Glad jeg er sykemeldt akkurat nå, hadde ikke vært greit å tatt så mye fri hvis jeg hadde vært på jobb! Men jeg skal forhåpentligvis starte i ny jobb snart, skal på jobbintervju i dag :) Dere som jobber, hvordan takler arbeidsgiverne deres at dere må ta en del fri pga av gynekologtimer og diverse?? Sier dere hva dere skal? Nå man må til gynekolog 2 ganger i uka i et par uker så er det vel ikke så lett å finne på unnskyldninger?

Liaes...: er d søskenforsøk? Veldig greit m fryseforsøk da. Lettvint! Jeg hører også til på St.Olav.

Ja, er søskenforsøk vi skal starte på! :) første forsøket siden jeg ble gravid med gutten, så er egentlig ganske spent! Men veldig greit at det er fryseforsøk ja, siden jeg har en liten en og ta meg av midt i all medisineringen og! :) er du fornøyd med st.olavs da? Har du hatt mange forsøk?

Liaes<3gutt<3:

Første forsøk var i 2006 der dattera mi ble laget (på første forsøk!:-))

I 2009 hadde jeg et neg. fersk forsøk før sønnen min ble laget på første frys.

I jan/feb 2012 hadde jeg to neg frys.

Skal nå i gang med fersk forsøk snart. (Som jeg betaler full egenandel for pga vi har to felles barn fra før, men det gjør jeg gjerne da ønsket om ett barn til er stort! <3)

Ang St.Olavs så har jeg noen negative erfaringer. De er hyggelige og flinke, men jeg har følelsen av å være på et samlebånd... De har nok veldig mye å gjøre og da kan det bli sånn.

Opplevde også å bli satt på feil dose Gonal F da sønnen min ble laget. Jeg ble satt på 150 IE, det samme som ved forsøket i 2006. Jeg spurte sykepleieren om de ikke skulle ta nye blodprøver før det ble dosert, men det var ikke nødvendig. Da jeg var på første UL viste det seg at ingen eggposer var utviklet!!! Da overlegen så i papirene mine viste det seg at doseringen på 150 IE var fra første forsøket i 2006... Sykepleieren hadde rett og slett ikke sett ordentlig på datoen da hun oppgav doseringen til meg! Overlegen beklagde og sa jeg burde tatt blodprøver i forkant for de ville nok vist at jeg måtte ha en høyere dose. Enden på visa ble etter mange injeksjoner med Gonal-F ble det utviklet egg. Brukte medisiner for 22.000 kr på det forsøket.

Huff, ble mye negativt om St. Olav her. De er jo regnet for å være kjempedyktige!:-)

Nok om det.

Hvor gammel er sønnen din?

Hei igjen. Jeg har ikke kommet inn på siden min på noen dager, da jeg har fått feilmelding når jeg taster passord. Er i orden igjen nå ;) Vi var inne den 7. november på Riksen, og de to siste eggene vi hadde igjen, overlevde opptiningen, og er nå satt tilbake. venter i spenning nå kjenner jeg. Hvordan var det med tellingen igjen av dager. Skal ta blodprøve på dag 12. Regnes innsettingsdagen som dag 1?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...