Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2012 #1 Skrevet 26. oktober 2012 Jeg studerer og engster meg for forskjellig iblant. Når jeg er nervøs for eksamner, foredrag, innleveringer prøver o.l så sover jeg INGENTING i løpet av nettene. Det er grusomt! Jeg har hatt det slik i mange år nå, så jeg kontaktet legen min for å få sovemedisiner. Men han nektet å skrive ut noe ut til meg, han mente jeg var alt for ung for sovemedisiner (er 22 år) og heller burde begynd å trene mer.(!)
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2012 #2 Skrevet 26. oktober 2012 Han kan skrive ut Vallergan. Ikke A eller B- preparat og det er ikke avhengighetsskapende. Jeg er 22 og har fått det av legen når jeg har hatt veldig dårlige søvnperioder.
☆☆☆ Skrevet 26. oktober 2012 #3 Skrevet 26. oktober 2012 Sovemedisin er siste utveg, alt anna og litt til bør vere prøvd først. Trening med påfølgjande avslapning er ein god idé.
Tovehvit Skrevet 26. oktober 2012 #4 Skrevet 26. oktober 2012 Vallergan gir jo hangover delux :S Du kan prøve å få han til å skrive ut circadin, er et melatonin preparat.
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2012 #5 Skrevet 26. oktober 2012 Kan du ikke først prøve å følge legens råd om å trene mer, da? For meg er det en helt klar og tvetydig sammeheng mellom trenng og søvn. Trening = lett innsovning og god sønv Ingen trening = sen innsovning og dårlig/ingen/lite søvn. Det er vel verd å teste ut dette før du setter i gang me då gjøre deg selv avhengig av medikamenter nesten før livet er skikkelig begynt. Og hvis det ikke virker gir han deg kanskje innsovningstabletter, det er jo litt bedre enn ordentlige sovetabletter.