Gå til innhold

Sykemeldingsoppfølging når det er svangerskapsrelatert?

Anbefalte innlegg

Jeg ble 50% sykemeldt for drøyt 3 uker siden og legen regner med at jeg blir det fram til permisjonen ved juletider. Igår kom arbeidsgiver og sa at hun var pålagt å lage en opptrappingsplan med meg innen 4 uker. Og vi skulle avholde et dialogmøte ved 7 uker der legen og bedriftshelsetjenesten også skulle være med! For meg høres dette helt unødvendig ut! Jeg er innstilt på å stå i jobb så lenge som mulig og får de tilpasninger som er mulig. Men dette er jo ikke på noen måter jobbrelatert. Venter nr. 3 og er svimmel, sliten, trøtt, kvalm etc. Summen av to små hjemme og full jobb har bare blitt for mye. Skjønner jo at det må være et system for oppfølging, men kommer det ikke litt an på sykemeldingsgrunnen?!

Hvordan er det for dere som har vært sykemeldt i svangerskapet?! Har dere vært nødt til å lage planer og stille på dialogmøter?

Fortsetter under...

Det finnes et eget NAV-skjema som gir arbeidsgiver fritak for svangerskapsrelaterte sykmeldinger.

Håper det ordner seg for deg, det er ikke moro når det blir en unødig belastning fra arbeidsgiver som du skisserer her.

Lykke til!

Det skal egentlig holdes møter osv ja.. Jeg fikk tilsendt et brev fra nav, som var en kopi av brevet sendt til sjefen min,

Der stod det svart på hvitt, at hvis ikke de mottok opplysninger fra dialogmøtet mellom han og meg, fikk han en bot på over 5000 kr.

Det er HELT på trynet, men de følger bare ritualene.

Man er jo ikke syk, i den forstand, men man blir jo ikke akkurat MINDRE gravid med ukene, så jeg lo litt av det brevet, samme gjorde sjefen min,,.'

Men det er ikke noe du skal tenke på . Det går evt bare utover sjefen din . Og tror nok de fleste sjefer bare sender inn de oppplysningene de er pliktige til, uten å i det hele tatt "gidde" å snakke med den gravide.

Signerer innlegg #2

Jeg fikk samme beskjed av arbeidsgiver, men de sendte inn skjemaet for fritak og det ble vedtatt ganske kjapt.

Håper det ordner seg for deg også!

Endret av Bobbert

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...