Gå til innhold

Dobbel (trippel) tidsklemme

Mildemai09

Anbefalte innlegg

En ekstra dimensjon med å få barn seint (siste barn kommer etter fyllte 40), er at vi da får og har gamle egne foreldre.

Våre barns besteforeldre er i alderen 69 til 82. Kun to av dem er friske nok til å tilbringe noe tid med barnebarna, og kun én kan reellt avlaste med barnevakt.

Ingen søsken eller annen familie i nærheten, men vil etterhvert kunne bruke noen venner/naboer til gjensidig hjelp.

Som datter til en senil forelder er dette en stor påkjenning i seg selv.

Føler et umulig krysspress som gjør at jeg føler meg knust og maktesløs til tider.

Jaja, bare et lite hjertesukk på en fredag - og kanskje til trøst for andre som også har det sånn.

Fortsetter under...

Æsj da, høres ut som om du har en ganske tung fredag :-(

Vi fikk vårt femte og siste barn nå nylig når vi fylte 40, men vi har det ikke så vanskelig med avlastning heldigvis. Våre foreldre er i 60-åra, og de eldste søsknene kan også bidra med småpass eks. hvis vi har lyst til å handle i fred - gå en tur e.l.

Ellers benytter vi oss av alle pustepauser vi kan få. Eksempelvis er det barnepass på treningssenteret, der får vi en time "gratis" barnepass så vi kan trene sammen, og ha litt alenetid. Det gir ekstra energi på alle måter. Du kan kanskje sjekke om venner/naboer har eldre barn som kan vÆre barnevakt i blant?

Om ikke noe annet er en trøst, er det i hvert fall her på østlandet en nydelig høstdag. Du har familie og venner, og du betyr noe for mange. Du er en moden mor, som har erfaring å øse av når du skal oppdra dine barn. Og om det er litt trått i dag, er jeg helt sikker på at du våkner opp en morgen og tenker at livet er ganske så vakkert likevel!

Tillat deg å vÆre sliten, men let etter ting som gir deg positiv energi slik at du kommer opp igjen. ønsker deg en finfin helg!

Vii har også fått de minste 3 etter 40. Har også kun en besteforelder som kan passe. Og 2 som ikke kan. Men vi har jo fantastiske storesøsken som er enda bedre barnevakter;) Selv hadde jeg en mye yngre mor, men har aldri hatt besteforeldre. Gikk helt greit det også, for hadde stor fin familie med masse tanter, onkler og søskenbarn.

En leser jo også stadig her inne om unge besteforeldre som har nok med seg og sitt og ikke er så interessert i å passe barnebarn.

Så dette opplever jeg ikke som noe problem.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...