Gå til innhold

Hva er denne merkelige kneppelyden?

Anbefalte innlegg

Flere ganger om dagen nå hører jeg en merkelig kneppelyd, eller skal jeg si knekkelyd fra magen. Det er spesielt når han beveger seg, og jeg vet jeg har hørt dette i tidlligere svangerskap. Det er ikke vondt jeg er bare veldig nyskjerrig på hva dette er. Noen som vet?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143984003-hva-er-denne-merkelige-kneppelyden/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har tenkt begge deler :)

Det er jo rart om vi skulle høre det knekker i skjelettet til barnet, men jeg skjønner at man kan tro det pga. lyden. Jeg tror lyden kommer når barnet beveger seg, men at lyden må være fra mine tarmer, underhuden eller noe annet.

Flere kloke hoder?

Annonse

Knepper som bare juling her, og her er det rett og slett ribbeina mine som "spretter" på plass :P Spesielt når jeg reiser meg opp eller bøyer meg ned. Er 40+1.

Har erfart det fra før jeg var gravid, så kjenner det igjen :)

Spurte jm om dette ...

Svar:

Min jm mener at det kan være det ene hinnen med vann som sprekker, når babyen sparker bort i..ikke farlig, for man har to hinner.. :)

Hvis man bare har hørt det èn gang, så kunne jeg kanskje vært enig, men når man hører det flere ganger, i flere uker, så har jeg ikke helt trua på denne teorien :P

har hørt 3 slike knepp. Er dager fra termin, blir like redd hver gang for at det er vannet som går. Vil helst ikke ha dette vannet i sofaen liksom ;) jeg har hørt at det er leddene til babyen så vel som at det er små lommer med fostervann som sprekker... hvem vet?!! hmm...!!

vil helst ikke at vannet skal gå før på sykehuset.. blir så mye søl hehe..

Mange gode teorier, men jeg tror ikke vi har fasiten her.

Hvis en fosterhinne sprekker burde vi jo bare høre lyden en gang. Hos meg har det noen dager vært flere knepp/knekk. Men jeg er enig i at lyden kan høres ut som en hinne som sprekker. Jeg skal spørre legen min på neste kontroll, men tipper han kommer til å sitte der som et spørsmålstegn;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...