Gå til innhold

Hvilke type serviser har dere? Hverdags? Jul? Pent?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Foreløpig har jeg bare hatt noen fra her og der fra loppemarked, men i år skal jeg ha jul hjemme for første gang og ønsker meg et servise som matcher :)

Hva har du?

Nettsider å anbefale?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har Silver Paisley fra Til Bords. Veldig mange som har det :) Er ofte på 40% tilbud, så det tok ikke så lang tid før vi hadde fullt servise.

http://www.tilbords.no/merker

Skrevet

Vi har Silver Paisley fra Til Bords. Veldig mange som har det :) Er ofte på 40% tilbud, så det tok ikke så lang tid før vi hadde fullt servise.

http://www.tilbords.no/merker

Dumme link... Gå på Merker, så finner du Silver Paisley der :)

Skrevet

Har ett billig hverdagsservice - tror det heter new york eller noe sånt, fra Glassmagasinet.

Har Märta?-serviset til pent - brukes til jul, nyttår og bursdager...

Samme med bestikk - ett hverdags, ett til halvpent (ramona fra hardangerbestikk) og sølvtøy til penpent....

Skrevet

Har Aida servise til hverdags (firkantede tallerkener mv)

Har Porsgrunn Nisse som grøtservise til jul.

Har Porsgrunn "blånisse" (vet ikke hva det heter) som juleservise (middag, dessert mv)

Har Porsgrunn Bonde som servise til kaffe, snitter, småkaker mv (bruker det ALDRI, det opptar bare skapplass)

Har Rosendahl Grand Cru, både glass og servise til pent.

Skrevet

Husker ikke hva servisene våre heter. Det er over 20 år siden jeg kløpte dem. De har uansett gått ut av produksjon. Vi har uansett ikke til mer enn 10 personer. Til større selskaper har vi derfor kjøpt billigste IKEA glasstalerkner til drøyt 30 personer.

Skrevet

Vi har hverdagsservice og penservice. Penservicet er Silver Paisley.

Skrevet

Vi har bare et! Det er et fullverdig sett, ingen kopper og kar fra her og der. Bruker det både til hverdags og til "pent". Er et enkelt og klassisk servise. Ønsker meg juleservise, skal begynneå se meg om etter et vakkert:)

Gjest pizzadilla
Skrevet

Mamma har og nisse serviset fra Porsgrun:-)

Vi har sagt at vi ikke kommer til å samle på servise. Kun bestikk. Ramona fra Hardanger. Kommer til å stikke på IKEA og finne "finservise" der istede. Har liksom ikke samvittighet til å bruke tusenvis på fat:-P

Begge er heldigvis enige i det:-)

Skrevet

Vi har et vi bruker til hverdags og pent, og et juleservise.

Gjest sug lut
Skrevet

Jeg har loppefunnet solsikkeservise samt et arvet Rosenthal servise til hverdags, Amapola fra Villeroy & Boch til penservise, et gammelt nydelig arvet Stavangerflint penservise til, Rosenthal kaffeservise, Ikea-asjetter til frokostmat, i tillegg til deler av mange andre fine gamle.

Skrevet (endret)

Har også New York som hverdagsservise :) Bruker det også til bursdager og sånt...

Til pent har vi bare middagsservise - Bogstad stemor. Dette er arvet fra mannens foreldre, og ikke lengre i produksjon. Vurderer å samle på Bogstad hvit i kaffeservise for å ha et som matcher.

Endret av Nikamo
Skrevet

Har kun ett servise som jeg bruker både til hverdag og fest. Det er hvitt med opphøyet mønster i kantene. Blomster. Kjøpte det på Nille(av alle steder) for 4 år siden. Har et nydelig bestikk i rustfritt stål som ligner litt på sølvtøy og "opphøyet rose" mønsteret (fra coop) og glass fra IKEA. Bruker til hverdag og fest. Pynter heller bordet forskjellig fra jul til bursdag og påske osv. Jeg savner i allefall ikke noe eller ønsker meg noe mer! :)

Skrevet

Til hverdags bruker vi enkelt IKEA.

Finserviset vårt er arvet av mannens besteforeldre. Det er fra stavangerflint, hvitt med blå blomster rundt kanten:) veldig koselig.

Kaffeservise har vi to sett av. Et gammelt arvet av min farmor. Men det er veldig tynt porselen og veldig mye blomster på det, så jeg liker det egentlig ikke. Har derfor kjøpt et til på kremmerhuset for noen år siden:)

Juleservise har vi ikke.

Skrevet

Me har eit kvitt finservise med litt svakt grått mønster og sølvkant. Akkurat dette er ute av produksjon, men anbefalar å ha eit relativt enkelt finservise utan for mykje fargar, sidan det då ikkje begrensar fargebruk og mønster på dukar og serviettar.

Silver Paisly er fint, men det er mange enkle og fine i salg for tida. Har ikkje juleservise med middagstalerkar, kun kaffiservise.

Det er litt stas å ha eit finservise som skil på kvardag og fest.

Skrevet

Vi har bare noe kjipt hvitt fra IKEA, skal ønske oss noe skikkelig når vi gifter oss ;)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Porsgrund porselen til hverdags. Som er pent nok til selskap også. Har nisseserviset til jul. Glass fra rosendahl

Skrevet

Bare billigserviser her. Trenger ikke være redd for at noe skal knuse. Til jul har vi et hjerteservise. Hvitt med mange rød hjerter, egentlig ikke spesielt fint, men det er liksom jul :) Bestemor har alltid brukt det og nå har jeg det :)

Skrevet

Vi har to typer: Min bestemor mente det var lurt av meg å begynne å samle på et tidlig, så jeg fikk servise til jul og bursdagen i mange år i tenårene. Var veldig kjedelig da, men er glad for det i dag:) Det er hvitt og sølv. Har til 12 personer, men skulle gjerne hatt til litt flere... Bruker det til spesielle anledninger som jul, bursdager, o.l, så lenge vi er mindre enn 12 stk.

I tillegg ønsket vi oss et servise til bryllupet. Det er litt grovere, men veldig fint det også! Bruker det til hverdags og "enklere" middagsbesøk :)

Skrevet

Har et hvitt porsgrunn med sølvkant og riller til pent.

Glasstallerker fra ikea til 4 kr. per stk er de vi foretrekker til daglig. Så har vi det søteste juleserviset fra firkløver med disney julemotiver.

Du sier du vil ha et pent i år, men det er ofte lurt å samle i løpet av noen år fodi det gjerne koster 250 kr for en tallerken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...