Gå til innhold

Er i uke 5 og har et spørsmål om hcg..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg målte hcg to ganger denne uken. Mandag var den 72, og onsdag var den 203. Dette er ifølge gynekologen veldig lavt for uke 5. Jeg er veldig overbevist over at befrukningen skjedde i første uken av oktober.

Er det noen som har erfaring med slike målinger? Både gyn og jeg er veldig pessimistiske..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dessverre hadde eg en helt annen måling en de du har 4+1 var min hcg 412. Men har hørt om folk det går bra med og:) går jo oppover:)

Skrevet

Hcg stiger veldig individuelt, men skal i hoved sak fordobble seg hver 3 dag. Jeg hadde 232 i uke 4 og tre dager senere økte den til 818. Det vil si at Hcg kan bare plutselig øke kraftig, Kanskje du burde ta en blodprøve til om et par dager? Ikke det at jeg er noe ekspert men opplevde litt problemer i forhold til hcg selv, hvor min steg sakte i starten og de trodde det var ex, noe de nå ikke tror det er grunnet den store økningen sist. Så om ikke prøvene dine øker slik de skal bør du ta en tur på ul, får å utelukke evt. ex.

Kan jo også henne du ikke er så langt som du tror. Har du sett på de forskjellige hcg- tabellene?

Skrevet

Takk for svar. Ja, jeg skal ta ny prøve. Har ikke bestemt meg for om jeg gjør det i morgen eller på mandag. På en side så er jo stigningen positiv, men jevnt over så er jo tallene utrolig lave :(

Jeg vet jeg ble gravid da, pga mannen var bare hjemme den uken ;)

Jeg så på forskjellige tabeller, men følte meg ikke særlig mye klokere av den grunn :/ Synes bare nivået er svært lavt.

Skrevet

Det er jo godt mulig du er mellom 20- 21 dager fra den dagen du ble befruktet å da er ikke hcg verdien så ille alikevel.

20------522------1690------135

21-----1061------4130------324

men vet godt hvordan du har det, man leser så mye også sier folk så mye så blir man usikker. Men sjangsen får at det er et normalt svangerskap er absoult størst. Jeg ville ventet til det har gått 3 dager altså over helgen, selv om det er pining. Jeg tok nemlig med 2 dagers mellomrom og da viste den ene 124 og neste 232 å det er ikke så mye stigning og fastlegen følte tvil, og ønsket meg inn igjen 4 dager etter på hvor det nesten hadde 4 doblet seg og fastlegen tok en telefon til vakthavend gyn og konkluderte med at alt steg fint. Det vil si at når den viste 232 ble jeg svært engsetelig og lei meg for "ingen " ting, om du skjønner hva jeg mener. Lykke til :)

Skrevet

Hei!

Hvordan måler dere dette??

Skrevet

Takk for tips, Kristin :) Jeg tror jeg venter til over helgen slik at den får steget enda mer.. Eventuelt sunket :(

Sjarmtrollet: Tar en blodprøve :) Det er ikke nødvendigvis noe en trenger å gjøre. Men jeg holdt på med prøverør denne gangen. Dessuten fikk jeg veldig svake tester som ikke ble mye sterkere.. Så for å bekrefte graviditeten og for å starte på medisinene jeg trenger, så var det greit å få det ned på papiret.

Skrevet

Selve stigningen var jo veldig bra. den skal dobles hver andre dag. Kan jo være du ble gravid senere enn du tror allikevel. Både sæd og eggceller kan leve noen dager. Men har også hørt om andre med lav HCG i begynnelsen som det har gått veldig bra med. Lykke til :-)

Skrevet

Hcg blodprøver er ikke nødvendig hvis noe man trenger å ta, så lenge man ikke har smerter, blir innlagt sykehus uten å vite at man er gravid, om legene tror du er gravid før det slår ut på urinprøve etc. Og selvfølgelig spesielle tilfeller hvor fastlegen/ sykehuset bør følge opp. Bare hyggelig ønskegull. Du får fortelle hvordan det gikk. Har du prøvd lenge med prøverør eller og må man gå på medisiner når man blir gravid på den måten ( kan ikke så veldig mye om det )

Skrevet

Tusen takk, loven :) Satser på at det fortsetter å doble seg.. Bekymrer meg likevel for nivået er jevnt over veldig lavt..

Kristin: Vi har prøvd siden 2009. Har et barn f. 06. Vært gjennom 4 MA og var nå igang med første runde med prøverør i samme syklus som jeg ble gravid i. Altså ble jeg gravid på nesesprayen som skal regulere meg ned.

Medisinene er pga. jeg har mistet så mange ganger. Denne gangen prøver jeg Lutinus i tillegg til Klexane og Albyl-e. Jeg hadde lite lyst til å avbryte prøverørforsøket hvis det viste seg at jeg hadde falsk positiv graviditetstest - derfor målte jeg også hcg.. Dessuten skulle jeg egentlig ha gått på medisinene jeg nevnte over mye tidligere. Men men, jeg får ta det som kommer.. Nedturer har det vært nok av, så jeg får bare takle dette også hvis det går galt..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...