Gå til innhold

Blir snart gal av fortsatt positiv test etter MA!!!

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vet det bare har gått 3,5 uke, men blir gal av at hcg ikke er i null enda. Etter første MA ble testen positiv etter 2 uker. Denne gangen var vi noen uker kortere og således da hcg er på topp, men en negativ test representerer liksom at det er over. I går målte hcg 97.

Når testen er negativ skal jeg ta blodprøve for koagulasjonsfeil og kromosomtest. Legen mener ut fra negative funn ellers etc at disse også vil være negative. Videre er det ingen synlige feil i livmoren. Så i utgangspunktet sier de bedre lykke neste gang...

Vet ikke hvordan jeg skal forholde meg til det. Blir litt gal av at vi ikke har fått noen svar og er livredd for hva som vil skje neste gang.

Hvordan takle dette? Noen med gode råd?

Fortsetter under...

Huff, utrolig kjedelig. Jeg har ikke testet meg, men jeg måtte vente 9 uker etter sist MA før jeg fikk igjen mensen. Utrolig kjedelig å gå å vente.

Har ingen gode råd annet enn at de fleste lykkes til slutt. Vi/jeg hadde 2 MA er og 3 spontanaborter før vi fikk ei jente. Nå forsøker vi på en til noe som endte i en MA i august. Fikk mensen for litt over ei uke siden, så nå venter vi bare på eggløsning.

Har fått beskjed om at sannsynligheten for at det skal gå bra nå er stor. Så får man tro på det. Selv om usikkerheten gnager.

Forstår godt at du ønsker at testene skal være negative nå :( Kroppen din trenger nok lenger tid på "å komme seg". Forrige MA tok veldig lang tid for meg å bli ferdig med. Jeg oppdaget den i juni men blødde helt til starten av september. Har du hatt utskrapning?

Legene sier at alt er ok hos oss og at neste gang går alt fint. Vi er også livredde for hver graviditet.. Nå kan det se ut som en 5. abort er rett rundt hjørnet, så det er klart at vi synes dette er vanskelig. Jeg aner ikke hvilke gode råd jeg kan gi deg, men det er viktig å tenke fremover uansett hva som skjer.. Har dere vært til utredning?

Gjest Håpernestegang:)

Forstår godt at du ønsker at testene skal være negative nå :( Kroppen din trenger nok lenger tid på "å komme seg". Forrige MA tok veldig lang tid for meg å bli ferdig med. Jeg oppdaget den i juni men blødde helt til starten av september. Har du hatt utskrapning?

Legene sier at alt er ok hos oss og at neste gang går alt fint. Vi er også livredde for hver graviditet.. Nå kan det se ut som en 5. abort er rett rundt hjørnet, så det er klart at vi synes dette er vanskelig. Jeg aner ikke hvilke gode råd jeg kan gi deg, men det er viktig å tenke fremover uansett hva som skjer.. Har dere vært til utredning?

Vi får ikke skikkelig utredning siden vi kun har hatt 2 MA, men siden første var over i 2 trimester får vi noe. Livmoren er sjekket med ul bare, så skal jeg ta den pakkeblodtesten for koagulasjonsfeil og så fikk jeg mast meg til kromosomtest av meg og mannen.

Skal egentlig vente med å ta blodprøvene til negativ test, men prøvene er rekvirert for oktober. Orker ikke ringe sykehuset på nytt. Hcg var 97 på onsdag. Testen er fortsatt positiv, men den 31 tar jeg de blodprøvene jeg skal uansett. Har jo hørt andre ta disse rett etter en abort..

Til oss har legene også sagt at neste gang går det nok bra, men det gjorde jo ikke det! Håper ikke du får en ny abort nå!! Uff ta godt vare på hverandre!!!

Neste gang har jeg bestemt meg for at det skal gå bra! Jeg skal ikke bekymre meg en eneste dag og bare ta det med ro. Bekymring hjelper jo ikke til noe. Håper jeg klarer å gjennomføre det.. :)

Ja, det hjelper ikke akkurat på å bekymre seg :) Så det beste er å ta det som det kommer. Mannen min har litt den holdningen, og den kunne jeg også hatt litt behov for..

Utrolig trist at dere har vært gjennom 2 MA :( Det er jo uendelig sårt.. Jeg tror nok ikke det gjør noe om du tar blodprøvene nå, selv om du har ørlite hcg i blodet enda.. Evt. så får du heller sende de avgårde, og ta nye hvis de ønsker det..

Håper spiren sitter og at dere slipper flere skuffelser :)

Annonse

Gjest Håpernestegang:)

Slik jeg forstod legen i forhold til blodprøvene var at dersom de er negative er det uansett et riktig svar selv med hcg i kroppen. Er de positive på et eller annet kunne det være en falsk positiv. Men da får jeg heller ta de på nytt.. Håper jo på negative og fine prøver selv om det hadde vært fint å hatt et svar.

Lykke til dere også!! Vi kommer nok i mål til slutt bare vi ønsker det sterkt nok:) (veldig stolt av min nye positivitet, håper det smitter)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...