Gå til innhold

Er du vant med rød saft eller annen drikke til grøt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Rød husholdningssaft :)

Passer overhode ikke sammen, for safta blir sur sammen med den søte grøten. Men det er sjarmen :)

Spekemat etterpå.. På lillejulaften :)

Fortsetter under...

Skrevet

Melk???? Til grøt?? Den var ny! Trodde rød saft var opplest og vedtatt tilbehør til grøt jeg :P

Skrevet

Melk! Mannen er vant til rød saft...

Skrevet

Til risengrynsgrøt er jeg vant til iskald melk :) Rød saft til rømmegrøt :)

Skrevet

Rød saft til grøt, melk må jeg ha til pannekaker av en eller annen grunn :)

Annonse

Skrevet

MÅ ha husholdningssaft! Kallte det brannbilen da jeg var liten. Den kom i ei vill fart nÅr grøten brant i munnen :)

Skrevet

Og det er flere ting som er "viktig" når det gjelder grøtspising: Jeg må ha rosiner til (ikke kokt i grøten, men kalde ved siden av, sånn at jeg kan spise en rosin eller to til hver skje). Og jeg må først strø kanel, deretter sukker, altså ALLTID sukker øverst. Kommer kanelen øverst blir det bare helt feil smak (og jeg tuller ikke).

Samme her :-D

Drikker rød saft, lettmelk eller surmelk attåt..alt etter hva som er tilgjengelig :-)

Hahaha... Egentlig litt betryggende at det er flere enn bare oss i min familie som har det sånn (regner med du sier "samme her" til det med rekkefølgen på sukker og kanel). tongue.png

Du soon to be mum er ca. helt motsatt av meg. Rosiner er veldig godt, men ikke på grøten. Kanel og sukker er superviktig, men du strør det jo på i feil rekkefølge! Sukker må på først!! Ellers ser jo alle hvor mye sukker du har på grøten din... Mye kanel over dekker tykt lag sukker under. Og et smørøye i midten, selvsagt.

Skrevet

Kulturmelk, vanlig melk for de som foretrekker det. Jeg klarer ikke kombinasjonen saft og grøt, blir tørr i munnen av det. Men spekemat er kjempegodt - fenalår eller mårpølse ;)

Har nok mye med hva man er vokst opp med.

Skrevet

Rød saft eller melk her. Det blir hipp som happ for meg.

Annonse

Skrevet

Rød saft eller melk her og. Mest melk, tror jeg. Og kanel, sukker, smørøye og rosiner til å strø på toppen. NAM. Tror sannerlig det blir lørdagsgrøt i morgen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...