Gå til innhold

Er du vant med rød saft eller annen drikke til grøt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er vant med rød saft, mannen har aldrig hørt at man "må" drikke rød saft

Fortsetter under...

Skrevet

Til risengrynsgrøt er jeg oppvokst med lettmelk. Rød saft blir feil for meg. Til rømmegrøt går rød saft.

Skrevet

Melk og rød saft er jeg vant til. Jeg liker ikke melk så har bestandig drukket rød saft :)

Skrevet

stort sett rød saft,men innimellom appelsin saft, spesielt nå jeg er gravid :)

Annonse

Skrevet

Rød saft ja, helst solbærsirup :) Mannen her er vokst opp med melk til grøten, men det blir smør på flesk for min del..

Gjest pizzadilla
Skrevet

God gammeldags husholdningssaft og "grøtpinne" som de kalte det. Spekekjøtt:-)

Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

God gammeldags husholdningssaft eller hjemmelagd blåbærsaft var vanlig hos oss til grøten

Skrevet

Det må være melk :)

Annonse

Skrevet

Må ha solbærsirup. Husholdningssaft eller annen rød saft blir feil for meg. Mannen må ha melk.

Skrevet

Må ha melk, hadde vært totalt krise med saft til grøten for meg!

Skrevet

Må ha melk til grøt (samme med pannekaker og vafler).

Skrevet

Må ha rød saft. Melk er alt for mettende. Har det med saft fra besteforeldrene mine. Min mor drikker merkelig nok melk.

Skrevet

Jeg drikker vel det meste til grøt :) Spiser det skjelden.

Kanskje ikke 1 gang i året engang noen ganger.

Men synes rød saft høres best ut til grøt!

Skrevet

Jeg er som flere andre her vant til melk, og det skal være iskald skummet melk. Saft blir helt feil for meg.

Og det er flere ting som er "viktig" når det gjelder grøtspising: Jeg må ha rosiner til (ikke kokt i grøten, men kalde ved siden av, sånn at jeg kan spise en rosin eller to til hver skje). Og jeg må først strø kanel, deretter sukker, altså ALLTID sukker øverst. Kommer kanelen øverst blir det bare helt feil smak (og jeg tuller ikke).

Skrevet

Jeg spiser grøt ca en gang i året og det er på julaften, da er det tradisjon med julebrus til :) De gangene jeg blir servert rømmegrøt eller risengrynsgrøt utenom, drikker jeg husholdningssaft til. Til havregrøt er det best med melk.

Skrevet

Og det er flere ting som er "viktig" når det gjelder grøtspising: Jeg må ha rosiner til (ikke kokt i grøten, men kalde ved siden av, sånn at jeg kan spise en rosin eller to til hver skje). Og jeg må først strø kanel, deretter sukker, altså ALLTID sukker øverst. Kommer kanelen øverst blir det bare helt feil smak (og jeg tuller ikke).

Samme her :-D

Drikker rød saft, lettmelk eller surmelk attåt..alt etter hva som er tilgjengelig :-)

Skrevet

Samme her :-D

Drikker rød saft, lettmelk eller surmelk attåt..alt etter hva som er tilgjengelig :-)

Hahaha... Egentlig litt betryggende at det er flere enn bare oss i min familie som har det sånn (regner med du sier "samme her" til det med rekkefølgen på sukker og kanel). :P

Skrevet

Rød saft :)

Også har jeg sett her inne at mange spiser risgrøt og spekemat. Det fikk jeg servert på barsel. Synes det ble en veldig rar kombinasjon :P Rart med det man er vant med ;)

Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Rød saft, sukker, kanel og smørøye i grøten, og spekemat til. Godt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...