Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2012 #1 Skrevet 25. oktober 2012 Jeg er en analfabet når det kommer til mat hehe. Kan jeg varme opp igjen laks som er stekt dagen eller to dager før og deretter ligget i kjøleskap? Eller blir det farlige bakterier osv da? Er ikke gravid, men har en toåring som også skal spise...
Fomle84 Skrevet 25. oktober 2012 #2 Skrevet 25. oktober 2012 Ja så lenge det er innen 3 dager så vil jeg tro det går bra, hadde lett gjort det selv.
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2012 #3 Skrevet 25. oktober 2012 Dagen etter er helt greit. Siden laks er så feit i seg selv så kan den få en bismak pga fettet hvis den ligger flere dager, så det liker jeg ikke. Litt avhengig av hvor raskt den ble kjølt ned etter tilbereding første dagen, samt hvor lufttett den har vært innpakket i kjøleskapet. Da kan to dager gå greit også, men ville nok ikke tatt den etter tre dager uansett. Du må bare passe på at du varmer den ordentlig opp når du skal bruke den igjen, slik at den er gjennomvarm. Jeg lager ofte laks en dag som jeg spiser restene av dagen etterpå
GravidSomFy Skrevet 25. oktober 2012 #4 Skrevet 25. oktober 2012 Ja det gåt helt fint. Jeg også setter grensen ved 3 dager.
Februargullet2013 Skrevet 25. oktober 2012 #5 Skrevet 25. oktober 2012 Ja Har hørt det ikke skal varmes opp mer enn en gang etter det er varmt opp første gangen da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå