Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har blitt gravid etter fryseforsøk og går på Progynova og Crinone. I utgangspunket fikk jeg beskjed (av en noe usikker lege på Riksen) om å slutte i uke 10, altså 10+0. Jeg klarte ikke slå meg til ro med dette, syntes det var litt tidlig, og kontaktet sykepleierne på Riksen. Der mente hun jeg snakket med at jeg skulle ta det UT uke 10, altså en uke lenger.

Nå er jeg 11+1 og er supernervøs for å slutte. Trappet ned til 1 tablett og 1 Crinone pr dag i går og hadde egentlig tenkt å fortsette med det en liten uke til, men jeg er så lei av å være kvalm og trett og håper at hvis jeg slutter på medisiner, så skal dette bedre seg.

Jeg har aldri fått påvist lave nivåer av progesteron eller noe annet, så dosene min er ikke spesialtilpasset så vidt jeg vet.

Er litt sur på meg selv for at jeg stresser med dette, for jeg stoler jo egentlig på at Riksen vet hva de gjør. Men så er det det at de er litt uenige innad da, og at jeg leser om andre som går lenger på medisiner, og at jeg leser at morkaka tar over progesteronproduksjon i alt fra uke 8 til 12. Er det rart man lurer?

Når har dere andre fått beskjed om å slutte med disse to? Har dere noen gang hørt om noen som har mistet pga at de sluttet for tidlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I porsgrunn har de sagt at med den behandlingen må man gå på det i tre mnd. Men jg er gravid i naturlig syklus nå så for meg har det ikke blitt noe sv den ene gangen jg sto på det men d var det de sa da hvertfall.

Skrevet

Jeg er også nervøs for å slutte på medisinene. Jeg har fått beskjed om å bruke de til uke 12, men dette er i utlandet.Skulle tatt siste i går, men har fortsatt noen få utrogestan igjen, så gjør meg ferdig med pakken :-)

Skrevet

Nå har jeg jo gått ut perioden Riksen oppgav, så jeg spekulerer i om jeg skal slutte med Progynova, som jeg tror er det som gir mest kvalme, og fortsette med Crinonen en stund, siden Crinonen er progesteronen som er nødvendig frem til morkaka tar over produksjon. Vet ikke hvor nødvendig Progynovaen er på dette tidspunktet, det er jo østrogen.

Mye man skal lure på, gitt! Og grunnen til at jeg ikke ringer Riksen, er selvfølgelig at jeg føler jeg maser ... Har jo allerede ringt dem om dette en gang før.

Gjest Trulte med to små
Skrevet

I porsgrunn har de sagt at med den behandlingen må man gå på det i tre mnd. Men jg er gravid i naturlig syklus nå så for meg har det ikke blitt noe sv den ene gangen jg sto på det men d var det de sa da hvertfall.

Aaleve!!! har jeg fått med meg at du er blitt gravid??? ;)

Er du?

Skrevet

Da kan jo du bruke ei uke til om du er nervøs. Det gjør jo ikke noe. Kroppen skyller ut det som ikke trenges. Og kvalmen kommer jo mest sansynlig av graviditeten ;)

Og det er riktig at morkaka tar over i uke 8-12. Kan hende det er litt forskjellig fra person til person det der, aner ikke. Men jeg har ikke ha klart å finne noe anna enn at det tar over i uke 8-12. Ikke noe konkret uke.

Skrevet

Da kan jo du bruke ei uke til om du er nervøs. Det gjør jo ikke noe. Kroppen skyller ut det som ikke trenges. Og kvalmen kommer jo mest sansynlig av graviditeten ;)

Og det er riktig at morkaka tar over i uke 8-12. Kan hende det er litt forskjellig fra person til person det der, aner ikke. Men jeg har ikke ha klart å finne noe anna enn at det tar over i uke 8-12. Ikke noe konkret uke.

Ja, jeg er ikke bekymret for å bruke medisinene ei uke til. Problemet er denne vanvittige trøttheten som fører til kvalme. Blir helt ødelagt og klarer ingenting. Har ikke sett folk på seks uker! ;-) Selvfølgelig skyldes nok deler av kvalmen svangerskapet, men drømmetenkningen min innebærer at jeg blir i supergod form med én gang jeg slutter på medisiner. ;-) Derav dilemmaet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...