Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har en sønn på 2.5 mnd som på dagtid bare vil sove oppå meg. Da sover han godt og lenge, i 2-3 timer. Når vi går tur sover han også godt i vognen sin, men det må være bevegelse! Jeg synes jo det er koslig å ligge sånn, men får gjort lite hjemme. Legger jeg han ned våkner han etter 30 min. Burde jeg gjøre noe for å venne han av å ligge på meg, eller er det for tidlig?:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143983795-babyen-min-sover-bare-opp%C3%A5-meg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sånn var min gutt også! :-) Sov godt i vogn på tur, våknet med en gang vognen stoppet, og sov godt på fanget mitt på dagtid, lå jeg han i vuggen ol, våknet han alltid etter 10-30 minutt. :-P

Men nå den siste uken har han sovnet i armene mine, og jeg har lagt han i vuggen og han har sovet videre i 2 timer ca, og hvis vognen stopper på tur nå, så våkner han ikke :-)

Det ordner seg etterhvert, og det går an å gjøre ting i huset når småen ikke sover og - ta han med deg i en bæresele når du skal rydde eller annet, eller sitt han i vippestol eller under babygym når du rydder/støvsuger etc. Så lenge han ikke er trøtt og sutrete. Jeg pleier ofte å rydde og gjøre husarbeid rett etter småen har våknet fra søvnen og nettopp har spist og fått ny bleie, da er han så blid og fornøyd at han kan ligge litt for seg selv og han liker og se på meg mens jeg gjør andre ting, og jeg prater med han mens jeg rydder etc. :-)

Han er 11 uker.

Har en sønn på 2.5 mnd som på dagtid bare vil sove oppå meg. Da sover han godt og lenge, i 2-3 timer. Når vi går tur sover han også godt i vognen sin, men det må være bevegelse! Jeg synes jo det er koslig å ligge sånn, men får gjort lite hjemme. Legger jeg han ned våkner han etter 30 min. Burde jeg gjøre noe for å venne han av å ligge på meg, eller er det for tidlig? :)

Jeg synes du skal la han sove oppå deg. Bare teip han godt fast og surr litt tau rundt dere, så kan du bevege deg rundt og gjøre ting selv om han sover på deg :)

Gjest Michael<3

Absolutt bæresjal ja- når de er såpass små!

Situasjionen her var akkurat likedan, og det går seg til etterhvert for de fleste :) Nå er lillemann 11 mnd snart og fra de er 4 mnd er mei tai virkelig genialt- veldig bra for mamma ryggen også ;) Og som hun over sier gjør husarbeid når han er våken og blid og slapp av når lille sover ;)

Babybjørn er ikke bra- beina henger og dingler rett ned hvilket er unaturlig for barnets skjelett, hofter og rygg!

Mobu wrap/sleepy wrap er et veldig behagelig sjal og gå med når de er små, da ligger de helt inntil deg i en naturlig stilling :)

Lykke til!

Annonse

Gjest Michael<3

Absolutt bæresjal ja- når de er såpass små!

Situasjionen her var akkurat likedan, og det går seg til etterhvert for de fleste :) Nå er lillemann 11 mnd snart og fra de er 4 mnd er mei tai virkelig genialt- veldig bra for mamma ryggen også ;) Og som hun over sier gjør husarbeid når han er våken og blid og slapp av når lille sover ;)

Babybjørn er ikke bra- beina henger og dingler rett ned hvilket er unaturlig for barnets skjelett, hofter og rygg!

Mobu wrap/sleepy wrap er et veldig behagelig sjal og gå med når de er små, da ligger de helt inntil deg i en naturlig stilling :)

Lykke til!

Moby (ikke mobu)

Mi søv heller ikkje meir enn 30 min aleine (ikkje meir enn 30 min uansett faktisk).

Sida ho er førstefødt visste eg ikkje at det var eit problem, og berre innretta meg etter dette. Etterkvart (3mnd) kunne ho kose seg på babygymmen aleine i våkenperiodar så eg fekk gjort noko. Før det berre overlot eg husarbeid til gubben eller tok det når han kom heim og kunne ta babyen ei stund.

Vi hadde det også sånn de første 10 ukene, men så gikk det seg til av seg selv. Før det ville hun bare sove på meg, ikke i senga og ikke i vogna selv om den var i bevegelse. Det ble mye frustrasjon over alt jeg ikke fikk gjort og jeg var forferdelig lei til tider, men så plutselig fikk vi til å sove både i seng og i vogn. Så bit tennene sammen, det går seg nok til :)

Jeg hadde det også slik med min lille knøtt. Men det løste seg da jeg gjorde vuggen mindre ved å legge et teppe rundt kanten, også la jeg en varmepute der han skulle ligge som lå og varmet opp senga. Tok denne bort rett før jeg la han oppi. Da ble ikke overgangen så stor fra å ligge på varme meg til å bli lagt i en kald seng :)

Det har hjulpet utrolig mye på, endelig kan jeg få gjort litt husarbeid mellom slagene, OG spist middag sammen med mannen min. Det var umulig før da lilleknøtt ikke ville annet enn å ligge på meg :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...