Gå til innhold

Rydder dere huset når dere er syke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er syk, og synes synd på meg selv, vet ikke om jeg bør priotere meg selv her eller å holde huset ryddig, haug med nyvaska klær på kjøkkenbordet, leker strødd utover gulvet, og kjøkkenet burde vært vasket,

Ja, det var så ryddigt og fint her igår, idag orker jeg bare ikke..

Fortsetter under...

Skrevet

Det kommer jo an på hvordan syk jeg er,men stort sett jeg veldig nøye på og holde i orden i huset.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Du er syk, og du lurer på om du skal "holde huset ryddig"? Skal du springe etter unga i dag og rydde? Legg deg på sofaen med et pledd og en kopp te, og bli frisk!

God bedring!

Skrevet

Du kan droppe det med god samvittighet. Jeg hørte nemlig nylig om noen som fikk brev hjem fra sjefen. Der sto det; skriftlig advarsel. Er du frisk nok til å gjøre husarbeid, er du frisk nok til å jobbe.

Skrevet (endret)

Jeg rydder når jeg er syk (spørs hvor syk). Ikke fordi det forventes men fordi jeg kjeder meg ihjel av å bare ligge på sofaen :S Jeg burde bli flinkere til å tenke på meg selv. Det høres ut som du også burde bli :P

Endret av Miip
Skrevet

Det kommer vel helt ann på hvor syk man er!

Henger jeg over skåla og roper på æljen, så er det fint lite rydding som blir prioritert her i gården:)

Hvis problemet er litt feber, halsvondt osv så kan jeg nok fint sette på en vaskemaskin, brette litt tøy, ta ut av oppvaskmaskina osv. men helgevasken dropper jeg nok!

Annonse

Skrevet

det kommer selvsagt ann på hvor syk jeg er. Forrige uke lå jeg rett ut i to-tre dager. Kunne sikkert ha presset meg selv til det meste, men så ikke noe poeng i det, husarbeidet reiser jo ikke ;)

Så stod jeg opp tredje dagen (haha, hørt det før) og var stappfull av energi!

Skrevet

Så fremt jeg ikke ligger med 40 i feber, så må jeg rydde og ordne litt i heimen. Jeg er liker det ryddig og rent og det tar meg ikke så lang tid å ta en liten runde i huset. Gubben rydder og ordner litt han også, men ofte må jeg rydde likevel siden han ser bare halvparten av rotet :)

Skrevet

Jeg føler meg ofte enda verre hvis det er veldig rotete i tillegg til sykdom. Men bare sånn smårydding...drar ikke frem støvsuger osv.

Skrevet

Ja sånn til vanlig, når det bare er lett feber og fokjølelse, men da drar jeg på jobb også.

Men idag har jeg høy feber og har ikke sjangs til å komme meg opp av sofaen engang, så huset flyter og jeg bryr meg ikke!

Skrevet

Nope! Er jeg for syk til å jobbe så er jeg for syk til å rydde og vaske her hjemme. Hadde følt meg som en skulker hvis jeg skulle gjort husarbeid når jeg egentlig burde vært på jobb.

Skrevet

Nei, er jeg syk så er jeg syk er hovedregelen. Men samtidig vet jeg at jeg føler meg enda værre hvis det ser jævlig ut rundt meg så jeg ville kanskje tatt det verste.

Skrevet

Niks! Er jeg så frisk at jeg orker å rydde og vaske, så er jeg frisk nok til å være på jobb også. Her i huset er syk = ligge på sofaen og se på tv :D

Annonse

Gjest Mrs. Careface
Skrevet

Eneste som kunne falt meg inn ang. rydding idag hadde vært å bruke bena til å skuffe alle lekene bort til veggen når jeg skulle gått på do :P

Skrevet

Er jeg hjemme fra jobb-syk, orker jeg stort sett ikke annet enn å gå på do og gå og legge meg i senga igjen. Når jeg klarer å bevege meg til sofaen og se på søppeltv, er det på tide å mentalt innstille seg på å gå på jobb igjen! Når jeg begynner å rydde, vet jeg at jeg skal på jobb neste dag.

Skrevet

Jeg er hjemme fra jobb, min andre dag i dag, pga influensa. Hoster masse, mistet stemmen og har hatt feber på kveldene. Elendig form, og fant ut etterhvert at jeg måtte holde meg hjemme fra jobb om jeg skal bli bra...

Men jeg smårydder litt, har både vaska et par maskiner med klær, bretta litt klær, moppa over ganggulvet, tømt oppvaskmaskina...slike småting. Det kan overhodet ikke sammenlignes med å være på jobb en hel dag, slik smårydding som jeg har gjort disse to dagene kan man gjøre litt og litt, legge seg nedpå litt innimellom, sitte litt på pc'n, osv.

å si at hvis man greier å gjøre husarbeid så greier man også å gå på jobb, er bare tull! å være på jobb en hel dag er mange, mange ganger mer slitsomt enn å pusle litt i huset i sitt eget tempo.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...