Gå til innhold

Tror ikke frøkna tåler kumelk - introdusere mat

Anbefalte innlegg

Hei!

Har ei frøken på 4 mnd som jeg mest sannsynlig tror ikke tåler kumelk. Har tatt allergiprøve når hun var 3 mnd grunnet atopisk eksem, men ingen utslag.

Har begynt å introdusere litt frukt/grønnsaker og grøt og det er i den forbindelse jeg har bange anelser. Har prøvd å gi henne Nestlè Mild Havregrøt og etter tre dager med dette blusser eksemet hennes skikkelig opp. Kuttet det ut en uke og hun ble bedre. Prøver også å holde meg unna mest mulig melk selv.

Har nå kjøpt Holle Hirsegrøt og blandet den med vann (og litt sviskesaft), men bør jeg blande i mme i grøten siden den ikke inneholder mme slik de andre grøttypene gjør? (Får ikke til å pumpe meg for mm, så dette er ikke noe alternativ.)

Jeg ammer henne både før og etter prøvesmaking, og puppen er uten tvil mest populær ;)

Fortsetter under...

Husk at det ikke er sikkert at hun slår ut på tester selv om hun er allergisk! Vi gjør ikke det, og heller ikke flere jeg vet - men får konsekvent eksem av typisk melk....

Du bør absolutt blande inn mme!! om du da ikke bruker morsmelk.

De har dette på apotek, altså erstatning uten melk :-) Neocate er normalt den de liker best.

Få legen din til å skrive ut på resept og ta kontakt med nav!!! Dette er dyre greier, men nav dekker dette for barn som ikke tåler melk. Husk kvitteringer om dere må legge ut før dette er i boks - de etterbetaler om dere har nettopp kvitteringer.

Om de på apoteket er usikker på hvilken type, si du skal ha den lille runde boksen med rosa lokk, for de under ett år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...