Gå til innhold

Sykemeldt :-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde IKKE tenkt at jeg skulle bli så dårlig og hadde behov for sykemelding.

Synes det er et nederlag og det gjør det hele vanskeligere å skjule.

Gråt jo selvfølgelig hos legen i dag (en vikar) så hun spurte jo om det ikke var en ønsket/planlagt graviditet! Ikke så mye som skal til før jeg tar til tårene for tiden..

Vet at det ikke er noen som har noe med årsak til sykemelding, men folk spør jo om så mye rart! Hva sier dere andre som er sykemeldt om grunnen (tenker da spesielt på kolleger)? Er det "lov" til å ta en hvit løgn når man er tidlig i graviditeten?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke vært sykemeldt, men har måttet holde meg hjemme noen dager. Jeg har tatt en hvit løgn. Kolleger skal ikke være de første som får vite om min graviditet. Det er forbeholdt familie og venner :)

Synes du skal lyve litt med god samvittighet, om noen uker vil alle forstå det uansett når du deler den glade nyheten.

Skrevet

Her ble det et par hvite om sykdom et par ganger. sjefen visste tidlig, men hun var den eneste av kollegaene som visste før jeg kom igjen fra sommerferie, da var jeg 14 uker på vei og det vistes godt.

Skrevet

Jeg sa det tidlig til sjefen, da det er mulig for arbeidsplassen å få dekket vikarbehovet etter meg fra dag en om vi søker om det til NAV. Jeg har også sagt det til de nærmeste kollegene mine, siden jeg har en hektisk hverdag, og trenger å ta det litt rolig innimellom (jobber i barnehage).

Men om dette ikke er noe problem, så tror jeg ingen klandrer deg for en hvit løgn en periode :)

God bedring!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...