mrsrogaland. Skrevet 25. oktober 2012 #1 Skrevet 25. oktober 2012 Har hatt vondt i to dager. Vondt å løfte på babyen, vondt å bøye hånda og vondt å i det heletatt bevege på den. Hva kan det være? Senebetennelse? Har så lyst å trene spinning i dag. Burde jeg la være? Ikke helt lett med en liten en som krever å bli bært mye heller. Hvordan går det bort og hvor lang tid tar det vanligvis?
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2012 #2 Skrevet 25. oktober 2012 senebetennelse gjør typisk sett vondt selv om du har armen i ro. Det verker. Dersom du kun har vondt når du beveger eller belaster armen tipper jeg det er noe annet. Kan jo være en form for overbelastning selv om det ikke er betennelse. Det er vanskelig for oss å si om du bør trene når vi ikke vet "hvor vondt" du har.
mrsrogaland. Skrevet 25. oktober 2012 Forfatter #3 Skrevet 25. oktober 2012 senebetennelse gjør typisk sett vondt selv om du har armen i ro. Det verker. Dersom du kun har vondt når du beveger eller belaster armen tipper jeg det er noe annet. Kan jo være en form for overbelastning selv om det ikke er betennelse. Det er vanskelig for oss å si om du bør trene når vi ikke vet "hvor vondt" du har. Jeg spør fordi jeg tipper andre har hatt det selv eller noe lignende og da er det ofte gode svar å få. Jeg har vondt selv om armen er i ro men det er selvsagt vondere om jeg belaster eller beveger. Svir/verker og gjør ekstra vondt når jeg bøyer på håndleddet..
L-8 Skrevet 25. oktober 2012 #4 Skrevet 25. oktober 2012 Jeg har hatt min dose av senebetennelser, og det kan være skikkelig guffent! Det er ofte en brennende/sviende følelse...
Gjest 2prinsesser11&12 Skrevet 25. oktober 2012 #5 Skrevet 25. oktober 2012 http://nhi.no/sykdommer/muskel-skjelett/albue-underarm-hand/handleddet-senebetennelse-1194.html?page=2 Det kan jo virke som at det er senebetennelse, hvertfall som jeg forsto ut fra hva jeg leste her. Ring evt. legen og hør Ikke noe godt å gå med betennelse om det skulle være tilfelle. Sambo har fått påbegynt senebetennelse i begge armene, han dro på legevakta mens han var på jobb for det var ufattelig vondt å sitte å jobbe. Han fikk desverre ikke noe for det, fikk bare beskjed om å ta det mer med ro og ikke belaste armene mer enn nødvendig.
jordbærsjokolade Skrevet 25. oktober 2012 #6 Skrevet 25. oktober 2012 Eller du kan ha karpaltunellsyndrom. Vondt i håndledd og stråler ut i fingrene. http://nhi.no/sykdommer/hjerne-nervesystem/nerveskader/karpaltunnelsyndrom-2418.html
mrsrogaland. Skrevet 25. oktober 2012 Forfatter #7 Skrevet 25. oktober 2012 Jeg har hatt min dose av senebetennelser, og det kan være skikkelig guffent! Det er ofte en brennende/sviende følelse... Hva gjorde du for å få det bedre? Belastet du bare mindre og tok det rolig? Tok det lang tid før det ble bedre? æsj, for noe dritt.. Der ryker den treninga framover..
mrsrogaland. Skrevet 25. oktober 2012 Forfatter #8 Skrevet 25. oktober 2012 Takk for svar til dere alle!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå