Gå til innhold

Nye prøvere?!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Heisann jenter!

Lusker meg inn her ;) Er en jente på 27 år og har en samboer som er 27 år og vi er endelig i gang med å prøve å lage vårt første barn (etter snart 9 år sammen)!!

Har hatt 1 pp men da var syklusen helt på bærtur, spottet i ca 6 dager før mensen kom noe som aldri har skjedd før! Tror det var første pp nervøsitet som satte kroppen ut av spill ;) Nå er jeg inne i 2pp men da er jo klart mannen min på jobbreise og jeg i tillegg tror jeg har hatt en TIDLIG el på dag 9, men vi får hoppe litt i høyet når han kommer hjem i morgen bare for å se om kroppen har lurt meg!! Vi må bare prøve å ta det som det kommer, ikke så mye annet å gjøre ;)

Lykke lykke til alle dere nye prøvere og jeg krysser fingrene for at vi kommer etterhvert til å sitte en etter en med en knallpositiv graviditets test i hånden!! :)

Lykke til :D

Annonse

Thie88 Gratulerer så kjempe koselig! :D

Her er jeg bare sur og sur for nå kom mensen helt ordentlig. Har hatt en rotete syklus etter SA i september, og gikk og håpet at det va en koselig grunn for at mens ikke kom, kun spotting. Skal prøve å ikke være så sur og skuffa men er vanskelig. Vi sitter i samme båt vi da Bettisen:( Men da blir det kanskje en juleoverraskelse på oss da! Håper på det. Ser jo at nå havner jo EL når kjæresten er på kurs i en uke:s Får bare kjøre på før han drar, også når han kommer tilbake:p

Da kan jeg også snike meg inn her :) Har ikm 30 november, så er veldig spent! Vi ble gravide i starten av agust, men mistet igjen i slutten av september. Så nå er vi i pp 2, og er kjempe spente :D

Trist at dere mistet :( , men krysser fingrene for at den skal sitte nå da :)

I dag har jeg ingen graviditetssymptomer lenger, bare lyst på sjokolade... Så tenker kanskje mensen kommer til helgen.

For meg gjør det ikke noe om jeg må prøve litt til... Og hvis jeg er gravis må jeg lage en unnskyldning for ikke å drikke på julebordet. Har ikke så lyst at alle på jobb skal vite noe hvis jeg bare er noen uker på vei... Klarer å finne fordeler med å ikke være gravid nå også ;)

Gratulerer så mye Thie88.

Nå har jeg fått Tr så nå kan vi begynne på vår ordentlig første pp. SÅ det blir spennende. Har kjøpt eggløsningstester så det skal teste. Jeg er så usikker på hvor lang syklusen min er så da er synes jeg det er greit og teste så jeg vet når el er.

Annonse

Ja, tr er i full gang så vi er i samme båt "ønsker spire".. Trist hver gang det ikke klaffer, men samtidig er det ok at jeg ikke er gravid helt enda.. Er så mye som skjer for tiden.. Vet ikke om vi kommer til å være så aktive prøvere fremover.. Er så slitne begge to omdagen, så det blir lite hopping i høyet.. :-( håper lysten øker om jeg har litt mindre fokus på el og så videre.. Stresse litt mindre..

Får se.. :-) morsomt at vi er så mange som er samkjørte det.. Virker som om det er tr-tid for mange samtidig nå.. Lykke til i neste pp alle sammen!!

Heisann dere :)

Nå har jeg lest litt på denne tråden, og tenkte at jeg kunne presentere meg selv.. :)

Jeg er 24 år gammel, lykkelig nygift og jeg og mannen prøver på å få første barnet sammen. Har vel ikke begynt å telle pp'er, siden jeg bare tror det blir frustrasjon da jeg har en svæært uregelmessig syklus (noe jeg alltid har hatt), men vi har prøvd siden sommeren. Holder roen enn så lenge :) Bruke p-piller i min ungdomstid, men ingen hormonelle prevensjonsmidler etter fylt 18 år.

Jeg har drømt om å få barn helt siden barndommen selv, så merker at dette er et veeldig sterkt ønske for meg. Også for mannen selvsagt ;) Så vi gleder oss SÅ mye til å se den positive testen, se en voksende mage.... og til slutt holde den lille skatten i armene... :)

Lykke til og velsignelse til over alle dere andre prøvere! :)

Jeg er også ny prøver, 1pp nå! Tror jeg hadde el på lørdag, så ikm er lørdag 1.12. Jeg hadde ikke tenkt å begynne å teste etter el osv før vi har prøvd en stund (hvis jeg ikke blir gravid før det da - håper jo det :) ). Noen andre som ikke tester etter el men bare prøver allikevel? Jeg mener at jeg 'kjenner' når jeg har el så sånn sett er vel sjansen for å treffe den ganske stor?!

Det er veldig spennende nå da, gleder meg til jeg kan teste :) merker at dagene mellom el og ikm går sakte da, så masse creds til de som har ventet i mange pp allerede.

Lykke til alle sammen, håper vi kan flytte over til 1. Tri snart alle sammen :)

Velkommen til dere nye :) Lykke til fremover..

Lurer på om det er noen gode nyheter fra noen? Mange som venta på TR :)

Er akkurat ferdig med TR og vurderer nå om jeg skal teste etter EL eller ikke. Fortsatt slitne, og kan kanskje bare ta det som det kommer. Forsøke å stresse litt mindre :)

Jeg er nå i ventemodus (men meget utålmodig!) mellom EL og IKM, men vet ikke nøyaktig hvor mange DPO jeg er nå da. Kjenner masse ulike symptomer, men kan for alt jeg vet være pms-symptomer, for det kjennes ofte veldig likt. Blir spennende å se i hvert fall! Tror jeg svir av en billigstrimmel på fredag, bare for "moro" skyld ;)

Slutta på p-ring 16. november og er ferdig med TR i dag. I følge EL-kalkulatorer har jeg EL mellom 30.nov og 5 des. Gleder meg til å begynne prøvinga nå =)

Tror dere jeg får EL allerede denne måneden? Eller kan det ta noen måneder? Starta dere med en gang? Eller lot dere kroppen få komme seg etter år med prevensjon?

Vil vil vil bli gravid!

Gjest Sporty83

Hei,- her vil jeg være med:)! Jente 29 år, nygift og ikke i fast jobb (jobber godt over 100%likevel;).. Sånnsett passer det kanskje ikke med barn, men nå vil vi ikke vente lenger og skulle jeg først bli gravid klarer jeg alltids å få meg en jobb, om det så blir noe jeg ikke er utdannet til.. :) Hadde en ex.u (ikke planlagt, gikk på cerazette..) og måtte fjerne en eggleder i 2010.. har gruet meg veldig til å sette i gang med prøvingen, har en følelse av at jeg ikke kan få barn ,- helt uten grunn egentlig siden rutineundersøkelse hos gyn viste at alt var fint.. Fikk enda sterkere barneønske etter ex`uen, tror dette satte morsinnstinktet i gang!!:) Jeg sluttet på cerazette etter mange år av og på i juni, brukte prevensjon fram til september og er nå teoretisk i vår 2pp siden syklusene mine har vært helt på tur 27, 30 og 36 dager.. testet positivt for el dag 18 på den 2.syklusen og forrige måned ga jeg opp å teste etter el.. trodde noe var galt når den ikke kom etter dag 20 og da gikk sjansen fra oss.. Noen andre her inne som har slitt med ustabile sykluser etter å ha sluttet på p-piller? Det var en lang presentasjon av meg.;). ikke bare bare å tenke på hvilken eggleder som har eggløsning, har jeg el..?, syklus på tur, ikke fast jobb osv. Er vel tanker som streifer mange prøvere....

Jeg har også hatt ustabile sykluser.. Er bare i pp 4 nå.. Sykluslengden har vært 30, 64 og 23 dager.. Eller noe sånt :-) så håper at det nå skal stabilisere seg :-) passer vel aldri helt med barn, så er bare å sette igang når man har lyst på.. Og så tar det som regel litt tid..

Gjest Sporty83

Jeg har også hatt ustabile sykluser.. Er bare i pp 4 nå.. Sykluslengden har vært 30, 64 og 23 dager.. Eller noe sånt :-) så håper at det nå skal stabilisere seg :-) passer vel aldri helt med barn, så er bare å sette igang når man har lyst på.. Og så tar det som regel litt tid..

oi, 64 dager?, - da må man jammen smøre seg med tålmodighet? helt enig med deg når det gjelder at det aldri helt passer med barn,- jeg har vekslet veldig mellom å tenke at "jeg gjør alt for å få barn NÅ" (som regel når det drøyer med eggløsning og syklusen begynner å dra seg ut..), men rundt eggløsning er jeg heller litt mer stressa og tenker "vil jeg dette nå? , kanskje vi skal reise på en opplevelsesferie til..? osv.." :) spesielt årstiden bekymrer meg, ser for meg at det er best å unngå termin mindt på vinteren.. Men, - overordnet er jeg glad og takknemlig hvis jeg overhodet blir gravid:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...