Gå til innhold

Dere med peis, hva gjør dere med asken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har den først stående inne i en stålbøtte, men så er jeg usikker på hvor jeg skal gjøre av den etter det? Nå tømte jeg nettopp en full bøtte med aske i en pose, kan jeg kaste den i søpla? Asken er fra minst to dager tilbake.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I søpla, eller hvis du har hage kan du tømme den under på plenen, i komposthaug, under bærbusk eller hekk,(men ikke på rododendron) , god gjødsel.

Skrevet

Aske er også supert når det er glatt ute! Strø den på isen så gjør det underverker:)

Skrevet

Jeg tømmer den for aske når det er gammelt, lar det stå i bøtte før jeg tømmer det i pose og ut i søpla :) Ta alltid vare på siste aska om våren, ypperlig å kverke snegler med.

Skrevet

Nå på høsten, går den i søpla eller på komposten. Om våren blir den spredd utover snø/is i hagen så det smelter.

Gjest Filifjonka
Skrevet

Jeg har asken i en metallbøtte som jeg lar stå ute til jeg er helt sikker på at det ikke finnes glør. Så kaster jeg den i søpla.

Skrevet

Bruker askesuger, når den er full går det i Hagen eller i søpla! :)

Skrevet

i blomster bedet ... eller ut på snøen om våren for da tiner den fortere ellers ut på jordet bor langt ite på bygda vi da...

Skrevet

Vi bor tett innpå andre og jeg føler litt på å strø aske ute. Kommer ikke den til å blåse rundt og virvle opp? *grønn*

Skrevet

Dobbel pose og rett i søpla ;) (etter å ha lært på den harde måten at det ikke alltid er like lett å oppdage hull i posen... ;) )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...