Gå til innhold

November

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var redd for at noen av oss kom til å få dårlige nyheter på tidlig UL (hadde bare vært for bra om det klaffet for alle sammen), og så ble det oss, da.

Først klarte riksen å si feil klokkeslett til meg i telefonen, sånn at vi kom en time for tidlig, og det ble veldig stress med tanke på jobbmøter vi måtte rekke og det hele, for det andre målte tassen bare 11mm, noe legen mente var 4mm for kort, og forstervæsken var uklar (men det var i det minste hjerteslag), så legen syntes ikke det så så bra ut. Ny ul neste fredag, og gruer meg til jul. Bah.

Fortsetter under...

Skrevet

Nei, men i alle dager da??? Mine målte også 11mm 7+1, er ikke du omtrent der nå?

Skrevet

7+6, men er ikke så bekymret for størrelsen, den kan jo variere, det er mer det at det ikke så normalt ut i fosterhulen. Det er sjelden et godt tegn.

Skrevet

Huff Lille Vanille. Mine målte også mellom10-11 mm, 7+2. Krysser fingrene for at alt er HELT fint med spiren din på UL i morgen. At det er normal hjertelyd MÅ jo være en veldig positiv ting... Det hender jo at disse maskinene deres innimellom tolker feil også...

Håper og sender over mange varme tanker!

Gratulerer samtidig til kanutten og Riley! Fantastiske nyheter og SÅ artig med flere tvillingsvangerskap!!!!!! Dette må være tvillingmåneden 2012:-). Ønsker alle en Riktig God Jul og et knallgodt og babyfriskt 2013:-)

Skrevet

Gratulerer så mye til deg Riley, fantastisk med så mange tvillinger! :D

Krysser fingrene for deg Lillie Vanillie, håper alt ser bra ut på neste ultralyd!

Men nå ble jeg faktisk litt bekymret selv her, når alle her har så "store" foster, mitt lille knøtt var bare 7 mm i uke 7+0! Hjertelyden var fin fikk vi beskjed om, 122 slag i minuttet. Gynekologen sa det var et litt lite foster, at det skulle vært noen millilmeter større, men jeg trodde ikke det var så stor forskjell som jeg ser her inne!

Hmmm... Har gener noe å si når det er så tidlig eller skal alle foster egentlig utvikle seg noenlunde likt? Vi er veldig små alle i vår familie, så jeg lurer på om det kan ha noe å si?

Skrevet

Ikke bekymre deg for det, Splenda. Så vidt jeg har skjønt (etter googling i dag), så vokser fosterene forskjellig, og hver lege ser ut til å ha hver sin skala. Så jeg er ikke først og fremst bekymret for de 11 millimetrene (til og med en dame som ble satt til 7+6 på 11mm i en annen tråd), men hele fosterhulen var et grumsete felt, ikke svart som det skulle vært. Og det er nok ikke bra.

Annonse

Skrevet

Håper virkelig det bare var en "dårlig" ultralyd Lille vanille. Er det fredag i romjula dere skal tilbake da? Blir lenge å vente skjønner jeg.

Skrevet

Åh, UL avviklet og hematomet var tømt og borte, to fine små lå der og bevegde seg med bittesmå armer og ben, vel 21mm lange. Ser ikke ut som det ble dommedag for oss idag, iallefall!

Om vi nå bare kan få julefred uten flere komplikasjoner!! :)

Skrevet

Ååh så herlig Puma! :D

Håper virkelig det blir en flott jul for alle her uten komplikasjoner av noe slag! :)

Skrevet

Lille vanille, ikke gi opp håpet enda.

Splenda, mine tvillinger ble målt til 12 og 7 mm, men begge hjertene banket fint, så gynekologen virket som han hadde veldig god tru på begge to.

Puma, så flott at alt er bra med dine to:-)

Ja vi for håpe julefreden senker seg for oss nå:-)

Skrevet

Jeg må innrømme at jeg har avskrevet dette forsøket, gjør selvsagt ikke noe som kan skade fosteret før det beviselig er over, men takler dårlig å leve in limbo med fåfengt håp, er bedre for min del å bare reagere, se fremover og la det gå fortest mulig, så får det bli tidenes bonus om det skulle gå bra. Er langt fra knekt i dag, men gjør meg selvsagt noen tanker om hvor mye det er verdt å utsette seg selv for.

God jul til dere alle, håper virkelig alle småttene er perfekte og at ingen komplikasjoner oppstår :)

Skrevet

Hei igjen alle sammen:-) Hvordan går det md dere? Her er symptomene; sulten hele tiden,uggen om morningen,vondt bekken og noe oppblåst. Har bestilt time til privat ul 11.januar. Er alt fint da,så kommer vi til å fortelle barnet vårt på 4.5 år den gledelige nyheten:-) Dere andre da?

Skrevet

Hei du! Heldigvis ikke flere blødninger her. Kvalmen har avtatt litt ettersom jeg spiser lite og ofte. Har ikke mye glede av maten, desverre, det smaker ikke all verdens godt. Ellers trøtt, veldig trøtt. Oppblåst, blir fort sliten og svimmel. Og opp om nettene og tisser, veldig øm i livmor.

Har fortalt familien siden jeg er så dårlig form, men holdt igjen litt at det er tvillinger. Ny UL den 03.01 og er da 10+2. Håper de holder seg fast begge to.

Annonse

Skrevet

Splenda:

Alder: 28

Bosatt: Rogaland

Klinikk: Haugesund

Barn fra før: ingen

Prøvere: 1,5 år, 3 mnd m/ivf (med donorsæd)

Lyktes på: 1. fryseforsøk

Innsett: 16.11.12, ett egg

Testet positivt: 28.11.12 (rd 12)

UL: 18.12.12, så et bankende hjerte

Neste UL: 22.01.13 (uke 12)

Termin: 09.08.13 <3

mamma_til_en_prins:

Bosatt: Sør-Trøndelag

Barn fra før: Gutt 7 år naturlig, IVF-sønn 2010

Lyktes på: 1. forsøk (fersk 2009). neg frys i jan 2012, SA uke 7 juni 2012. Uttak: 6. nov 2012

Innsett: 8. nov 2012 2 fine egg.

Testet positivt: 22. nov rd 14

UL: 12.12.12 Bekreftet tvillinger

12-ukers UL: 15. Januar

Lykke:

Alder: 38 i feb.

Bosatt: Aust-Agder

Barn fra før: Ingen

Prøvere: ca 8 år, Ivf først det siste året

Lyktes på: 4 forsøk ( 2 ferskforsøket og har hatt to negative fryseforsøk fra før ) (Opplevde 1 SA mellom uke 9-11, 1 SA ca i uke 5+4? i febr i år, noen kjemiske også regner jeg med.

Uttak: 17 okt 2012

Innsett: 19 okt 2012 2 fine egg.

Testet positivt f.o.m RD 7/8 en gang.

UL: 6+1 der det ble påvist at begge eggene hadde festet seg, men noe ulik størrelse på de.Ved UL 7+5 viste det seg at den ene lever og den andre nok er stoppet opp. ( vanishing twin ) Er 8+2 i dag

Puma:

Alder: 34

Bosatt: vestfold

Tilknyttet: Porsgrunn

Barn fra før: gutt'06 på naturlig vis.

Prøvere: 3 år, 11/2 m ivf

Lyktes på: 3.ferskforsøk, 5.innsett (Opplevde MA på 2.ferskforsøk, mai'12) Uttak: 05.11.12

Innsett: 07.11.12, to egg

Testet positivt f.o.m rd10

UL: 12.12.12, bekreftet tvillinger!

Ny UL: 10.01

Riley:

Alder: 32

Tilknyttet: Haugesund sykehus

Prøvere: 3 år totalt

Lyktes på: 3.ferskforsøk (og 3 innsett)

Uttak: 12.11.12

Innsett: 14.11.12, to egg

UL: 19.12.12

HeleneBeate

Alder: 37

Bosatt: Oslo

Barn fra før: 1 født 1998, naturlig.

Prøvere: 1. gang IVF

Lyktes på: 1. forsøk (inntil videre..)

Uttak: 31.10.2012

Innsett: 02.11.2012

Testet positivt: fom rd 11

UL: 07.12.2012

Klinikk: CFC, Danmark

Hormonana

alder: 42

bosatt; østlandet

barn fra før: ingen

prøver: siden 2006, med èn graviditet etter IVF som endte opp med MA

Lyktes på; 8. IVF førsk (inntil videre...)

Uttak: 5.november

Insett: 8,november

Testet positiv: 21.november

UL: 13.12.12. viste to deilige hjerter, ny ultralyd 02.01.13.

Termin: alt mellom 28-31.juli alt etter hvilken app jeg tester ut

Klinikk: Ava clinic Riga

havrebodl

Alder: 29

Barn fra før: Gutt 4 år ( Ikke prøverør)

Prøver siden: Ca 2 år, men først i sommer det ble bekreftet at min mann er blitt steril

Lyktes: 1. forsøk

Uttak:5.nov

Innsett:7.nov

Testet positivt f.o.m rd 9

UL: 12.12.12

Termin: 02.08.13

Lillie Vanillie:

Alder: 33

Klinikk: Rikshospitalet

Prøvere: 3,5 år (6 ins, 2 fersk, 3 frys, 2 SA med donor)

Lyktes på: 2. ferskforsøk

Uttak: 9. november

Innsett: 11. november, ett egg

Testet positivt: 21.11.12 (rd 10)

UL: 20.12.12

Termin: 04.08.13 (ut fra terminkalkulator)

'Kanutten'

Alder 37

Klinikk: Rikshopitalet

Barn fra før: Jente 2 år (naturlig)

Prøvd på nr 2 "siden nr 1 kom"

Lyktes på 1. ferskforsøk

Uttak: 6. november

Innsett: 8. november, ett egg

Ul: 18.12.12

Termin: 01.08.13

Bollibompa

Alder: 36

Klinikk: Medicus

Barn fra før: Jente 3 år (etter 6,5 år og 12 forsøk)

Prøvd på nr 2 siden aug 2011

Lyktes på 4 uttak (aldri noen på frys, og alle kjemiske)

Uttak: 14 nov

Innsett: 16 nov, 2 2-delte egg

Testet: Positiv blodprøve 30 nov, hcg 267

UL : 18 des

Termin: 09 august

Skrevet

Godt å høre at du ikke har hatt flere blødninger Puma! Ingen flere blødninger her heller :)

Derimot har bekkenløsningen slått meg helt ut nå i jula, sliter med det meste. Begynte å kjenne det i bekkenet allerede i uke 5 og det har bare blitt verre og verre. Jordmor mente det kanskje kunne bli bedre når jeg slutter med Progynova og Lutinus i uke 10, håper virkelig hun har rett i det! Men jeg skal ikke klage, har iallefall sluppet så mye kvalme de siste ukene. Og alle symptomer tar jeg som et godt tegn på at spira holder seg på plass :)

Håper alle her har hatt ei fin jul og at alle små spirer har det bra :)

Skrevet

Splenda:

Alder: 28

Klinikk: Haugesund

Prøvere: 1,5 år, 3 mnd m/ivf (med donorsæd)

Lyktes på: 1. fryseforsøk

Innsett: 16.11.12, ett egg

Testet positivt: 28.11.12 (rd 12)

UL: 18.12.12, så et bankende hjerte

Neste UL: 22.01.13 (uke 12)

Termin: 09.08.13 <3

mamma_til_en_prins:

Bosatt: Sør-Trøndelag

Barn fra før: Gutt 7 år naturlig, IVF-sønn 2010

Lyktes på: 1. forsøk (fersk 2009). neg frys i jan 2012, SA uke 7 juni 2012. Uttak: 6. nov 2012

Innsett: 8. nov 2012 2 fine egg.

Testet positivt: 22. nov rd 14

UL: 12.12.12 Bekreftet tvillinger

12-ukers UL: 15. Januar

Lykke:

Alder: 38 i feb.

Bosatt: Aust-Agder

Prøvere: ca 8 år, Ivf først det siste året

Lyktes på: 4 forsøk ( 2 ferskforsøket og har hatt to negative fryseforsøk fra før ) (Opplevde 1 SA mellom uke 9-11, 1 SA ca i uke 5+4? i febr i år, noen kjemiske også regner jeg med.

Uttak: 17 okt 2012

Innsett: 19 okt 2012 2 fine egg.

Testet positivt f.o.m RD 7/8 en gang.

UL: 6+1 der det ble påvist at begge eggene hadde festet seg, men noe ulik størrelse på de.Ved UL 7+5 viste det seg at den ene lever og den andre nok er stoppet opp. ( vanishing twin ) Er 8+2 i dag

Puma:

Alder: 34

Bosatt: vestfold

Tilknyttet: Porsgrunn

Barn fra før: gutt'06 på naturlig vis.

Prøvere: 3 år, 11/2 m ivf

Lyktes på: 3.ferskforsøk, 5.innsett (Opplevde MA på 2.ferskforsøk, mai'12) Uttak: 05.11.12

Innsett: 07.11.12, to egg

UL: 12.12.12, bekreftet tvillinger!

Ny UL: 03.01, 10+1

Riley:

Alder: 32

Tilknyttet: Haugesund sykehus

Prøvere: 3 år totalt

Lyktes på: 3.ferskforsøk (og 3 innsett)

Uttak: 12.11.12

Innsett: 14.11.12, to egg

UL: 19.12.12

HeleneBeate

Alder: 37

Barn fra før: 1 født 1998, naturlig.

Prøvere: 1. gang IVF

Lyktes på: 1. forsøk (inntil videre..)

Uttak: 31.10.2012

Innsett: 02.11.2012

Testet positivt: fom rd 11

UL: 07.12.2012

Klinikk: CFC, Danmark

Hormonana

alder: 42

bosatt; østlandet

barn fra før: ingen

prøver: siden 2006, med èn graviditet etter IVF som endte opp med MA

Lyktes på; 8. IVF førsk (inntil videre...)

Uttak: 5.november

Insett: 8,november

Testet positiv: 21.november

UL: 13.12.12. viste to deilige hjerter, ny ultralyd 02.01.13.

Termin: alt mellom 28-31.juli alt etter hvilken app jeg tester ut

Klinikk: Ava clinic Riga

havrebodl

Alder: 29

Barn fra før: Gutt 4 år ( Ikke prøverør)

Prøver siden: Ca 2 år, men først i sommer det ble bekreftet at min mann er blitt steril

Lyktes: 1. forsøk

Uttak:5.nov

Innsett:7.nov

Testet positivt f.o.m rd 9

UL: 12.12.12

Termin: 02.08.13

Lillie Vanillie:

Alder: 33

Klinikk: Rikshospitalet

Prøvere: 3,5 år (6 ins, 2 fersk, 3 frys, 2 SA med donor)

Lyktes på: 2. ferskforsøk

Uttak: 9. november

Innsett: 11. november, ett egg

Testet positivt: 21.11.12 (rd 10)

UL: 20.12.12

Termin: 04.08.13 (ut fra terminkalkulator)

'Kanutten'

Alder 37

Klinikk: Rikshopitalet

Barn fra før: Jente 2 år (naturlig)

Prøvd på nr 2 "siden nr 1 kom"

Lyktes på 1. ferskforsøk

Uttak: 6. november

Innsett: 8. november, ett egg

Ul: 18.12.12

Termin: 01.08.13

Bollibompa

Alder: 36

Klinikk: Medicus

Barn fra før: Jente 3 år (etter 6,5 år og 12 forsøk)

Prøvd på nr 2 siden aug 2011

Lyktes på 4 uttak (aldri noen på frys, og alle kjemiske)

Uttak: 14 nov

Innsett: 16 nov, 2 2-delte egg

Testet: Positiv blodprøve 30 nov, hcg 267

UL : 18 des

Termin: 09 august

Skrevet

Så bra, Splenda - godt å høre du ikke blør mer. Skal på ny UL om bare få dager igjen nå, 03.01. Spent på om begge trives der inne.

Er det ikke i dag du, Lillie Vanillie skal på UL? Har tenkt sånn på deg.

Skrevet

Ultralyden viste en perfekt liten tass på 17mm, aktiv og med fire små knopper. Alt så helt strålende ut! :D julegave på etterskudd!

Skrevet

Det var gode nyheter Lillie Vanillie! :) :)

Skrevet

Herlig! Gratulerer med de gode nyhetene! :)

Skrevet

Så kjekt å lese at du har sluttet å blø, Puma! Og så var det jo veldig gode nyheter fra deg Lillie Vanillie :D

-kjekt å se at det går så bra med alle sammen.

Lykke til på ul, Puma! Og nå nærmer vi oss sakte, men sikkert de magiske 12!!! :)

Skrevet

Ja, det var veldig overraskende, for legen levnet oss ikke mye håp i forrige uke. Skulle ikke tro det var bilder fra samme livmor, det så helt annerledes ut i dag. Så vi ble ganske paffe i starten, før vi selvsagt ble glade. Godt å høre at alt er bra med dere andre også :)

Skrevet

Så fantastisk å høre lille vanille! Gratulerer! Har tenkt masse på deg. Her går alt fint også. Magen vokser og nyheten er sluppet til familien. Rakk ikke å fortelle det til min mor før hun spurte. Hun syntes magen var en del større enn den pleier:-). Vi venter også med ntheten om antallet:-). Vi har ny ul 15, Jan., i uke 12. Veldig veldig spennende å se om det er en eller to som har klart seg disse ukene. Lykke til videre alle sammen!!!

Skrevet

Flere som opplever at symptomene kommer og går litt? Synes kvalmen og trøttheten er mer fraværende noen dager i det siste. Tenker at siden det er tvillinger burde jeg være verre enn noensinne. Hvordan er det med dere? Jeg er 9+4 i dag.

Gjest Trulte med to små
Skrevet

Har hørt at det er helt vanlig at symptomene kommer og går og alt er nok slik det skal være!

Jeg var kvalm og kastet opp tidlig da jeg gikk med tvillinger, men mange av symptomene forsvant/ble mindre etter uke 7 da jeg mistet den ene.

Har ikke hatt særlig symptomer annet en at jeg er veldig trøtt, tisser ofte og noe ømme bryst.

Kaster nesten aldri opp lengre.

Lykke til! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...