Gå til innhold

November

Anbefalte innlegg

Skrevet

Takk! Jeg kan ikke tro det! To perfekte små figurer med hjertebank! Er i sjokk, både mannen og jeg. Kan det endelig være vår tur????

Gratulere så masse med to, verdens beste følelse

skjønner veldig godt sjokket ditt. Fikk det samme selv for noen uker siden. Dobbel glede og dobbelt opp.

Når har du termin?

Termin 31.07.

Hva med deg? Og grattis til dere også! :)

termin 11.07. Skal på ny Ul neste ondag. er da i uke 12 så håper alt er iorden med begge to. Krysser fingre

Fortsetter under...

Skrevet

Oi, da krysser jeg også fingrene for deg! Lykke til!

Skrevet

Tusen takk damer <3

Er både håpefull og redd, men slik har vi det vel alle sammen :-> Jeg følger med dere og krysser fingre, og blir kjempeglad når det ordner seg for en hver her inne.

Beklager at jeg ikke er mer meddelsom til vanlig :)

Lykke til alle sammen!

Skrevet

Hadde lyst å reise med opp å kysse legen på IVF klinikken da jeg så at det var tvillinger. Er nå 10+0 og teller ned til den magsike 12+0. 14 dager igjen av 1.trimester.

2 Ultralyd på onsdag, så da håper jeg at det står bra til med begge to.

Ønsker alle rugere lykke til. Pass godt på spiren/spirene :)

Skrevet

Dere som har barn fra før,når tenker dere å fortelle om den fantastiske nyheten? Her blir det nok ikke før vi har kommet over de 12 første ukene,mn kjenner d kribler!!

Skrevet

Etter nesten en uke med usikkerhet på om jeg fremdeles var gravid fikk jeg i dag se to deilig hjerter som banket som bare f... :-D

Jeg har grått, jeg har ledd, så har jeg grått en del til og så har jeg ledd MYE! Dette ble en utrolig deilig dag :)

Og jeg har fått bildebevis som jeg sitter å glaner på og gråter en liten lykkelig skvett over, samtidig som jeg fniser for meg selv. Spirene mine, gro og bli store, friske og flotte!

Jeg er helt alene og fortalte min beste venninne at jeg er gravid for noen dager siden, hun ble helt elektrisk av glede. Søte, snille, gode venninna mi <3

Og nå har jeg bestemt meg for at i jula skal jeg fortelle det til foreldre og søsken, selv om det ikke er gått 12 uker før 14.januar... Men nå tar jeg sjansen -P

O lykke! La denne følelsen vedvare <3 <3

2 hjerter *knise* :-D

Annonse

Skrevet

Tror det må bli før, for jeg er så fryktelig dårlig at jeg tror ikke jeg kommer igjennom jula uten støtte fra familien, så da får nok alle vite da.

Skrevet

HERREGUD, ER DET MULIG??? TRE TVILLINGPAR VARSLET PÅ UNDER TO DØGN! Gratulerer så masse til deg også, Hormonana!

For noen julegaver!!!!!!

Skrevet

Ser du har prøvd lenge, Hormonana, og at du ikke har noen fra før. For en utrolig glede det må være å få det til tilslutt!? Du har brukt donor? Kjempeglad på dine vegne. Vet jeg hadde gjort som deg i din situasjon. Barn er en stor del av livets mening, og jeg krysser fingrene for at vi får dobbelt opp til sommeren!

Skrevet

donor var tingen for meg ja :)

Er helt i 7. himmel og håper at nesten et tiår med prøving kan ende her, og ikke minst med to velskapte tvillinger.

Iiiiiiiiii :-D

Skrevet

Får helt tårer i øynene jeg. Er det noen som fortjener dette må det være deg! Hvordan er formen din da? Jeg er mye dårligere enn i forrige svangerskap, så jeg hadde mistanke om to. :)

Skrevet

Gratulerer hormonane:-) mange tvillinger på gang i november-klubben:-)

Skrevet

formen er overraskende bra, men jeg spiser i ett sett og blåbær er en besettelse. Er ikke kvalm men stadig litt uggen, har hele tiden prøvd å ikke tenke på at jeg er uggen for da blir jeg dårlig, hehe ;)

Men når jeg er uggen så putter jeg i meg noe mat, eller helst blåbær så er jeg fin igjen :) ....en halvtime ;) hehe Nå er jeg i utgangspunktet overvektig og jeg kommer ikke til å se ut i fremtiden, haha, men det driter jeg i for jeg er gravid med tvillinger!!! :-D

Nå skal det sies at jeg er en del trøtt og kan lett sove hele dagen, eller såfall sløve, men til nå har jeg bare sovna èn gang på jobb *knise*

Når skal du til sjekk Puma?

Et tips er å spørre legen om det bare er en, for den ene min var veldig genert og gjemte seg bak den andre... så legen måtte "grave" litt for å få tak i den, hehe :)

Annonse

Skrevet

Jeg var i går, og begge mine tvillinger vistes godt. Ny UL 10.01. Håper de klarer seg!

Skrevet

sorry, leste feil, Puma. Tenkte at du hadde mistanke og ikke visste, men jeg så jo at du fortalte at det var to i går.

....Jeg legger det graviditetshormoner som gjør meg litt ør ;)

Krysser fingre og tær for deg :)

Min neste UL er 02.01.13,,,spent på å se hvordan situasjonen er da. Krysser alt for at de bestemmer seg for å bli begge to :)

Skrevet

Gratulerer så mye hormonana, så gøy med tvillinger hos deg også! Lykke til videre :)

Skrevet

Gratulerer hormonana! Vel fortjent;-) Så mange med tvillinger her nå! Satte inn 2 egg jeg også, men med hcg på 267 på rugedag 14 regner jeg med at det bare er 1- Men det holder i massevis, bare vi ser et hjerte som banker :-) UL 18 des på oss..

Skrevet

SÅ fantastisk Hormonana! Gratulerer! Og velkommen i TWINS-klubben sammen med PUMA, jentene_på_haugen og meg:-).

Veldig gøy at vi er så mange fra Novemer-gjengen som har full klaff på to. Da må vi følges fremover! Og kanskje Bollipompa kommer med også??? Det hadde vært veldig hyggelig med en fra Trondheim til her:-). Jeg er også i uggen form og sliter med å ikke vise noe på jobb. Har faktisk allerede en liten kul på magen. Kommer til å komme med nyheten til foreldre og svigerforeldre i jula, da de vil stusse på at jeg takker nei til vin:-). Men at det er tvillinger holder vi litt igjen... et sjokk om gangen:-). Det skal de få vite om alt er fint etter 12-ukers UL 15. januar.

Skrevet

Splenda:

Alder: 28

Bosatt: Rogaland

Klinikk: Haugesund

Barn fra før: ingen

Prøvere: 1,5 år, 3 mnd m/ivf (med donorsæd)

Lyktes på: 1. fryseforsøk

Innsett: 16.11.12, ett egg

Testet positivt: 28.10.12 (rd 12)

UL: 18.12.12

Termin: 10.08.13 <3

mamma_til_en_prins:

Bosatt: Sør-Trøndelag

Barn fra før: Gutt 7 år naturlig, IVF-sønn 2010

Lyktes på: 1. forsøk (fersk 2009). neg frys i jan 2012, SA uke 7 juni 2012. Uttak: 6. nov 2012

Innsett: 8. nov 2012 2 fine egg.

Testet positivt: 22. nov rd 14

UL: 12.12.12 Bekreftet tvillinger

12-ukers UL: 15. Januar

Lykke:

Alder: 38 i feb.

Bosatt: Aust-Agder

Barn fra før: Ingen

Prøvere: ca 8 år, Ivf først det siste året

Lyktes på: 4 forsøk ( 2 ferskforsøket og har hatt to negative fryseforsøk fra før ) (Opplevde 1 SA mellom uke 9-11, 1 SA ca i uke 5+4? i febr i år, noen kjemiske også regner jeg med.

Uttak: 17 okt 2012

Innsett: 19 okt 2012 2 fine egg.

Testet positivt f.o.m RD 7/8 en gang.

UL: 6+1 der det ble påvist at begge eggene hadde festet seg, men noe ulik størrelse på de.Ved UL 7+5 viste det seg at den ene lever og den andre nok er stoppet opp. ( vanishing twin ) Er 8+2 i dag

Puma:

Alder: 34

Bosatt: vestfold

Tilknyttet: Porsgrunn

Barn fra før: gutt'06 på naturlig vis.

Prøvere: 3 år, 11/2 m ivf

Lyktes på: 3.ferskforsøk, 5.innsett (Opplevde MA på 2.ferskforsøk, mai'12) Uttak: 05.11.12

Innsett: 07.11.12, to egg

Testet positivt f.o.m rd10

UL: 12.12.12, bekreftet tvillinger!

Ny UL: 10.01

Riley:

Alder: 32

Tilknyttet: Haugesund sykehus

Prøvere: 3 år totalt

Lyktes på: 3.ferskforsøk (og 3 innsett)

Uttak: 12.11.12

Innsett: 14.11.12, to egg

UL: 19.12.12

HeleneBeate

Alder: 37

Bosatt: Oslo

Barn fra før: 1 født 1998, naturlig.

Prøvere: 1. gang IVF

Lyktes på: 1. forsøk (inntil videre..)

Uttak: 31.10.2012

Innsett: 02.11.2012

Testet positivt: fom rd 11

UL: 07.12.2012

Klinikk: CFC, Danmark

Hormonana

alder: 42

bosatt; østlandet

barn fra før: ingen

prøver: siden 2006, med èn graviditet etter IVF som endte opp med MA

Lyktes på; 8. IVF førsk (inntil videre...)

Uttak: 5.november

Insett: 8,november

Testet positiv: 21.november

UL: 13.12.12.

Klinikk: Ava clinic Riga

havrebodl

Alder: 29

Barn fra før: Gutt 4 år ( Ikke prøverør)

Prøver siden: Ca 2 år, men først i sommer det ble bekreftet at min mann er blitt steril

Lyktes: 1. forsøk

Uttak:5.nov

Innsett:7.nov

Testet positivt f.o.m rd 9

UL: 12.12.12

Termin: 02.08.13

Lillie Vanillie:

Alder: 33

Klinikk: Rikshospitalet

Prøvere: 3,5 år (6 ins, 2 fersk, 3 frys, 2 SA med donor)

Lyktes på: 2. ferskforsøk

Uttak: 9. november

Innsett: 11. november, ett egg

Testet positivt: 21.11.12 (rd 10)

UL: 20.12.12

Termin: 04.08.13 (ut fra terminkalkulator)

'Kanutten'

Alder 37

Klinikk: Rikshopitalet

Barn fra før: Jente 2 år (naturlig)

Prøvd på nr 2 "siden nr 1 kom"

Lyktes på 1. ferskforsøk

Uttak: 6. november

Innsett: 8. november, ett egg

Ul: 18.12.12

Termin: 01.08.13

Bollibompa

Alder: 36

Klinikk: Medicus

Barn fra før: Jente 3 år (etter 6,5 år og 12 forsøk)

Prøvd på nr 2 siden aug 2011

Lyktes på 4 uttak (aldri noen på frys, og alle kjemiske)

Uttak: 14 nov

Innsett: 16 nov, 2 2-delte egg

Testet: Positiv blodprøve 30 nov, hcg 267

UL : 18 des

Termin: 09 august

Skrevet

Jeg har ikke helt forstått hvordan vi skal regne ut termin når det gjelder fryseforsøk tror jeg...

Egget mitt var jo 2 dager da det ble fryst ned, så ble det tatt opp 15. nov. og satt inn 16. nov. Altså tenker jeg at egget var 3 dager da det ble satt inn. Da jeg tok positiv test 28.nov fikk jeg beskjed fra klinikken at jeg da var nøyaktig 4 uker på vei og hadde termin 10. aug. Selv føler jeg det ikke stemmer helt med 10. august, noen som vet? Har det ikke noe å si hvor gamle eggene er når de blir satt inn?

Jeg ser du Bollibompa hadde innsett samme dag som meg, eggene dine var da 2 dager gamle og du har fått termin en dag før meg. Derfor tror jeg ikke min termin stemmer helt. Det har jo ikke så mye å si med et par dager fra eller til, men synes jo det er greit å vite ;)

Skrevet

Jeg vet egentlig ikke helt, på klinikken sa de at de regnet fra uttak...det er jo da egget blir befruktet. Og i ditt tilfelle blir jo da termin en dag før meg ville jeg ha tippet. Men så ser jeg jo på forskjellige terminkalkulatore at termin varierer fra 6 aug til 9 aug. Har nemlig lastet ned hele 3 apper på mobilen, for å holde meg oppdatert! Og de sier vidt forskjellige datoer. Men da har jeg lagt inn siste mensdag vel og merke. Men det var akkurat 14 dager fra mens til uttak.

Skrevet

Jeg vet egentlig ikke helt, på klinikken sa de at de regnet fra uttak...det er jo da egget blir befruktet. Og i ditt tilfelle blir jo da termin en dag før meg ville jeg ha tippet. Men så ser jeg jo på forskjellige terminkalkulatore at termin varierer fra 6 aug til 9 aug. Har nemlig lastet ned hele 3 apper på mobilen, for å holde meg oppdatert! Og de sier vidt forskjellige datoer. Men da har jeg lagt inn siste mensdag vel og merke. Men det var akkurat 14 dager fra mens til uttak.

Hehe, ja jeg har også lastet ned et par apper som ikke er enige om termindato ;) Men hvis jeg har forstått det riktig regnes svangerskapet et par dager lengre i Norge enn det WHO gjør. Så jeg tror det er det som gjør at det blir forskjell i de utenlandske appene.

Jeg kan ikke regne etter siste mens for jeg satte inn egg på syklusdag 25. Etter min egen beregning er terminen 8. august, men jeg får høre med gynekologen min når jeg skal til ultralyd.

Skrevet

Splenda:

Alder: 28

Klinikk: Haugesund

Prøvere: 1,5 år, 3 mnd m/ivf (med donorsæd)

Lyktes på: 1. fryseforsøk

Innsett: 16.11.12, ett egg

Testet positivt: 28.10.12 (rd 12)

UL: 18.12.12

Termin: 10.08.13 <3

mamma_til_en_prins:

Bosatt: Sør-Trøndelag

Barn fra før: Gutt 7 år naturlig, IVF-sønn 2010

Lyktes på: 1. forsøk (fersk 2009). neg frys i jan 2012, SA uke 7 juni 2012. Uttak: 6. nov 2012

Innsett: 8. nov 2012 2 fine egg.

Testet positivt: 22. nov rd 14

UL: 12.12.12 Bekreftet tvillinger

12-ukers UL: 15. Januar

Lykke:

Alder: 38 i feb.

Bosatt: Aust-Agder

Prøvere: ca 8 år, Ivf først det siste året

Lyktes på: 4 forsøk ( 2 ferskforsøket og har hatt to negative fryseforsøk fra før ) (Opplevde 1 SA mellom uke 9-11, 1 SA ca i uke 5+4? i febr i år, noen kjemiske også regner jeg med.

Uttak: 17 okt 2012

Innsett: 19 okt 2012 2 fine egg.

Testet positivt f.o.m RD 7/8 en gang.

UL: 6+1 der det ble påvist at begge eggene hadde festet seg, men noe ulik størrelse på de.Ved UL 7+5 viste det seg at den ene lever og den andre nok er stoppet opp. ( vanishing twin ) Er 8+2 i dag

Puma:

Alder: 34

Bosatt: vestfold

Tilknyttet: Porsgrunn

Barn fra før: gutt'06 på naturlig vis.

Prøvere: 3 år, 11/2 m ivf

Lyktes på: 3.ferskforsøk, 5.innsett (Opplevde MA på 2.ferskforsøk, mai'12) Uttak: 05.11.12

Innsett: 07.11.12, to egg

UL: 12.12.12, bekreftet tvillinger!

Ny UL: 10.01

Riley:

Alder: 32

Tilknyttet: Haugesund sykehus

Prøvere: 3 år totalt

Lyktes på: 3.ferskforsøk (og 3 innsett)

Uttak: 12.11.12

Innsett: 14.11.12, to egg

UL: 19.12.12

HeleneBeate

Alder: 37

Barn fra før: 1 født 1998, naturlig.

Prøvere: 1. gang IVF

Lyktes på: 1. forsøk (inntil videre..)

Uttak: 31.10.2012

Innsett: 02.11.2012

Testet positivt: fom rd 11

UL: 07.12.2012

Klinikk: CFC, Danmark

Hormonana

alder: 42

bosatt; østlandet

barn fra før: ingen

prøver: siden 2006, med èn graviditet etter IVF som endte opp med MA

Lyktes på; 8. IVF førsk (inntil videre...)

Uttak: 5.november

Insett: 8,november

Testet positiv: 21.november

UL: 13.12.12. viste to deilige hjerter, ny ultralyd 02.01.13.

Termin: alt mellom 28-31.juli alt etter hvilken app jeg tester ut

Klinikk: Ava clinic Riga

havrebodl

Alder: 29

Barn fra før: Gutt 4 år ( Ikke prøverør)

Prøver siden: Ca 2 år, men først i sommer det ble bekreftet at min mann er blitt steril

Lyktes: 1. forsøk

Uttak:5.nov

Innsett:7.nov

Testet positivt f.o.m rd 9

UL: 12.12.12

Termin: 02.08.13

Lillie Vanillie:

Alder: 33

Klinikk: Rikshospitalet

Prøvere: 3,5 år (6 ins, 2 fersk, 3 frys, 2 SA med donor)

Lyktes på: 2. ferskforsøk

Uttak: 9. november

Innsett: 11. november, ett egg

Testet positivt: 21.11.12 (rd 10)

UL: 20.12.12

Termin: 04.08.13 (ut fra terminkalkulator)

'Kanutten'

Alder 37

Klinikk: Rikshopitalet

Barn fra før: Jente 2 år (naturlig)

Prøvd på nr 2 "siden nr 1 kom"

Lyktes på 1. ferskforsøk

Uttak: 6. november

Innsett: 8. november, ett egg

Ul: 18.12.12

Termin: 01.08.13

Bollibompa

Alder: 36

Klinikk: Medicus

Barn fra før: Jente 3 år (etter 6,5 år og 12 forsøk)

Prøvd på nr 2 siden aug 2011

Lyktes på 4 uttak (aldri noen på frys, og alle kjemiske)

Uttak: 14 nov

Innsett: 16 nov, 2 2-delte egg

Testet: Positiv blodprøve 30 nov, hcg 267

UL : 18 des

Termin: 09 august

Skrevet

ojda...surrer noe skikkelig nå! Tre ganger måtte jeg poste og slette før jeg fikk til resultatet riktig over her :)

Graviditetshormoner gjør meg visst litt dum ;)

Skrevet

Lykke til på UL i morgen, kanutten og Bollibompa!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...