Lola2016 Skrevet 24. oktober 2012 #1 Skrevet 24. oktober 2012 Jeg er litt usikker på hva jeg tenker om dette navnet! Kjenner dere noen Alma? Eller Hancken? Gammelt navn da:)
Wollafruen Skrevet 25. oktober 2012 #2 Skrevet 25. oktober 2012 Kjenner både en grandtante Alma og en liten småtroll-Alma. Synes navnet er fint, og passer uavhengig av alder. Noen navn kan bli så "aldersbestemte", om du skjønner? Hancken har jeg aldri hørt før, og for å være helt ærlig synes jeg ikke det hørtes ut som noe navn i det hele tatt.. Likte ikke, beklager..
Giss Skrevet 25. oktober 2012 #3 Skrevet 25. oktober 2012 Jeg vet om en liten Alma her i byen. For meg er det et av tidens "lillepikenavn". Forbinder det ikke med gammel dame. Litt Astrid Lingren over det. Hancken: Høres for meg ut som et tysk etternavn/kosenavn.
Lola2016 Skrevet 25. oktober 2012 Forfatter #4 Skrevet 25. oktober 2012 Jeg er enig. Bare har en bok om en dame som levde sammen med Edvart Grieg som het Hancken. Er ikke veldig begeistret for det navnet. Tror det står mellom: Othilie Alma Olivia Linde Selma Nora heter storesøster:)
Februargullet2013 Skrevet 25. oktober 2012 #5 Skrevet 25. oktober 2012 Alma er Nydelig navn, Elsker det,men Samboeren min er så kresen,men blitt enig om jentenavn nå da . Kjenner ei lita prinsesse på snart 2 år,som er kjempe nydelig . Hadde nok valgt det eller Olivia ut av dine . Selma er også veldig pent,det heter niesen til venninnen min.
Vannmann35 Skrevet 25. oktober 2012 #6 Skrevet 25. oktober 2012 Kjenner ei Alma på 5 år, veldig søt jente. Har inntrykk av at Alma er ganske popolært for tiden, sammen med andre navn med a-endelse.
Februarprinsesse2012 Skrevet 26. oktober 2012 #7 Skrevet 26. oktober 2012 Jeg har ei lita Alma selv, så det sier seg kanskje selv at jeg elsker navnet
mibella Skrevet 26. oktober 2012 #8 Skrevet 26. oktober 2012 Elsker Alma! Håper jeg også får en liten Alma. Veldig lik smak, Selma og Othilie er andre favoritter her også. Kan bare bli bra Hancken er litt for spesielt for meg, første jeg tenkte var Heineken og "dørhanken"..
Lola2016 Skrevet 26. oktober 2012 Forfatter #9 Skrevet 26. oktober 2012 Nora og Alma ? Nora og Othilie ? Nora og Selma ? Nora og Olivia ? Nora og Linde ? Liker navn som begynner med vokal:) Blir liksom litt runde... Jeg vil egentlig ha en navn som ingen andre bruker så det ikke er 5 av dem i samme klasse. Så vil jeg helst ha noen gamle navn som var pop på 1800 tallet. Og det er vel faktisk trenden nå? Så da blir det vel en drøss med Othilie og Alma i mange skoleklasser fremover:) Før var var det Stine, Kristine, Anne, Ida osv... Nå skal alle ha litt spesi navn. Kjenter en som kalte sønnen sin tankcred. Det er litt spesielt syntes jeg. Trodde først det var et oljefirma!
Blomstogbier Skrevet 26. oktober 2012 #10 Skrevet 26. oktober 2012 Synes Alma er kjempefint Hancken synes jeg ikke var like pent.
Lola2016 Skrevet 26. oktober 2012 Forfatter #11 Skrevet 26. oktober 2012 Enig med Hancken. Bare kasta det ut for jeg hadde hørt det bli brukt i gamle dager:) Høres ut som dørhåndtak !
anaina Skrevet 26. oktober 2012 #12 Skrevet 26. oktober 2012 Nora og Linde syns jeg var finest. Liker Linde kjempegodt, og syns det er fint at navnene slutter på hver sin vokal. Liker også 'a-endelsesnavn og har en Selma selv, men har bevisst valgt navn m andre endelser til de to andre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå