Gå til innhold

Bør jeg begynne med mme til en på 9 måneder?

Anbefalte innlegg

Ammer min 9 måneder gamle jente fremdeles. Men nå er det stort sett bare morgen og kveld (og natt..) siden hun ikke er så interessert på dagtid. Hun drikker masse vann i løpet av dagen og spiser godt, men er ikke særlig glad i babygrøt. Hun er også stor og tung... Må jeg gi henne mme i løpet av dagen? Har ingen erfaring med det og begynte plutselig å tenke på at de kanskje skal ha noe melk i løpet av dagen og...

Fortsetter under...

Hei! Jeg ammer også bare morgen og kveld, og spurte helsesøster om dette. Hun sa at de skal ha mm eller mme til de er 1 år. Så hun får stort sett mme i forb med måltid. Jeg synes egentlig det virker unødvendig siden hun spiser godt, inkl to fulle porsjoner med grøt, som inneholder mme. Men gjør bare som hs sier :-)

Tipper man får litt forskjellige råd om dette forskjellige steder.. :-)

Takk for svar!! Hun drikker mye mm morgen og kveld og så kan jeg jo prøve å fremdeles få til en amming midt på dagen.. Så slipper vi vel å styre med mme. Ang amming på natta så prøver vi å stoppe der ja... Tulla er ikke helt enig for å si det sånn :-)

Jeg snakket også om dette med hs i går, fordi min 7 mnd baby ammes bare 3-4 ganger om dagen. Og hs sa at det bare var topp, så lenge han spiser godt og får i seg væske, og han drikker også en del vann. Hun sa også at om det gikk ned til 3 amminger, så var dette også toppers.

Annonse

Jeg har mer eller mindre sluttet å amme min på snart ni mnd. Jeg gir kun vann å drikke, jeg. Det er vel nok næring i grøten? Han får to grøtmåltider på dagen. (pluss et fruktmåltid og middag)

Då får han mindre melkeprodukter enn anbefalt (grauten reknast med i melkemengde). Ikkje at det treng å vere feil, altså. Det er fint mogleg å ha eit balansert kosthald utan melk, det er berre vanskelegare (særleg ift kalsium). Endret av ★

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...