Gå til innhold

Sameie hvor ingen klipper gresset

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det riktig at en person tar jobben på kanskje 10 timer med rydding, plenklipping, fjerning av hekk og busker? Alt har vokst ut av kontroll, men ingen gjør noe med det. Vi har avtalt dugnader, ingen har stilt opp, bortsett fra meg en gang. Da shinet jeg utenfor min del. Vi har snakket om å leie inn noen, men egentlig har jeg ikke råd til det. Må få gjort det nå før vinteren.

Synes dere det er rettferdig at jeg skal ta alt alene?

Kommer jo til å bruke ei hel helg på det..

Tenkte kanskje å tilby meg mot at de andre i huset betaler meg litt hvis de ikke gidder å stille opp selv. Er det veldig kjipt eller??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe....leste "samleie hvor ingen klipper gresset" og tenkte nok en tråd om vel bevokste kjønnsorganer...

Skrevet

hahaha, var nok ikke så spennende nei;-)

Skrevet

Sånn er det litt hos oss og. Dere betaler vel inn til felles konto? Da gir du beskjed om at det må ryddes opp.gir dato for dugnad og informerer om at stiller ingen andre lar du være å betale inn den måneden eller betaler mindre. Ta deg en timebetaling på f.eks 150 kr timen. Så informerer du regnskapskontoret. Du kan jo minne folk på at når man kjøper i et sameie så har man regler å forholde seg til.

Skrevet

Haha! Leste også samleie.. På tide å legge seg :)

Skrevet

Ha ha, jeg leste "samleie hvor ingen klipper gresset" Så for meg en voldsomt innviklet hårete affære der!

Men for å svare på spørsmålet ditt, nei det er ikke rettferdig og nei du er ikke frekk som ber om betaling for å gjøre en jobb som egentlig skulle deles av alle. Det er dine sameiere som er veldi frekke og ikke minst late!

Skrevet

Haha! Leste også samleie.. På tide å legge seg :)

Skrevet

Hehe....leste "samleie hvor ingen klipper gresset" og tenkte nok en tråd om vel bevokste kjønnsorganer...

Hehe, samme her! :-)

Skrevet

Jeg OG!

Skrevet

Jeg OG!

Samma leseleif her og! Det sier vel noe om oss.... ;-)

Skrevet

Det samme tenkte jeg også ;-/

Skrevet

Dere har vel et styre i dette Sameiet?

Vi hadde det samme problemet i Sameie våres...

Det er desverre ikke lov til å gi bøter for å ikke stille opp på dugnad,men.....

Det vi gjorde var at vi økte fellesutgiftene den måneden det var dugnad. De som stilte opp på dugnad kunne betale vanlig sum denne måneden, de som ikke stilte opp måtte betale forhøyet fellesutgift. Plutselig så stilte de fleste opp gitt....

Når det gjelder plenklippingen så hadde vi to som frivilig tok på seg å bytte på og klippe gjennom hele sommeren, de fikk en kompansasjon for dette.

Eventuelt så får dere bare sette opp fellesutgiftene og leie inn folk til å ta jobben. Tenker nok det er noe som stiller opp på dugnad hvis de skjønner at de må betale mer hver måned.

Skrevet

Det samme tenkte jeg også ;-/

Tenkte nøyaktig det samme! :D Jeg har en lei tendens til alltid å tenke slik, så ble lettet over at det ikke bare var meg ;)

Gjest Husfrua
Skrevet

Jeg OG!

Samma leseleif her og! Det sier vel noe om oss.... ;-)

Samme her..hehe!

Skrevet

Vi bor i sameie, og betaler en slags husleie hver måned. Denne dekker blant annet at det leies inn folk til å måke snø og klippe gress på fellesområder. Offentlige avgifter inngår også her. Jeg synes dette fungerer veldig greit.

Vi har selvsagt et styre som administrerer dette.

To ganger i året er det dugnad, der vi blant annet beskjærer busker, raker, plukker søppel osv. på fellesområdene, Vask av søppelbøtter, eventuell maling av postkassestativ. Heldigvis er folk flinke til å stille opp, og vi avslutter alltid med grilling og sosialt samvær.

Det er selvsagt ikke riktig at en skal gjøre alt. Anbefaler husleie og bortsetting av slike ting til innleide folk.

Skrevet

Huff, jeg klarer ikke la være å lese samleie istedet for sameie, og da blir innleggene her helt på tryne..... ;-P

Samleie hører liksom ikke sammen med vask av søppelbøtter, maling av postkassestativ, og grilling og sosialt samvær etterpå...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...