Gå til innhold

redd noe er galt

Anbefalte innlegg

Har flere ganger de siste dagene følt det er noe galt med lillegull i magen. Har vært så utrolig stille å rolig der inne. Har ofte hatt strekninger ,men de har oxo vært helt stille nå. Men i dag da jeg var på shopping stakk det utrolig mye rundt ved lysken på høyre side. Jeg er 18 uker i morgen med mitt første barn,så bekymrer meg nok litt lett. Er det flere som har det som meg,eller som kan fortelle meg om dette er helt normalt..

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143983633-redd-noe-er-galt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er ganske kort på vei, og med førstemann er det ikke vanlig å kjenne så mye liv så tidlig. Med min første kjente jeg først jevnlige spark etter uke 20 og vel så det.

Og ligamentsmerter, lyskesmerter, press i underlivet og bekkensmerter, er alt veldig normalt. :)

Men du kjenner nok ikke liv hver dag, og fra uke 18 var det litt tidlig. Jeg kjente det først i uke 20, men det var bare små kiling, små fiskehaler som beveget seg. Når jeg nådde uke 24 husker jeg å lese at nå skulle en kjenne liv daglig. Det er stort sett rolig på dagtid, når en er i aktivitet, og når en er i ro, på sofaen eller på natten er det mer aktivitet (hvertfall hos meg) det er mye plass også, og god plass for ranet, så derfor kjennes det ikke så godt. Og siden du er 1 gangsfødende er et altfor tidlig å kjenne noe. Vet du om morkaken ligger foran eller bak? Er den foran kjennes mindre. Strekksmertene i lysken er livmoren som utvides og strekkes, det kjenner du nok en stud.

jeg skal på Ul på mandag,regner med at de sier noe om morkaka der. Det eneste jeg vet er at jordmor har hatt litt prob med å finne hjertelyd,men har jo fått høre den og det var utrolig godt. De smertene er de oxo noemalt at er der bare dann og vann. ? Utrolig godt det finnes noen der ute som kan hjelpe meg med svar. Tusen takk

jeg skal på Ul på mandag,regner med at de sier noe om morkaka der. Det eneste jeg vet er at jordmor har hatt litt prob med å finne hjertelyd,men har jo fått høre den og det var utrolig godt. De smertene er de oxo noemalt at er der bare dann og vann. ? Utrolig godt det finnes noen der ute som kan hjelpe meg med svar. Tusen takk

Bare hyggelig! Lykke til videre, og på ultralyden!

Det varierer visst veldig fra kvinne til kvinne hvor mye (eller lite) man kjenner har jeg lest. Jeg er også 1.gangs og har kjent liv nesten daglig fra uke 17. Men ei venninne som også er 1. gangs og termin få dager etter meg har ikke kjent noenting der innefra ennå.( I tillegg er min mage blitt ei diger gravid-kule mens hun er fortsatt helt flat...) Men poenget, alt var fint på hennes OUL fordet, og var en like livat krabat på skjermen som hos meg :) Så alt er nok helt fint skal du se.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...