Gå til innhold

Nei! Hva ville dere gjort? Haster - Norwegian

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal til spania i en mnd fra 12. des. og ser nå at sambo har bestilt billett til meg + spedbarn, men hun er 2 år og 2,5 mnd når vi reiser. En mnd mer når vi skal tilbake. (Spedbarn opp til 2 år er gratis, 2-11 år koster 75% av voksenbillett).

Mannen min sier at vi bare tar sjansen og håper at de ikke reagerer på alderen. Hun er liten av seg. Skal vi betale barn, så koster det 75% av voksenbillett og ikke så rimelige billetter igjen.

Hva ville dere gjort? Tatt sjansen eller kjøpt ny billett? Har det veldig knepent økonomisk, så derfor jeg vurderer å ta sjansen, men kan bli dyrt hvis de krever fullprisbill når vi står på flyplassen og ikke kommer oss nedover, eller enda verre.. - hjem igjen

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De sjekker jo passet til barnet, så det nytter neppe å jukse på alderen. Barn over 2 år må betale barnebillett, sånn er det bare.

Gjest Venter snart nummer tre :)
Skrevet

Hvis dere ikke har råd til å betale turen for alle tre, så har dere ikke råd til å reise. Barnet er nødt til å ha eget pass, så det vil ikke være noen tvil om alderen hennes.

Passet bør du forresten tenke på å skaffe snart om du ikke har det fra før.

Skrevet

Der sa du noe! Sjekket passet hennes nå og det går ut i desember. Da er det 2 ting til å fikse. Hjelpe meg så distre det går an å være. Takk for svar!

Skrevet

Dette må dere nok bare ordne opp i. Dere rissikerer jo ikke bare at det blir dyrt, men at dere ikke får dra i det hele tatt. Over 2 år må man jo ha eget sete (og her har flyselskapet sikkerhetsregler å forholde seg til) hva om flyet er fullbooket til dere skal dra?...

Stor sjanse for at dere hadde klart å snike dere ned pga selvinsjekking på flyplasser her, men hjem igjen er det ofte manuell innsjekking med vising av pass, så det er vel egentlig størst sjanse for ikke å få være med på flyet hjem, og ende opp med forlenget opphold og fullprisbiletter for alle 3 for å komme seg hjem.

Ser du skriver at det er 2 ting å fikse, så da regner jeg med du alt har skjønt at dere ikke kan ta sjansen :) God tur!

Skrevet

Dere klarer ikke å lure dere unna på det, og prøver dere kan dere bli nektet å reise.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...