Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 24. oktober 2012 #1 Skrevet 24. oktober 2012 Vi bestilte hvitevarer til huset på Elkjøp og jeg er strålende fornøyd med servicen der, godt pristilbud fikk vi også. Men så... Skal forsøke å ta det punktvis og kort for å få med alt uten å skrive et alt for langt innlegg. 1. Da jeg hadde bestilt varene og fått med en giro (hadde gemt å overføre nok penger til kontoen for alt dette) gikk det noen dager før vi fikk somlet oss til å skulle betale. 2. Kjølehjørnet vi hadde bestilt kom på dagstilbud, og mannen gikk derfor inn på Elkjøp og sa at han ville betale hele bestillingen, men ville ha kjølehjørnet til samme pris på dagstilbudet. Helt ok, og bestillingen sendt og varene betalt. 3. Rot med levering av kjølehjørne fordi dette kom med et bud fra østlandet som bare leverer til utenfor huset, mens vi hadde bestilt og betalt for å få varene levert inn i huset. Budet fra østlandet måtte levere mellom kl 13 og 17 en fredag, Elkjøp sine folk kunne bare mellom kl 9 og 14. å koordinere dette selv? Nei, et gikk jo ikke an. Kunne ikke kjølehjørnet bare stå ute da? (mmm, et kjølehjørne til 30 000 kr stående UTE en hel helg på vestlandet, veldig smart tenkt!) 4. Mannen måtte ta seg fri noen timer fra jobb, reise inn til Elkjøp og faktisk henge over sjefen der før de omsider klarte å ordne det slik at alt skulle bæres inn (som vi jo hadde betalt for, og nei å bære inn noe som er så tungt kan vi ikke gjøre selv) 5. Varene kom, alt kom i hus, men de kom midt i noe slik at vi bare anviste plass og måtte gå et annet sted litt. Mannen signerer og ser etterpå at Elkjøp har klart å levere dobbelt opp med 4 av hvitevarene våres. Vi ringer og gir beskjed og får vite at noen skal hente dem igjen på tirsdag mellom kl 13 og 17. 6. Mannen tar seg nok en gang fri fra jobb for å være i huset når de kommer (nok å gjøre der uansett), men de kom aldri. Jeg ringer for å purre på dem da det begynner å haste med å få ut de hvitevarene for mye fordi tømrer kommer og trenger plassen. Joda, de skulle sende noen mellom kl 18 og 22 i stede. 7. Kl 17.45 ringer et bud og sier at de kommer. Jeg svarer at vi kan ikke møte dem akkurat da (det var bare ikke fysisk mulig å få til der og da), men at vi kan om 45 min og utover. Får da beskjed om det går ikke og det blir stress og da får vi ta det en annen dag. Jeg forklarer at hvitevarene må ut for å gi plass, og han lover å komme kl 19.30 i stede. 8. Kl 18.15 runger budet og sier at de kan ikke likevel. Jeg står da borte i huset og venter på dem og blir rimelig forbanna. Ringer Elkjøp som lover å ordne det. De skal straks ringe opp igjen. 1 time går, ikke noe skjer. Jeg ringer på nytt. De beklager og lover på nytt å ordne det og sier at de legger det inn som ekspress og med beskjed om at det haster. Etter nye 30 min må jeg gå, og ikke hører jeg noe mer heller. 9. Kl 8 i dag tidlig ringer de og sier at de kan hente i dag og spør når det passer. Jeg sier ca kl 16.30 og hun på Ekjøp lover å ornde det og skal ringe opp igjen med bekreftelse senere. Hun ringer faktisk opp igjen i 11-tiden og bekrefter at noen skal komme i 17-tiden. Jeg gjentar at de Må komme fordi tømrer kommer i morgen og da må de være ryddet bort. 10. Kl 19.30 har vi ikke hørt noe, og jeg ringer på nytt til Elkjøp. Nei, der står det bare at noen skal komme mellom kl 17 og 22.... Og tja.. Nå er kl 21 og jeg har gitt opp håpet altså... Hva ville dere gjort nå? Er så sint nå...! Vurderer å ringe dem på nytt og bare si at nå setter vi hvitevarene utenfor og om ingen henter dem så synd for dem for da blir de garantert ødelagt av å stå ute natten over! Grrrr....!!!!
Gjest Miryks Skrevet 24. oktober 2012 #2 Skrevet 24. oktober 2012 Sett dem utenfor og dekk dem så godt til som mulig med presenninger. Blir de ødelagte, så synes jeg de får ta det på egen regning, siden det er de som har somlet såpass med å hente det.
petite fleur Skrevet 24. oktober 2012 #3 Skrevet 24. oktober 2012 Å herregud, for ei suppe! Sier bare alt om hvor uprofesjonelle Elkjøp faktisk er, selv om de kan smile og nikke og fÅ deg til Å føle deg ivaretatt der og da. Jeg tror faktisk jeg hadde hadde sprengt et blodkar forlengst. Jeg ville sparka de hvitevarene ut døra etter Å ha ringt og advart de først. Makan til tidenes verste service!
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2012 #4 Skrevet 24. oktober 2012 Ja, ring og si at de blir plassert ute - da får de kanskje farten på seg. Skal ikke gå ut over dere at de har gjort feil! Dere har vært mer enn tålmodig nok allerede!
Hannepålandet Skrevet 24. oktober 2012 #5 Skrevet 24. oktober 2012 Kjenner jeg blir sur på dine vegner.
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 24. oktober 2012 Forfatter #6 Skrevet 24. oktober 2012 Sett dem utenfor og dekk dem så godt til som mulig med presenninger. Blir de ødelagte, så synes jeg de får ta det på egen regning, siden det er de som har somlet såpass med å hente det. Nei, nå ringte de faktisk og er på vei bort. Mannen er der borte, så da ordner det seg, men er fortsatt ganske forbanna på dem. Så mye styr og tapt tid (også arbeidstid for mannen) for oss og så ikke så mye som en unnskyldning en gang. Koker litt enda jeg, men er glad vi er ferdig med hele greien nå...
3 er nok! Skrevet 24. oktober 2012 #7 Skrevet 24. oktober 2012 De foreslo jo at dere skulle sette kjølehjørnet deres utenfor huset i en hel helg, så da burde vel de gå med på at dere setter det utenfor også. Jeg hadde hvertfall forlangt en heftig kompensasjon i form av gavekort eller prisavslag for dette tullet. Tapt arbeidsinntekt bør da telles for noe (selvom det er nok å gjøre i huset, som du sier).
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 24. oktober 2012 Forfatter #8 Skrevet 24. oktober 2012 Kjenner jeg blir sur på dine vegner. Litt godt å lese. Var redd jeg overreagerte nå
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 24. oktober 2012 Forfatter #9 Skrevet 24. oktober 2012 De foreslo jo at dere skulle sette kjølehjørnet deres utenfor huset i en hel helg, så da burde vel de gå med på at dere setter det utenfor også. Jeg hadde hvertfall forlangt en heftig kompensasjon i form av gavekort eller prisavslag for dette tullet. Tapt arbeidsinntekt bør da telles for noe (selvom det er nok å gjøre i huset, som du sier). Men hvordan gjør man det da. Bare vandrer inn der og forlanger å få noe? Får meg liksom ikke helt til det jeg da...
Musemorbr / Skrevet 24. oktober 2012 #10 Skrevet 24. oktober 2012 Ring og si at er de ikke hentet til du trenger at de er flyttet, må de settes ute. Alternativet blir jo at tømrer og murer ikke får jobbet, og det kan du ikke la skje. Du må jo tenke økonomisk her. Still krav og vær tøff.
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2012 #11 Skrevet 24. oktober 2012 Det er ganske normalt at et eksternt budfirma bare leverer til døren og ikke inn. Et kjølehjørne er ikke SÅÅÅÅÅ tungt at det ikke gÅr an Å bære det inn selv. her fikk mannen vÅrt kjølehjørne greit inne alene ved hjelp av en sekketralle:) NÅr det gjelder de varene de skal hente, sÅ ville jeg bare informert om at siden de ikke klarer Å komme til tiden, sÅ blir varene stÅende ute. Hvis de mener at de de leverer kan stÅ ute, sÅ kan vel dere ogsÅ sette de varene de skal hente utenfor huset. NÅr budene fra hvitevarekjedene kommer, sÅ har de gjerne bilen full. de legger opp rute etter hva og hvor de skal levere. Det er ikke bare Å endre ruten for Å tekkes kunden da det kan forÅrsake at de mÅ ommøblere alt innholdet pÅ bilen
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 24. oktober 2012 Forfatter #12 Skrevet 24. oktober 2012 Ring og si at er de ikke hentet til du trenger at de er flyttet, må de settes ute. Alternativet blir jo at tømrer og murer ikke får jobbet, og det kan du ikke la skje. Du må jo tenke økonomisk her. Still krav og vær tøff. Ja, nå kom de altså. Til slutt. Men er sur enda! Maken til rot... Glemte å skrive i HI at grunnen til at det kom dobbelt opp var fordi jeg hadde jo bestilt en gang før mannen var inne og bestilte på nytt med ny pris
3 er nok! Skrevet 24. oktober 2012 #13 Skrevet 24. oktober 2012 De foreslo jo at dere skulle sette kjølehjørnet deres utenfor huset i en hel helg, så da burde vel de gå med på at dere setter det utenfor også. Jeg hadde hvertfall forlangt en heftig kompensasjon i form av gavekort eller prisavslag for dette tullet. Tapt arbeidsinntekt bør da telles for noe (selvom det er nok å gjøre i huset, som du sier). Men hvordan gjør man det da. Bare vandrer inn der og forlanger å få noe? Får meg liksom ikke helt til det jeg da... ja, det hadde jeg gjort. Forlangt å snakke med en overordnet og tatt med meg et skriv som forklarte akkurat hvilke løfter de har brutt. Du har jo satt det opp veldig enkelt og godt forklart i hovedinnlegget ditt. Dersom du forklarer at du ønsker å levere inn en formell klage (ikke true med det, men bare fortelle at du kommer til å gjøre det), vil de sikkert mykne opp litt og kanskje selv tilby kompensasjon selv. Jeg har selv gjort dette ved et par anledninger og fått gavekort som kompensasjon, en gang en full middag med tre retter også Bare vær saklig, behersket og autoritær.
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 24. oktober 2012 Forfatter #14 Skrevet 24. oktober 2012 Det er ganske normalt at et eksternt budfirma bare leverer til døren og ikke inn. Et kjølehjørne er ikke SÅÅÅÅÅ tungt at det ikke gÅr an Å bære det inn selv. her fikk mannen vÅrt kjølehjørne greit inne alene ved hjelp av en sekketralle:) NÅr det gjelder de varene de skal hente, sÅ ville jeg bare informert om at siden de ikke klarer Å komme til tiden, sÅ blir varene stÅende ute. Hvis de mener at de de leverer kan stÅ ute, sÅ kan vel dere ogsÅ sette de varene de skal hente utenfor huset. NÅr budene fra hvitevarekjedene kommer, sÅ har de gjerne bilen full. de legger opp rute etter hva og hvor de skal levere. Det er ikke bare Å endre ruten for Å tekkes kunden da det kan forÅrsake at de mÅ ommøblere alt innholdet pÅ bilen Jeg har i grunnen forstÅelse for alt dette, men jeg mener likevel at det ikke skal være slik at VI taper pÅ det bÅde øknomisk og tidsmessig at DE ikke klarer Å gjøre jobben sin (som Å koordinere leveringer, sørge for Å fÅ noen til Å hente varer i tide osv). Jeg er ikke sur pÅ de som kjører budbilen i seg selv, ikke de pÅ kundesenteret som er nye hver gang og prøver Å hjelpe, men pÅ helheten. Vi har tross alt betalt noen tusenlapper for Å fÅ alt lever INN i huset, og da forventer vi egentlig at det skal gÅ knirkefritt, det er vel ikke urimelig? Og ang kjølehjørnet sÅ gÅr det ikke med sekketralle fordi det er over løs grus og opp trapper osv pÅ baksiden av huset. De mÅtte Åpne pakken og bære inn enkeltdelene for Å fÅ det inn i huset.
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 24. oktober 2012 Forfatter #15 Skrevet 24. oktober 2012 ja, det hadde jeg gjort. Forlangt å snakke med en overordnet og tatt med meg et skriv som forklarte akkurat hvilke løfter de har brutt. Du har jo satt det opp veldig enkelt og godt forklart i hovedinnlegget ditt. Dersom du forklarer at du ønsker å levere inn en formell klage (ikke true med det, men bare fortelle at du kommer til å gjøre det), vil de sikkert mykne opp litt og kanskje selv tilby kompensasjon selv. Jeg har selv gjort dette ved et par anledninger og fått gavekort som kompensasjon, en gang en full middag med tre retter også Bare vær saklig, behersket og autoritær. Får kvinne meg opp Om ikke annet så bør de jo få vite om dette for å unngå å gjenta samme feilen ovenfor andre kunder.
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2012 #16 Skrevet 24. oktober 2012 Sånn ca derfor jeg har sluttet å handle på Elkjøp også.... så full sympati. Har bare møtt rot, bevisst feilinformasjon ift lovverkt, slurv og... ja, det meste. Jeg hadde nok satt ut varene og ringt med det samme Elkjøp åpner og sagt at de står utenfor, at de har hatt flere dager til å ordne opp i det, og at du ikke lenger har ansvar for deres eiendom. Si også fra at du regner med at de vil komme med en eller annen form for kompensasjon pga din/mannens tapte arbeidsinntekt når dere har tatt dere fri og de ikke har dukket opp. Du kan evt ringe forbrukerrådet i morgen tidlig for å høre hva du har av rettigheter og plikter, da er du sikker på at du ikke får noe problem. Elkjøp feilinformerer de luxe ift lover og regler (gjennom alle ledd fra selger, avd.ledere, butikksjef OG hovedkontor sentralt). Da jeg truet med å gå til media med dette, at det helt tydelig var en bevisst feilinformasjon i alle ledd fikk jeg plutselig full kompensasjon i løpet av en time.... Men før dette hevdet hovedkontoret at forbrukerrådet ikke kunne noe om norske forbrukerlover....
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 24. oktober 2012 Forfatter #17 Skrevet 24. oktober 2012 Sånn ca derfor jeg har sluttet å handle på Elkjøp også.... så full sympati. Har bare møtt rot, bevisst feilinformasjon ift lovverkt, slurv og... ja, det meste. Jeg hadde nok satt ut varene og ringt med det samme Elkjøp åpner og sagt at de står utenfor, at de har hatt flere dager til å ordne opp i det, og at du ikke lenger har ansvar for deres eiendom. Si også fra at du regner med at de vil komme med en eller annen form for kompensasjon pga din/mannens tapte arbeidsinntekt når dere har tatt dere fri og de ikke har dukket opp. Du kan evt ringe forbrukerrådet i morgen tidlig for å høre hva du har av rettigheter og plikter, da er du sikker på at du ikke får noe problem. Elkjøp feilinformerer de luxe ift lover og regler (gjennom alle ledd fra selger, avd.ledere, butikksjef OG hovedkontor sentralt). Da jeg truet med å gå til media med dette, at det helt tydelig var en bevisst feilinformasjon i alle ledd fikk jeg plutselig full kompensasjon i løpet av en time.... Men før dette hevdet hovedkontoret at forbrukerrådet ikke kunne noe om norske forbrukerlover.... Oi... Det var ille! Jeg skal i hvert fall gi beskjed til dem i morgen om at dette ikke holder, men jeg er ikke så veldig tøff av meg på akkurat slike ting (mye annet, men ikke dette). Skal prøve! Har egentlig veldig god erfaring med Elkjøp tidligere, så litt trist å få en så dårlig erfaring nå.
fikas Skrevet 24. oktober 2012 #18 Skrevet 24. oktober 2012 Men dere husker kanskje til neste gang å sjekke hva dere har mottar før dere signerer og budet reiser for akkurat den delen er jo deres ansvar og iom at det var fire ting som kom dobbelt må dere/han jo ha reagert på mengden som kom! Så litt sløvt av dere også, faktisk.
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 24. oktober 2012 Forfatter #19 Skrevet 24. oktober 2012 Men dere husker kanskje til neste gang å sjekke hva dere har mottar før dere signerer og budet reiser for akkurat den delen er jo deres ansvar og iom at det var fire ting som kom dobbelt må dere/han jo ha reagert på mengden som kom! Så litt sløvt av dere også, faktisk. Joda, jeg er egentlig enig med den, men det hadde sine årsaker til at det ble slik som det ble. Vi hadde bl.a mottatt hele kjøkkenet tidligere på dagen slik at det var fullt kaos der fra før og svært uoversiktlig i huset. Mannen var ikke i rommet da de leverte fordi han måtte følge opp en annen håndtverker et annet sted i huset (minner om at leveringen kom på et helt annet tidspunkt enn den egentlig skulle fordi de rotet med kjølehjørnet, og dette med den andre håndtverkeren var en avtale vi hadde før dette), og de kom innom til ham etter å ha bært inn varene. Mannen var veldig stresset da og regnet egentlig bare med at de hadde levert det de skulle (han så jo at de gikk forbi med jevne mellomrom) og signerte. Først da han kom opp så han at det så ut som om det var litt mye der og begynte å telle over og oppdaget feilen. Så ja, akkurat der burde han jo ikke signert uten å telle over, men likevel, synes ikke vi skal kunne ta så mye skyld for alt dette rotet...
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 24. oktober 2012 #20 Skrevet 24. oktober 2012 Nå fikk jeg flashback til forrige jul da vidto her to dagerfør jul uten komfyr som ble lovt einuke før jul. Kundeservicenog butikken samarbeidet ikke og det ble nesten tragikomisk. Fikk til slutt en komfyr som kostet 1000 mer. De lovte å levere den, bære den inn og montere (sette i kontakten:p ). Men det kom et eksternt bud og slengte av utenfor døren. Da ringte vi og klaga igjen og fikk et gavekort på 700 kr som plaster på såret. Så de gjorde jo opp for seg, men kommer ikke til å stole på de igjen
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2012 #21 Skrevet 24. oktober 2012 Jeg ville klaget på den første delen (at mannen måtte henge på sjefen for å få varene levert inn, siden dere allerede hadde betalt for at varene skulle leveres inn). Den andre delen spørs det vel egentlig om dere kommer noen vei med, siden det er deres egen feil at varene ble levert dobbelt, butikken leverte jo faktisk bare det som var bestilt (om varene ble bestilt dobbelt slik som det høres ut i HI).
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 24. oktober 2012 Forfatter #22 Skrevet 24. oktober 2012 Jeg ville klaget på den første delen (at mannen måtte henge på sjefen for å få varene levert inn, siden dere allerede hadde betalt for at varene skulle leveres inn). Den andre delen spørs det vel egentlig om dere kommer noen vei med, siden det er deres egen feil at varene ble levert dobbelt, butikken leverte jo faktisk bare det som var bestilt (om varene ble bestilt dobbelt slik som det høres ut i HI). Nei, det stemmer ikke helt. Da mannen var inne hadde han med min bestilling (fikk jo en kopi av den) og sa at han ville betale for den bestillingen (altså den jeg hadde fått bestilt), men få kjølehjørnet til nye pris. Det var dette de ordnet da (trodde vi). Det de forklarte etterpå er at fordi den ene varen fikk en ny pris, la de inn hele bestillingen på nytt i hans navn. Men mannen hadde jo hele tiden bedt om å betale min bestilling, altså den som alt var laget til. Så kan forstå at det ble rot her, men tar ikke helt på oss skylden for det altså Han var jo hele tiden tydelig på at det var den opprinnelige bestillingen han ville betale (og bestille), bare med ny pris på kjølehjørnet.
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2012 #23 Skrevet 24. oktober 2012 Ok, da skjønner jeg:) Jeg ville sendt en epost til selve bedriften om du ikke kommer noen vei i butikken, det pleier iallefall sette fart i sakene Jeg har gjort det selv flere ganger.
*SommerFrisk* Skrevet 25. oktober 2012 #24 Skrevet 25. oktober 2012 hadde iallefall krevd kompensasjon for tapt arbeidsinntekt, og tlf utgifter. det er å være gnien, men igjen, kanskje de lærer seg litt kundevennlighet. Faen jeg hadde klikka jeg også. Ôgså hadde jeg trua med å heve kjøpet på alt dere har kjøpt der.. det hadde vært et klaps på pungen!! Dårlig service er noe av det mest provoserende som finnes, iallefall når man har betalt i dyre dommer. Drit i å være hyggelig, tenk at dette ikke er dine venner, og drit i hva de syns om deg og din oppførsel. gudd løkk. TILT
marsgutt 2013 Skrevet 25. oktober 2012 #25 Skrevet 25. oktober 2012 ikke overaskende av elkjøp. de brukte 3 måneder på og hente tv`n til min søster som var ødelakt. de hadde en i reserve heldighvis da. men når di endelig hentet den klarte de så og rote den bort:P tok 6 måneder så fikk de en ny tv. 3 måneder senere ringer det plutselig på døren og der er de med den gammle tv`n som nå er blitt reparert. de skjønte jo ikke hvorfor de kom tilbake med den gammle. og lurte da på om de skulle ha med seg den andre. etter og sjekket dette så fant de ut at det var ikke noe vits for dem og ta med den andre for de fikk jo ikke solgt den på nytt uansett. etter mye tull da så endte min søster med og få en 50 tommer tv på soverommet og en 52 tommer på stua:P hun var fornøyd da. men det skal jo ikke være slik fordi:P
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå