Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg skjønner at man er lei etterhvert, men av og til tenker jeg at det er jo bra for den lille og vokse seg stor og sterk!

Kommer baby før er det stor sjanse for mye hyppigere mating på sykehuset, stadig veing på sykehuset, gulsott, en sløv, stadig trøtt baby som man må vekke hele veien for å gi mat...nei, jeg bare forstår ikke helt det store ønsket alltid...

Endret av Mon tro..

Fortsetter under...

Gjest Mammantil2prinser

Jeg skjønner at man er lei etterhvert, men av og til tenker jeg at det er jo bra for den lille og vokse seg stor og sterk!

Kommer baby før er det stor sjanse for mye hyppigere mating på sykehuset, stadig veing på sykehuset, gulsott, en sløv, stadig trøtt baby som man må vekke hele veien for å gi mat...nei, jeg bare forstår ikke helt det store ønsket alltid...

Jeg vil liksom ikke føde før, men jeg sitter å klager over at jeg skulle ønske jeg var 38 uker istede for 35 feks :P

Er idag 35+3 med en stor baby på så godt som 3kg og skulle ønske jeg var 39+3 :P hehe..Ikke gøyt å være sengeliggende med bekkenløsning, DA går tiden seint :o

Men gjør meg ingenting om baby vil komme før :)

Endret av SnartMammaTil2:)

Jeg ønsker å føde før fordi mine 2 gutter jeg har fra før hadde ligget lenge i magen, var svære, og veldig våken fra dag en.. Altså godt ferdig og vel så det som jordmødrene sa begge gangene... Jeg er stor nå også...

Jeg vil føde før siden jeg har svangerskapsdiabetes å baby er veldig stor..

Blir sotn igang på termindato eller litt før hvis han ikke kommer av seg selv snart.. Er 37+5 å er mer en klar m symfysemål på 39 baby på snart 4kg å store bekkensmerter.. + er nervøs for at man må settes igang siden dem sier at d kan bli hardere fødsler sv d.. Er best at d skjer selv..

Fikk en datter i uke 35 for 5 år siden.. Hun var 3384g å 48cm å hadde ingen premature plager.. Hadde svangerskapsdiabetes da også..

Endret av Julia :)

Annonse

Jeg har invalidiserende bekkenløsning og vært sykemeldt fra jeg var 7 uker på vei. Hatt et langt svangerskap i den forstand at jeg ikke har fått gått meg en eneste tur over 50 meter, ikke sett kollegaer og har blitt veldig godt kjent med TV 'n og sofaen! Men har ikke hatt ønske om å føde før termin, mem man er til termin over 37 uker og i dag er jeg 37+5 med ei stor jente i magen, skal på vekst estimering i morgen. Sist svangerskap ble jeg satt igang på termin da det var fare for langvarige bekkenplsger( noe jeg og fikk) men ble hastesnitt, derfor er dette uaktuelt nå. Men nå har jeg en jente som ligger godt planta på tvers i magen så det er mulig jeg må ha ks denne gang og. Ville ikke hatt en prematur baby, mem ser luksusen i å føde 2 uker før feks, og slippe 11 dager overtid:)

Jeg vil helst ikke føde før tiden.. Trenger at lillegutt er stor og sterk når han kommer ut :) Så er veldig innstilt på termindatoene som er 4. og 5. desember. På en annen side så håper jeg ikke på å gå så lenge over tiden heller da!

Jeg er 37+3 og er ikke klar ennå føler jeg. Hvis hun kommer før, så håper jeg det er fordi hun er ferdig. Hvis ikke kan hun bare ligger der å kose seg litt til ;) Det står jo i bøkene at fra uke 37 til 42 så kan babyen komme når som helst, og da skjønner jeg jo at folk venter ;)

Vesla her er liten og jeg har lave sf mål, så jeg tror ikke hun er ferdigvokst ennå......

skulle nesten tro at de som maser om at de vil føde snart, ikke er klar over at et svangerskap er 40uker. hihihi.

mye klaging til tider her på forumet.

Gjennomsnitts svangerskapet er 40 uker Men hver kvinne har sine svangerskapslengder. Alt fra uke 37-41++ er normalt!

Noen babyer kommer ikke ut av seg selv om de for lengst burde det...

Er nok en grunn til at folk som du sier klager på formuet her! Alt fra høyt blodtrykk til svangerskapsforgiftning og bekkenløsning og store ferdig barn. Og du har ingen kompetanse på disse feltene!

skulle nesten tro at de som maser om at de vil føde snart, ikke er klar over at et svangerskap er 40uker. hihihi.

Og når man ha kynnere til tusen og ikke sover lengre om natten og har pasert uke 37 så er det ikke så rart å syte og være sliten og ha ett ønske om å komme iseg i fødsel... Da vet en at babyen er ferdig!

Annonse

For min del er dette veldig forskjellig nå og forrige gang.

Med storebror for to år siden var jeg ikke klar i det hele tatt da det nærmet seg, og syntes det var helt greit å gå til fem dager over. Det til tross for kraftig bekkenløsning m.m.

Denne gangen fikk jeg vite det var tvillinger med komplikasjoner, og at jeg ville være ekstremt heldig om jeg gikk ut uke 28 før noe skjedde. Kom dit, så var det beskjed om at de ville vurdere å ta ut etter 32, og nå på siste kontroll sa de det vil bli vurdert mellom uke 34 og 36, men at om det fortsetter som nå ser de gjerne jeg går til 37-38. Det er noe med å mentalt innstille seg på at bekkensmerter ect snart er over, og at man snart skal få treffe nurkene, og så bare få det skjøvet fremover jeg merker er tungt. Men samtidig er jeg jo veldig klar over at de har det best i magen så lenge som mulig :)

Poenget mitt er vel at alle opplever ting veldig forskjellig, og fra gang til gang. Je opplever det ikke som klaging, men sunt utløp for en slitsom situasjon om noen blir lei av å ligge på sofaen med masse smerter. Bedre det enn å gruble på det så det gjør en deprimert - det har i alle fall ikke babyene godt av!

Gjennomsnitts svangerskapet er 40 uker Men hver kvinne har sine svangerskapslengder. Alt fra uke 37-41++ er normalt!

Er nok en grunn til at folk som du sier klager på formuet her! Alt fra høyt blodtrykk til svangerskapsforgiftning og bekkenløsning og store ferdig barn. Og du har ingen kompetanse på disse feltene!

og du er ganske hormonell?

Gjest Ballongmamma

Haha selvfølgelig er hun det hvis hun er gravid! Man er hormonell da. For en dust kommentar. Jeg er enig med den hormonelle. Jeg vil føde nå fordi jeg er dritt lei av å være gravid. Jeg lurer på hvem som er der inne og jeg er trøtt, sliten og sur. Det er som hun over sier, termin er fra uke 37 til 42. Er selv 37+2 idag. Jeg har en snill bekkenløsning, så fungerer bare bra fysisk, men jeg er psykisk sliten og gleder meg til å bli ferdig. Derfor forstår jeg veldig godt de som har store plager at de ønsker å føde før uke 40.

Haha selvfølgelig er hun det hvis hun er gravid! Man er hormonell da. For en dust kommentar. Jeg er enig med den hormonelle. Jeg vil føde nå fordi jeg er dritt lei av å være gravid. Jeg lurer på hvem som er der inne og jeg er trøtt, sliten og sur. Det er som hun over sier, termin er fra uke 37 til 42. Er selv 37+2 idag. Jeg har en snill bekkenløsning, så fungerer bare bra fysisk, men jeg er psykisk sliten og gleder meg til å bli ferdig. Derfor forstår jeg veldig godt de som har store plager at de ønsker å føde før uke 40.

det er ikke en selvfølge at alle gravide blir sånn type hormonell. jeg har ikke blitt sånn.

men har jo merka at gravide her inne og rundt om i verden, er veldig gla i å skylde på hormoner, når de oppfører seg bitchy og lignende.

"dritlei av å være gravid"--- da kan du ikke ha skjønt at et svangerskap varer til babyn er klar. :)

Gjest Ballongmamma

det er ikke en selvfølge at alle gravide blir sånn type hormonell. jeg har ikke blitt sånn.

men har jo merka at gravide her inne og rundt om i verden, er veldig gla i å skylde på hormoner, når de oppfører seg bitchy og lignende.

"dritlei av å være gravid"--- da kan du ikke ha skjønt at et svangerskap varer til babyn er klar. :)

Nei, jeg trodde svangerskapet varte til uke 12 jeg. Da er jo tross alt de fleste organene i teorien ferdig... Jeg kan også oppføre meg "bitchy" når jeg ikke er gravid, men nå som jeg er gravid er det perioder jeg ikke har kjent meg selv igjen. å slenge om seg med "har du mensen eller"-liknende kommentarer til sure, slitne gravide synes jeg er fryktelig provoserende.

Tror det er mer vanlig, på et eller annet tidspunkt i graviditeten å bli mer eller mindre hormonell enn å ikke bli det.

Flott for deg at du har sluppet unna, men sånn er det ikke for alle. Og hvis du ikke engang vet hvordan det er å bli påvirket av det så forstår jeg ikke hvorfor du uttaler deg.

Og til tema, er selv i uke 38+3 og får stort sett ikke gjort annet enn å ligge på sofaen og subbe meg på do når det er nødvendig. Er vel ikke så veldig pussig at man ønsker å få fødselen overstått da.

Jeg tror de fleste ikke vil føde før babyen er klar,men siden det kan variere er det jo lov å håpe den er klar i uke 37 og ikke i uke 42.. Selv er jeg ikke klar. Trodde jeg skulle føle meg veldig klar nå som jeg er 39 fullgåtte,men nei... Jeg synes graviditeten har gått fort og jeg skjønner ikke helt at jeg faktisk skal føde. I helgen skal vi hente og re opp vuggen.håper synet av den oppredde vuggen skal gi meg den fødeklar-følelsen..

(må legge til at jeg har vært vanvittig heldig og har ingen graviditetsplager) til dere andre:ønsker dere god fødsel veldig snart! ;)

Jeg tror det er sunt å være litt lei på slutten, det motiverer for fødsel. Jeg er ikke enig i at barnet blir født når det er 'klar'. De fleste gjør sikkert det, men mine må tvinges ut. Første kom altfor seint, med defekt morkake og superlangt hode. Skulle uten tvil blitt satt igang tidligere. Flott at de har endret overtids praksis de fleste steder.

Jeg er "bare" 34 uker nå, lei, men slettes ikke fødeklar! Begynte å få rier en natt for en uke siden, og fikk full panikk! Jeg vet den lille i magen ikke er klar enda heller, men JEG er absolutt ikke klar! Fikk beskjed på sykehuset de vil prøve å stoppe en evt fødsel i 2-3 uker til, så i uke 36-37 er det "mer okay" at babyen kommer, ikke før den tid...

Og jeg er lei av kvalme, oppkast, bekkenløsning, at babyen ligger med hodet godt plantet under ene ribbeinet mitt og jeg sliter med mye kynnere. Men klar? Overhode ikke enda :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...