Gå til innhold

Influensavaksine?

Turbojenta og lillesøster

Anbefalte innlegg

Hei på dere damer. Sniker en liten tur inne fra 3. trimester og fyrer løs samme spørsmål her. Er det noen av dere som har tenkt å ta vaksine mot årets influensavirus? Det blir jo anbefalt for gravide i 2. og 3. trimester men jeg er litt usikker på hva jeg skal gjøre. Har termin i midten av desember og tenker jo at det hadde vært utrolig kjedelig å ligge der med fødsel og influensa samtidig...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143983562-influensavaksine/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det som er litt rart er at folkehelseinstituttet anbefaler vaksine, mens legekontoret mitt ikke har gravide i 2. og 3. trimester med på sine liste over grupper som anbefales vaksinering.

Jeg valgte å vaksinere meg sist gang jeg var gravid, men akkurat nå heller jeg mer mot å droppe det denne gangen.

Hadde forresten ingen reaksjoner eller bivirkninger sist gang.

Jeg skal ikke vaksinere meg. Men sønnen min på 2 som har kraftig astma har fått beskjed av både barnelege, fastlege og helsestasjonen om å ta den :P samboeren min som går hele vinteren å hangler må nok også ta den etter anbefaling fra fastlegen. Jordmor og fastlege sa til meg at siden jeg aldri har vært plaget med influensa, (har hatt det 1 gang som jeg kan huske) og ellers har et godt immunforsvar trengte ikke å ta den.

Annonse

Jeg er også veldig i tvil!!

Jeg har aldri tatt noen influensavaksine noen sinne, har kanskje hatt influensa 3-4 ganger i hele mitt liv...

Jeg er egentlig for å vaksinere barna osv, men er veldig skeptisk til disse sesongvaksinene... syns ofte det virker som at man hopper litt over å teste skikkelig.... Tror ikke jeg kommer til å ta vaksinen, men jeg har ikke bestemt meg.

Jeg vil jo helst ikke bli syk, når det kan være en risiko for babyen...

Hvis man har vaksinert se mot svineflu i 2009 går iallefall Finland ut med at de fraråder å vaksinere seg med denne sesong vaksinen fordi det kan være en uheldig kombinasjon.

Jeg følte meg tvunget til å ta vaksine sist jeg var gravid i 2009 og denne gangen skal jeg IKKE vaksinere meg!

Hadde ingen uheldige bivirkning sist, men tørr ikke vaksinere meg med barn i magen!

Hvis man får influensa ifb fødsel så ser jo legene an formen din.

Skulle det være veldig ille så vil de vel vurdere et KS tilfelle rottefelle(!)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...