Gå til innhold

Noen Riksen-jenter her? Spørsmål bare..

Anbefalte innlegg

Gjest Løvemusene

Har akkurat fått mensen etter forsøk, må jeg likevel inn i morgen tidlig å ta den blodprøven?

Må de ha svar på blodprøve før de kan sette meg opp på ny ivf, eller holder det at jeg sier at jeg har fått mensen? Noe sier meg at de er litt kranglete slik..

Frister ikke dra ned til Oslo i morgenrushet helt uten grunn, begynte selvsagt å blø etter telefontiden dems idag :P

Takk fra Løvemusen

Fortsetter under...

Har akkurat fått mensen etter forsøk, må jeg likevel inn i morgen tidlig å ta den blodprøven?

Må de ha svar på blodprøve før de kan sette meg opp på ny ivf, eller holder det at jeg sier at jeg har fått mensen? Noe sier meg at de er litt kranglete slik..

Frister ikke dra ned til Oslo i morgenrushet helt uten grunn, begynte selvsagt å blø etter telefontiden dems idag :P

Takk fra Løvemusen

Det står i hvert fall i informasjonsmaterialet at prøven skal tas uansett om du har fått blødning. Jeg har aldri spurt dem spesifikt om hvorfor de vil dette, så det kan jo ha flere årsaker. Noen er gravide på tross av blødning, og en annen grunn kan være at de bruker tallene i forskning.

Men, du kan helt sikkert dra til fastlegen din eller lignende og ta blodprøven og få dem til å sende prøven til Riksen. Da tar det lenger tid før du får svar, men det høres ikke ut som du er så interessert i svaret uansett siden du har fått mensen. ;-)

Denne brosjyren er for TIN-forsøk, men jeg antar at informasjonen om blodprøver gjelder for alle typer forsøk. Se på side to under punkt 8, Svangerskapstest.

http://www.oslo-universitetssykehus.no/omoss/avdelinger/reproduksjonsmedisinsk/Documents/TINbrosjyre_120911_tosidig.pdf

Gjest Løvemusene

Takk for svar :)

Nei er over hodet ikke interessert i svaret hihi, men er veldig interessert i å bli satt opp på ny runde så jeg må nok ned dit i morgen tidlig for å ha gjort det, da kan jeg ringe de senere og bli satt opp..

Jeg husker etter forrige fryseforsøk viste prøven 8 hcg til tross for mensen, og de mistenkte festing utenfor livmora, og følgte det opp, og lot meg ikke få ny ivf plass før det var avklart.. takk for infoen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...