Gjest Filifjonka Skrevet 25. oktober 2012 #26 Skrevet 25. oktober 2012 Jeg synes du skal snu tenkingen din litt andre veien: Hvilke behov hos hunden kan DU dekke? Hva kan DU tilby hunden? Og så finne en rase som passer ut i fra hva du kan gi den. Og da er det viktig å være realistisk. Ikke lat som du kan gå en mil om dagen hvis sannheten er at du kan kjempe deg til to runder rundt kvartalet annenhver dag. Finn en hunderase som kan trives med det livet du kan tilby den. Ikke heng deg opp i størrelse og vekt og utseende i første omgang.
Humlefrøken Skrevet 25. oktober 2012 #27 Skrevet 25. oktober 2012 Jeg er enig med Filifjonka. Hva er du i stand til å tilby hunden? Hunder skal ha minst en time tur hver dag, helst luftes tre ganger om dagen. Hvis hunden kan risikere å bli "innelåst" i flere uker dersom eieren har en dårlig periode, er det uforsvarlig å skaffe seg hund. Om ikke du har et nettverk som på forhånd er villig til å forplikte seg til å stille opp og lufte ++.
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2012 #28 Skrevet 25. oktober 2012 Jeg vet at en hund skal ha fler turer hverdag, men som jeg har skrevet tidligere, så kan hunden hjelpe meg i å få meg ut av huset. Fler ganger om dagen. Som også betyr at hunden får sine lufteturer. For da har jeg en som virkelig trenger meg, som trenger turer, som igjen vil si at jeg Må ut. Og får luft, har en turvenn. Mannen er også med på det her, så den vil ikke bli innelåst Men jeg er enda i tvil... hi
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2012 #29 Skrevet 25. oktober 2012 Erfaring med toller eller kooikerhund? Schäfer? / boxer? noen?
Gjest Filifjonka Skrevet 25. oktober 2012 #30 Skrevet 25. oktober 2012 Jeg har aldri hatt schäfer selv, men en venninne av meg har. Og det er brukshunder. De krever masse trening, og da mener jeg ikke bare fysisk trening. De må få bruke hodet og jobbe.
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2012 #32 Skrevet 25. oktober 2012 Hvor mye vil du aktivisere hunden? Hva skal du bruke hunden til (bare selskap/agility/utstilling/LP osv)? Hvor mye pelsstell er du villig til å takle?
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2012 #33 Skrevet 25. oktober 2012 Hvor mye jeg vil aktivisere hunden? Det er ikke godt å si, men fler turer om dagen blir det. Samtidig vil jeg pröve å få selv til å våge og bruke hundeparker, der vi driver med litt av hvert. Dette er det jeg ser for meg nå, jeg vet jo ikke hvordan det blir, men jeg håper jo! Hva skal jeg bruke hunden til? Vil jo pröve meg på agility, om ikke blant mange folk, men alene er også alternativ. Hvor mye pelsstell er jeg villig til å takle? Det er alt ettersom. Men ikke noe en sitter med i fler timer.. Jeg ser etter en hund der jeg har en venn, turvenn, en som oppmuntrer meg til å komme meg ut og luftes. Slik at jeg har noe å drive med..
Tante_Esel Skrevet 25. oktober 2012 #34 Skrevet 25. oktober 2012 Jeg vet at en hund skal ha fler turer hverdag, men som jeg har skrevet tidligere, så kan hunden hjelpe meg i å få meg ut av huset. Fler ganger om dagen. Som også betyr at hunden får sine lufteturer. For da har jeg en som virkelig trenger meg, som trenger turer, som igjen vil si at jeg Må ut. Og får luft, har en turvenn. Mannen er også med på det her, så den vil ikke bli innelåst Men jeg er enda i tvil... hi kjenner dere noen med hund? kanskje det hadde vært en ide å spurt om å få være barnevakt" for hunden en uke, så dere ser hvordan det er å ha hund....? bare et lite tips... selv har jeg labrador retriever. Han er verdens gladeste hund, og snill, men de krever masse masse oppmerksomhet og oppfølgings spesielt de 2 første årene... kan klare seg med en halv times aktivitet om dagen hvis han får trimmet hjernen også... røyter 2 ganger om året.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå