Gå til innhold

Ultralydmannen sa jente, men hva er dette da? Hjeeelp:)

Anbefalte innlegg

Ja da har jeg vært på ultralyd, og det blir tror jeg en jente til. Er så glad for det, og vi gleder oss så utrolig mye. Meeeen så studerte jeg bildene av ultralyden når jeg kom hjem, og synes de var litt merkelige. Var der 1 gang. Han sa det var jente, så sa han nei vent nå litt, også sa han nei det er nok jente. Var glad for det, men ikke glad for at jeg betalte så mye å ikke fikk noen bilde. Klagde, og da fikk jeg komme på ny ultralyd med 3d og alt. Kjempe koselig. Fikk en bunke med bilder, men han som da tok ultralyd var ikke erfaren men bare en tekniker som kunne systemet.

Jaja nok om det. Dro hjem og når jeg begynte å studere bildene jeg fikk så la jeg merke til noe rart. Hver gang hun lukket beina er det jentetiss, hver gang hun åpner beina ser det ut som en guttetiss. Noen som kan si jeg ser feil? Eller ser dere det samme? Trodde jeg var 15+6 dager når jeg tok UL, men det viste seg at jeg bare var 14+4. Hmmmmm.. Noen som har opplevd at de er meget sikre på jente også kommer det en gutt?? Eller skal jeg bare slå meg til ro med tanken om jente? Jeg ønsker jo det veldig, men synes bildene er litt rare. Pluss at jeg har drømt at jeg kler opp to jenter, men den ene jenta er gutt, også i natt drømte jeg at jeg måtte til sykehus for kontroll. Ny ul og da viste den klart og tydelig gutt. Merkelig altsåå!

post-850260-0-00472000-1351079058_thumb.jpg

post-850260-0-16963400-1351079076_thumb.jpg

post-850260-0-35250900-1351079094_thumb.jpg

post-850260-0-66535700-1351079119_thumb.jpg

post-850260-0-38090600-1351079140_thumb.jpg

Fortsetter under...

Annonse

Har studert så mange bilder av jentetiss og guttetiss i magen, men min har jentetiss med lukket bein og guttetiss med åpne beina. Synes det er så rart. Alle bilder jeg har sett av jenter med åpne bein så er det ingen tegn til guttetiss. men hva er det som står ut hos babyen i magen? Det er hvertfall ikke kjønsslepper,

Du er nesten like langt som meg? Har du vært på UL å fått vite kjønn enda?

Jeg var forrige mandag på DUO-test - fikk brev om resultatet i går, og terminen er endret til 19. april - så vi er nokså nært hverandre ja.

Hun ultralydeksperten på St. Olavs hospital ville ikke engang prøve å se etter kjønn, fordi det var "alt for tidlig".

Ved forrige graviditet sjekket jeg tidlig i uke 15 (15+2, om jeg ikke husker feil) - og da mente JM først at det var ei jente, men så trodde hun at navlestrengen lå rett foran skrittet, og at det ga misvisende bilder. Hun kunne dermed med 100 prosent sikkerhet si at det enten var ei jente eller en gutt :) Fikk en gutt.

Jeg var forrige mandag på DUO-test - fikk brev om resultatet i går, og terminen er endret til 19. april - så vi er nokså nært hverandre ja.

Hun ultralydeksperten på St. Olavs hospital ville ikke engang prøve å se etter kjønn, fordi det var "alt for tidlig".

Ved forrige graviditet sjekket jeg tidlig i uke 15 (15+2, om jeg ikke husker feil) - og da mente JM først at det var ei jente, men så trodde hun at navlestrengen lå rett foran skrittet, og at det ga misvisende bilder. Hun kunne dermed med 100 prosent sikkerhet si at det enten var ei jente eller en gutt :) Fikk en gutt.

Såpass ja. Hm han UL-mannen virket veldig sikker på at jeg ventet jente, men som sagt reagerte veldig på at han plutselig sa, nei vent nå litt det er kanskje,. også nei det er jente.. Vil så veldig ha jente. Har allerede kjøpt rosa, og fortalt alle, men nå er jeg jammen ikke sikker lenger. Siden UL har jeg bare hatt følelse av at nei dette er ikke jente. det er gutt. Merkelig følelse. Kan ikke forklares. Får lenge til ordinær. uff.. hehehe

klitoris gjemt mellom beina?

Den skjønte jeg ikke? Ser du det samme som meg? Er det noen som ser at det ser litt rart ut. Filmene jeg har fått er også sånn, men husk dette var av en mann som var tekniker jeg fikk alle bildene fra. Han som sa jente ga meg ingen bilde eller film. Han teknikeren hadde ikke peiling på kjønn. Hahahaa

Annonse

bedre å se det lengre uti svangerskapet kansje. klitten blir jo gjemt imellom beina når de er lukket.. ligger ikke så langt opp at den skal stikke ut da vel?

Men klitten må vel synes på jenta uansett om beina er åpen eller lukket? Den går vel 30 grader ned eller noe?

Et vennepar av oss fikk vite at babyen deres var gutt flere ganger, senest ved ordinær ultralyd - og ut kom sannerlig i lita jente - så ultralydfolka kan absolutt ta feil!

Får håpe han har rett på jente, så kjedelig å forberede seg på det ene, og ut kommer det andre. Hehe

Du kan jo forsøke å sammenligne her:

jente ultralyd galleri: https://www.google.n...w=1920&bih=1073

Gutte ultralyd galleri: http://pregnancy.abo...asound-Gallery/

Takk forresten for linkene:) Har lett en stund etter ordentlig linker.) in-gender.com er også en super side:)

Såpass ja. Hm han UL-mannen virket veldig sikker på at jeg ventet jente, men som sagt reagerte veldig på at han plutselig sa, nei vent nå litt det er kanskje,. også nei det er jente.. Vil så veldig ha jente. Har allerede kjøpt rosa, og fortalt alle, men nå er jeg jammen ikke sikker lenger. Siden UL har jeg bare hatt følelse av at nei dette er ikke jente. det er gutt. Merkelig følelse. Kan ikke forklares. Får lenge til ordinær. uff.. hehehe

Hva tror du det blir? Noen følelse?:)

bør kansje vente med å gå bersjerk til etter den ordinære ul da ;) vet ikke hvordan det skal se ut på ulbildene egentlig, bare slikt jeg kan tenke meg til?

Hehe ja det tror jeg nå. Hehe har kjøpt litt rosa, men tok vare på kvittering for nå er jeg jammen meg usikker, men det er en hemmelighet til jeg vet ordentlig. Familien vet at det blir en jente, så da får vi bare vente å se:) Uff lenge å vente når man er så nysgjerrig av seg:(

jeg skal på ordinær ul på mandagen. blir spennende å se om de greier å se hva det er her. har en liten filings på jente, men samboern er bombe sikker på gutt. hvis de ikke ser det, skal jeg bestille meg privat ul tror jeg. skal vite det ;)

har kjøpt bittelitt i nøytralt enda bare. men gleder meg til jeg kan gå bersjerk ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...