Gå til innhold

hvordan skal avføringen være? konsistens?

Anbefalte innlegg

Gjest stårma

Hvordan konsistens er avføringen hos deres barn som er over 1 år? Min på 14mnd er så løs i magen, har kun et par ganger vært litt fast så jeg har kunnet kastet det i do. som oftest er det helt flytende, grøtlignende konsistens. har 1-2 bæsjebleie hver dag. begynner å lure på om det er noe han ikke tåler som gjør han så løs i magen. Har alle andre rundt den alderen fastere konsistens på avføringen?

Fortsetter under...

Slik er bleiene til Snuppa også om dagen.. Pleier å være fastere.. Så jeg er litt usikker.. Enten har hun ett mage virus, eller tenner?

Bæsjen til jenta vår stinker også noe grusomt om dagen..

Jenta vår er også 14 mnd.

Spent på å se hva andre kan fortelle :)

Hennes vanlige bæsjene er myke, men ikke løse og ligner i farge på middagen/ grønnsakene fra dagen før.. Hun er veldig glad i søt potet og gulrot, så vi har ofte oransje bæsjene :) og bæsjene gjerne 1 til 2 ganger per dag.

Her er det grøt hver eneste gang. Sånn som sprer seg over hele området og gjerne ut av bleia også hvis man ikke skifter umiddelbart. :P Likevel sliter han skikkelig når det skal ut, trykker og griner og blir helt rød i ansiktet...

Det der har jeg lurt litt på å for jeg synes snuppa mi alltid har så bløt/løs avføring. . Aldri fast/hard avføring her nei. Her er det samme konsistens som baby bæsj nesten. . Å den er enda tynnere og flytende nå som snuppa driver å får tenner, ca 1-2 bleier om dagen her.

Annonse

Nr en fikk fast avføring når vi begynte med fast føde. Nr to er nå 17 mnd og har hatt Max fem faste avføringer. Nevnte dette for legen på ett års kontroll og ble videresendt til spesialist og fikk påvist laktoseintolleranse. Når vi kutta melk gikk hun fra fire til en bæsjebleie om dagen, men fremdeles løst. Er fremdeles til utredning for evt andre allergier da dette ikke er normalt. Hun blir nå sjekket for cølliaki. Jeg hadde tatt det opp med fastlegen og bedt om utredning. Selv om de ikke er plaget så kan de få ettervirkninger dersom det er noe galt. Hadde prøvd to uker melkefritt og snakket med legen etterpå. Prøv med soyamelk eller havremelk, gode alternativer begge deler. Dersom de har allergier vil dere få melk som inneholder all næring barnet trenger på blå resept . Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...