Gå til innhold

Ultralyd - stor baby?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg var på min første ultralyd i går og det gikk kjempefint! Der var det en sprell levende guttebaby og jordmor sa jeg var 18+3 uker i går.

Det betyr at jeg faktisk har blitt forskjøvet fremover et par dager! Vi har tenkt ut ifra unnfangelse 4.juli, men i følge jordmor var det 30. juni. Jeg vet jo at det ikke er mulig, jeg sluttet på p-pillen 20. juni og vi hadde ikke samleie før 4 juli, så jeg tror nok jeg har rett, men det er jo bare snakk om et par dager, så krangler ikke på det!

Men tror dere dette kan bety at jeg får en stor baby? At han allerede er pittelitt større enn gjennomsnittet?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143983365-ultralyd-stor-baby/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det lurer jeg også på... Vet på dato når barnet må ha blitt unnfanget, og beregnet terminen til 6. Jan. På ordinær UL i starten av uke 19 (iflg mine beregninger) ble terminen satt fram til 1. Jan. Guttebaby her også.

Det kan være, men da jeg skulle ha førstemann ble jeg satt 3 uker TILBAKE, men lillegutt var akkurat perfekt med sine 3,5kg da han ble født 4 dager over UL-terminen. Denne gangen ble jeg satt 2 uker fram og tenker ikke at jeg skal få en kanonstor baby av den grunn ;) En termin har jo en normalperiode rundt fra uke 37-41 på å føde, så ville ikke ha tenkt på det. Noen dager fra eller til spiller ikke den største rollen og med så få dager så er han ihvertfall etter gjennomsnittet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...