Gå til innhold

Brødet på benken eller kjøleskapet??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har brødboks på kjøkkenbenken og føler det mugler fort og bir "varmt" pga varmen fra lyset under benken.

Er det bedre å oppbevare brødet i kjøleskapet??

Vi har hjemmelaget brød som er oppskåret i skiver......

Fortsetter under...

Skrevet

Vi oppbevarer mitt hjemmelagede brød i brødskuffa vår, dvs i en helt vanlig kjøkkenskuff. Sammen med knekkebrød og sånt. ;) Mugler ikke her, men så fryser jeg brødene halve, slik at de ikke rekker å bli "gamle" på benken. :)

Skrevet

Brød som er oppskåret i skiver, anbefaler jeg å oppbevare i frysen, og så ta opp ønsket mengde på kvelden:)

Skrevet

I skiver i fryseren.

Hver skive trenger kun noen få minutter på benken før de tiner og smaker nystekt.

Fryste skiver er også supert til å smøre i matpakker.

Skrevet

har det i en kjøkkenskuff,her rekker det ikke å mugle,mann og barn spiser mye brød til frokost,kvelds og matpakker.selv er jeg ikke så veldig glad i brød.

Skrevet

Vil ha minst mulig på kjøkkenbenken, så det ligger i en skuff.

Annonse

Skrevet

Brødboks. -de gangene et brød rekker til mer enn ett måltid da.. :P

Skrevet

Tar opp et halvt brød om gangen og har det i en skuff.

Gjest Juliea - kukløsklan
Skrevet

I skiver i fryseren.

Hver skive trenger kun noen få minutter på benken før de tiner og smaker nystekt.

Fryste skiver er også supert til å smøre i matpakker.

Samme som deg =)

Skrevet

Ser ryddigere ut å ha brødet i skuffa, men da syns jeg det blir vanskeligere å holde rede på når det blir lite igjen.

Ligger brødet synlig på benken, husker man lettere at det ikke er så mye brød igjen, og husker å ta opp brød i det rette øyeblikket.

Men kanskje noen har en rutine på å ta opp et halvt brød fra fryseren hver bidige kveld, og derfor husker det.

Gjest Hercule Poirot
Skrevet

På benken, jeg bruker brødboks og her mugler aldri brød, det rekker det ikke, gitt.

Brød skal uansett aldri oppbevares i kjøleskap.

Gjest Vicky Pollard
Skrevet

Aldri i kjøleskap, i papirpose i brødboksen.

Annonse

Skrevet

I fryseren, oppskjært. Trenger bare to min på benken - alltid ferskt brød!

Skrevet

I skiver i fryseren. Pleier å varme dem litt i stekovnen til frokost, smaker nystekt. Niste smøres på fryste skiver.

Skrevet

Ser ofte at hjemmebakte grovbrød anbefales oppbevart i kjøleskap..

Skrevet

Ferdig oppskåret brød har vi i fryseren. Som andre sier er det supert til matpakker. Hjemmebakt brød har vi i en brødskuff. Orker ikke ha benken full av ting og tang.

Skrevet

Har brødet i fryseren.

Men tar opp noen brødskiver om gangen og har de i brødboksen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...