Gå til innhold

Til de som har vore på tidlig UL

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det innvendig eller utvendig ul som blir foretatt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er innvendig, fosteret er så lite at hjertelyden når ikke langt nok til at det kan sees utenfra :)

Skrevet

Innvendig...vet ikke når man kan ta utvendig, men jeg var i uke 8 og da var det hvertfall innvendig:-)

Skrevet

Det spørs hvor tidlig det er...jeg var på tidlig ul når jeg var 11 uker på vei og da var det utvendig.

Skrevet

Var på UL da jeg var 7+3, da var det utvendig.

Så fint alt :)

Skrevet

fra uke 6 til uke 12 fikk jeg innvendig. men jeg hadde cyste som måtte overvåkes. etter uke 12 har jeg hatt utvendig

Skrevet

Ser fleirtalet seier innvendig, men kanskje ulik praksis i landet. Hadde ul for 9 år sidan, som var i veke 12- trur eg. Gløyme litt ettersom åra går kjenner eg, men det var utvendig og for å stadfeste termin...

Skrevet

Det kommer jo an på hvor livmora er hen. Jeg hadde innvendig i uke 10. Om livmora ligger nede i bekkenet, noe den ofte gjør til uke 12 hos mange, så kan de ikke se noe på utvendig ul.

Skrevet

Det kommer jo an på hvor livmora er hen. Jeg hadde innvendig i uke 10. Om livmora ligger nede i bekkenet, noe den ofte gjør til uke 12 hos mange, så kan de ikke se noe på utvendig ul.

Vil det da si at jeg, i uke 7, hadde en livmor som ikke lå nede i bekkenet, siden jeg så noe på utvendig UL? ;)

Skrevet

Dette stemmer ikke; jeg vurderte en tidlig UL i uke 6, og spurte da om den ville blitt innvendig eller utvendig. Fikk beskjed om at den ville blitt utvendig.

Kommer helt an på hvor godt utstyr disse legene har!

Skrevet

var på tidlig ul i uke 10 og 12 sist, begge innvendig. Dette sv.skapet blir det i uke 6-8, også innvendig.

Skrevet

Hei, jeg tror begge deler stemmer. Kommer an på kvaliteten på UL-apparatene rundtom, og hva som skal sjekkes. Man får nok mest nøyaktige bilder (3D) dersom det tas innvendig før 12. uke vil jeg tro.

Gjest Mammantil2prinser
Skrevet

Jeg tok t.o.m innvendig ul i uke 13/14 jeg :) men det er jeg glad for! Fikk så sinnsykt gode bilder og han såg t.o.m kjønn! :) (som jeg har tatt med en stor klype salt! 35+3 idag :)

Skrevet

Dette stemmer ikke; jeg vurderte en tidlig UL i uke 6, og spurte da om den ville blitt innvendig eller utvendig. Fikk beskjed om at den ville blitt utvendig.

åja, det var det min lege sa til meg da jeg spurte, og gyn jeg gikk til hadde nettopp fått seg nytt ul-utstyr. Det ble helt fantastiske bilder, men det ble altså gjort innvendig. Men da har vel legen feilinformert meg ;)

Skrevet

Jeg hadde ul 6+0, denne var innvendig. Hadde ny ul 10+6, den var utvendig, men litt vanskelig å få sett babyen.

Så var jeg på ul 12+0 (hos en annen) og da var det innvendig igjen. Dette fordi at man kom bedre til og fikk mye bedre bilde av babyen sa hun.

Skrevet

åja, det var det min lege sa til meg da jeg spurte, og gyn jeg gikk til hadde nettopp fått seg nytt ul-utstyr. Det ble helt fantastiske bilder, men det ble altså gjort innvendig. Men da har vel legen feilinformert meg ;)

Det kommer sikkert an på hva legen selv foretrekker også da; hvis din lege visste det ville bli best bilder med innvendig, så var det sikkert derfor - han ville nok gi deg best mulig utbytte av UL :)

Tror det er like mange meninger om dette som det er leger jeg! :D

Skrevet

Hadde overraskende utvendig allerede 5+4 :)

Kan jeg få spørre hva du fikk se så tidlig? Jeg var i uke 7 og det var ikke store greiene der, men fikk se og høre hjertet :D

Skrevet

Hadde overraskende utvendig allerede 5+4 :)

Kan jeg få spørre hva du fikk se så tidlig? Jeg var i uke 7 og det var ikke store greiene der, men fikk se og høre hjertet :D

Så en bitteliten, flimrende flekk -hjertet :) Var på UL i dag også, ca.7+5, og da så jeg en slags bønnefasong på 1 cm, fortsatt med blinkende hjerte :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...