Gå til innhold

svangerskaps forgiftning

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Gjest Mammantil2prinser

Kan noen forklare meg hvilke symptomer man har, om man får svangerskap forgiftning ?

Ser du har fått mange gode svar :)

For meg var det MYE vann overalt spesielt på føttene og hendene. Hodeverk, så dobbelt eller veldig uklart, svimmel, kvalm, veldig tungpusta, vondt i magen og mye kynnere.

Var idag å målte blodtrykk så nå ligger jeg i faresonen igjen med blodtrykk på 134/92. Symptomer så langt denne gangen som jeg kjenner igjen er: MYE vann, hodepine, skiftende syn, svimmel og kvalm.

Dette er ikke noe å spøke med :/

Huff nei det er lurt å følge med. Jeg har gått til jm hver uke fordi jeg har høyt blodtrykk, men jeg har aldri protein i urinene min så da går det bra. Men blir fulgt opp nøye. Må følge med på hodepine, magesmerter øverst i magen, flimringer, kvalme oppkast og vann.

Det som er litt vanskelig er at jeg har migrene, så da får jeg ofte litt ubehag ved øynene på grunn av det, selv om jeg ikke har anfall.

Er innlagt til observasjon på føden (uke 39+6) pga høyt blodtrykk, svimmel, småkvalm og hodepine (generell hodepine - ikke spesifikt i panna). Hadde flimring på ene øyet i dag morges i en halvtimes tid. Aldri hatt sånt før (skummelt!), så jeg ringte føden for sjekk. De sjekka urinprøve, men denne var fri for proteiner. BT måltes maaange ganger og lå generelt på 150-160 overtrykk og 105-110 undertrykk. Det var nok til at de ville ha meg inn på observasjon over natta. CTG av baby var fin -samme med blodprøver. I kveld har også undertrykket roet seg til under 100, så da er de ikke så bekymret lengre. Legen sier at jeg har ikke svangerskapsforgiftning nå, men med høyt blodtrykk som jeg har hatt, så KAN det fort utvikle seg til det. Avklaring i morgen om jeg skal settes i gang eller ikke. (Har tidligere KS, så de tør ikke bruke "harde" igangsettingsmetoder).

Veldig betryggende at fødeavdelinga tar en såpass på alvor -selv uten påviste proteiner. Var litt redd for å bli avfeid umiddelbart da urinprøven var fin, men det er tydeligvis ikke så alfa og omega som jeg fikk inntrykk av fra det jeg har lest på nettet. Veldig godt å bli så bra ivaretatt når en er bekymra ( hjelper sikkert på blodtrykket bare det!)

Kort sagt: Verd å spørre fagfolk når en er urolig/ føler seg dårlig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...