Gå til innhold

Hadde dere reist i begravelse i uke 36-37, 90 mil unna???

Anbefalte innlegg

Farfaren min døde idag. Begravelsen blir i neste uke. Da er jeg 36-37 uker på veg. Han bodde 90 mil unna så er jo et godt stykke unna. Skal sitte på mine foreldre i bil nedover og blir borte maks 4 dager.

¨Fødte en uke på overtid sist. Skal på kontroll til jm på fredag så får høre hva hun sier, men regner med jeg tar turen nedover....

Fortsetter under...

Er nok ikke noe problem sålenge du skal et sted det ikke er altfor langt til sykehus hvis noe skulle skje før tiden. Det eneste er jo at fødsel nr to ofte går mye raskere enn første fødsel, så noen rekker jo så vidt til sykehus. Men sannsynligheten for at du føder 3 uker før termin er jo ikke veldig stor da.

Jeg personlig hadde nok ikke dratt pga jeg ville ikke risikert å måtte føde på et sykehus langt unna der jeg bor, men det er meg da. ;-)

Jeg hadde dratt.. Antar at det finnes plenty med sykehus på veien dit og sikkert i nærheten av der du skal være de fire dagene.. Men du kan jo kontakte jordmoren din eller sykehuset ditt og be om en sjekk på om du er noe særlig moden evt før du reiser.. sier de at du er moden med 2-3 cm så kanskje jeg hadde blitt hjemme, men ellers hadde jeg nok dratt..

Annonse

Jeg hadde ikke kjørt 90 mil *2 så tett inntil termin, rett og slett fordi jeg ikke hadde klart å sitte og humpe i en bil såpass lenge såpass høygravid. Kan du reise på annen måte? Fly? (Få erklæring fra lege om at det er trygt, i og med at du er såpass nært termin).

Jeg var invitert i bursdag 2-3 uker før termin med nr 1, men turte ikke. Var samboer til mamma som feira 60 års dag, tror d var to uker før, og 3 ferger eller noe dit... så jeg tenkte bare, nei jeg vil føde her hjemme...

Føler jo det er litt annerledes når det er dødsfall i familien... hadde hørt med jordmor hva hun mener og råder deg til selvfølgelig, men det er noe med å ikke dra også... Godt å få ta farvel liksom... Men så er det den bilturen da. Hva tenker du om det?

Jeg hadde gjort det. Det er jo ikke Afrika det er snakk om.. Men jeg skjønner at du synes det er litt stress.

Jeg reiste hjem til jul alene uten mannen, 50 mil unna, i uke 36/37. Det var sinnsykt stressende for jeg var livredd for å føde før tiden når mannen var hos sine foreldre 40 mil unna... Termin var 28. januar.

Masse kynnere og murringer hadde jeg og, var rimelig letta når jeg plantet bena på trygg Oslo-grunn igjen ;-) Men det var verdt det. Jeg antar begravelse til farfaren din er verdt det og.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...