Gå til innhold

Kan man føde et barn i sete vaginalt etter KS?

Anbefalte innlegg

Prøvd å Google men finner ikke noe....har ei på tvers i magen og jordmor har ikke henvist meg til sykehuset pga dette, og jeg er nå 37+1! Det er da en mulighet hun snur seg i sete, men da jeg har hatt KS før føler jeg meg veldig usikker....har ny time til jordmor i morgen og henviser hun ikke da så ringer jeg ahus selv.....noen som vet??

Fortsetter under...

Gjest Mammantil2prinser

Uff, for en jordmor da! Det hadde jeg aldri funnet meg i! Så langt på vei med et KS bak deg og nå ei tulle på tvers, og hun har ikke henvist deg! Gubban!

Håper det går bedre imorgen! :) å ja, jeg hadde også ringt selv. Uansett om hun hadde sakt at barnet nå var flyttet til sete. Jeg hadde forlangt kontroll.

Lykke til!

Babyen min lå i seteleie til og med uke 36. Snudde i uke 37 - så ting kan skje seint.

Leste MASSE for og imot KS ved seteleie og som deg har jeg KS fra første fødsel. Skrevet ned masse fagstoff om dette her: http://forum.snartmamma.com/showthread.php?t=388279

Personlig var jeg innstilt på planlagt KS så lenge baby lå i sete/tverr. For stor risiko for baby ved uprøvd fødselskanal. Risiko for mor er omtrent lik ved planlagt KS vs setefødsel - så da syns jeg egentlig valget var (rimelig) enkelt.

Ja jg skal på time på ahus i morgen tidlig(som jeg måtte diskutere meg til da ahus vil jeg bare skal vente til fødsel starter å se "hvordan det er da" ...men sete er uaktuelt for meg, og tverrleie må jo ut med ks så oddsen for ks er liksom størst nå uansett føler jeg...blir spent å se hva de sier i morgen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...