To ute! :) Skrevet 23. oktober 2012 #1 Skrevet 23. oktober 2012 Hvor lenge lar dere kakene ligge i formene etter steking? Jeg har kjøpt noen silikonformer til muffins og lot kakene ligge i til de ble kalde og klar til pynting. Jeg syns de ble for fuktige etterpå. Bør de tas ut varme slik at de får luftet seg? Gjelder dette evt alle kakestr? Jeg har vurdert å gå til innkjøp av flerer slike former, men bare om kakene ikke blir fuktige! Jeg reagerer raskt på sånt. Jeg bruker f.eks alltid å la brødposen være innenfor plastposen, fordi jeg syns smaken blir bedre bevart.
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 23. oktober 2012 #2 Skrevet 23. oktober 2012 Jeg pleier å ta de ut etter ca 5-10 minutter, lar de "sette" seg litt før jeg tar de ut, men lar de kjølne på rist. Samme med alle andre silikonform kakene
Hanna30 Skrevet 23. oktober 2012 #3 Skrevet 23. oktober 2012 Jeg har også silikonmuffinformer. Jeg tar de ut med en gang jeg. De løsner jo av seg selv, så bare vipper dem ut på en rist med en gang. Har aldri blitt fuktige da.
Gjest amandine Skrevet 24. oktober 2012 #4 Skrevet 24. oktober 2012 Er de gode, altså? Muffinsformene? Trenger du smøre dem?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå