Gå til innhold

Man kan ikke bli igangsatt med modningspiller eller drypp når man har tatt keisersnitt tidligere..Jeg er så lettet!!

Anbefalte innlegg

Dette er noe jeg har kviet meg til, hadde en grusom opplevelse forrige gang, og etter samtale med JM i dag, sa hun at hvis man har tatt KS tidligere, setter de deg ikke i gang med verken drypp eller modningstabletter..

JIPPI!!

De bruker heller en slags ballong teknikk, men det vet jeg ikke hva innebærer, så da gruer jeg meg ikke heller :)

Endret av Mon tro..

Fortsetter under...

Dette er noe jeg har kviet meg til, hadde en grusom opplevelse forrige gang, og etter samtale med JM i dag, sa hun at hvis man har tatt KS tidligere, setter de deg ikke i gang med verken drypp eller modningstabletter..

JIPPI!!

De bruker hellernen slags ballong teknikk, men det vet jeg ikke hva innebærer, så da gruer jeg meg ikke heller :)

Ja, det stemmer. De bruker et ballonkateter som føres opp i skjeden din, så går det av seg selv :) detter brukes kun på de som har tatt KS iflg SUS, men jeg kjenner to som har brukt det uten å ha tatt KS fra før, men ved et annet sykehus.

Var på samtale på SUS i dag om akkurat dette. Jeg blir igangsatt med modningspiller (fin effekt fra det forrige gang og god opplevelse).

Så bra at du er glad og lykke til :)

Til meg sa de at de har en type medisin som er mye mildere enn modningspillene dersom jeg må settes igang...hadde hastesnitt selv...ballongkateter er en liten ballong fylt med vann som sitter i alt fra en time til et par dager før den detter ut...sist klarte de ikke feste denne på meg etter gjentatte forsøk så jeg havnet rett på piller :/

Ja, kanskje forskjell fra sykehus til sykehus, men jeg blir ikke igangsatt på samme måte som sist, det kan føre til store komplikasjoner, haste rier osv osv, så hun sa at det var ikke aktuelt,..

Nå er det samtale med sus på mandag ang forrige fødsel, så nå bare gleder jeg meg..heller ks enn å bli satt i gang igjen for min del :)

Jeg ble satt i gang med drypp med nr 2, og jeg hadde haste-ks med nr 1. men det endte med haste-ks den andre gangen også, så nå blir det planlagt. Så stemmer ikke overalt tydeligvis. De gjør det her i Fredrikstaed! :-)

Annonse

Var til samtale på SUS i dag, og fikk igjen bekreftet at det er ikke aktuelt å få modningspiller eller drypp, fordi det er farlig for keisersnittet jeg allerede har, de kan revne, så veldig snodig hvis de tilater det andre steder.

Men alt i alt satser jeg å føde denne gagen :)))!

Jeg var på samtale på Sus sist uke og fikk beskjed om at de brukte ballong og drypp ved ks. Det eneste de ikke brukte var piller sa jordmor......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...