Gå til innhold

Må få ut frustrasjon om alle råd rundt omkring

Anbefalte innlegg

Jeg har igjen to dager på jobb før jeg går ut i permisjon. I dag kom det noen som er i permisjon på besøk. Jeg holder på å bli gal av alle personer som skal komme med advarsler over hvor forferdelig lite forberedt man er når man får baby første gangen, og hvor slitsomt det er og i det hele tatt. Det tegnes et bilde av dommedag. Jeg kjenner at jeg går helt i lås, klarer ikke å si noe fornuftig eller jatte med, blir bare stille og sint inni meg.

Jeg gleder meg - og, ja, jeg tror det blir ganske slitsomt, men...

Jeg kommer fra en familie med et funksjonshemmet barn, og jeg var gjennom morkakeprøve selv (som viste seg å gi gode odds til et friskt barn). Jeg klarer bare ikke å høre på den klagesangen og alle råd om alt man ikke er forberedt på og hvor slitsomt det blir. Og at, helt sikkert kommer jeg til å oppleve det akkurat det samme som de har opplevd. For meg er det greit med lite søvn og mye arbeid og såre pupper og vonde sting så lenge barnet er fristk. Ja, det blir sikkert slitsomt, men kan ikke folk holde k.... med alle rådene sine.

Takk for at dere gadd å lese slik at jeg kunne ta det ut på forumet og ikke ødelegge ettermiddagen på en kollega jeg ikke takler.

Fortsetter under...

Det jeg ikke var forberedt på når jeg fikk barn første gang, var hvor fantastisk og magisk det var. Barnet var planlagt og ønsket, men jeg hadde ikke noe problem på forhånd med å forberede meg på at det kom til å bli slitsomt og tøft. Og det er klart at det var det, særlig enkelte dager. Men hvor utrolig nydelig det var, det hadde jeg aldri evnet å forestille meg.

Lykke til, håper du vil oppleve det akkurat sånn som jeg gjorde :)

Skjønner frustrasjonen! Jeg følte det også slik med første og jammen skal du se at med nummer to så er det mange som også da skal fortelle deg hvor slitsomt det er. Da er kommentarene: - Du vet ikke hva det vil si å ha det slitsomt før du har fått barn nummer 2. - Du vet vel at 1 er som 1, men 2 er som 10! Jeg er så lei av høre disse kommentarene, jeg skjønner jo at det er slitsomt til tider men mest av alt blir det fantastisk :)

Jeg og opplevde det slik med førstemann, alle skulle si hvor lite søvn det ble osv...men ut kom en liten prins med lik døgnrytme som oss, sov gjennom natten fra dag 1( måtte vekkes for mat.....) og sov -spiste-sov om dagen....vi visste ikke hva våkennatt var før han rundet 8 Mnd :). (da fikk han barneastma og ble mye våkennettrr) selvfølgelig var det omstilling å bli foreldre og ja man blir sliten, men opplevde ikke det som alle "advarte" om i forkant :)

Prøv å ignorer de som ikke kan si noe positivt. Jeg hadde det fantastisk med nr 1. Var aldri utslitt av for lite søvn og alt var bare kos. Fikk som deg høre mye rart og negativt. Enkelte i familien planla hvor mye de skulle hjelpe og åssen det skulle bli. Det ble ikke sånn som de hadde tenkt for å si det sånn. Nå venter vi to til og mange sier stakkars deg som skal ha to på en gang. Jeg går bare og gleder meg. Synes det er fantastisk med to på en gang. Igjen planlegger familie åssen de skal hjelpe med alt mulig. Jeg er kanskje vel rolig med alt men tenker at vi tar en dag om gangen. Vet jo det blir mye jobb men gleder meg bare til å få treffe de. Stol på deg selv og instinktene dine. Vi er alle ulike og det er barna våres også. Du finner ut hva du synes er best for ditt barn. En dag om gangen;) Lykke til med alt. Fantastisk å bli mamma:)

Prøv å ignorer de som ikke kan si noe positivt. Jeg hadde det fantastisk med nr 1. Var aldri utslitt av for lite søvn og alt var bare kos. Fikk som deg høre mye rart og negativt. Enkelte i familien planla hvor mye de skulle hjelpe og åssen det skulle bli. Det ble ikke sånn som de hadde tenkt for å si det sånn. Nå venter vi to til og mange sier stakkars deg som skal ha to på en gang. Jeg går bare og gleder meg. Synes det er fantastisk med to på en gang. Igjen planlegger familie åssen de skal hjelpe med alt mulig. Jeg er kanskje vel rolig med alt men tenker at vi tar en dag om gangen. Vet jo det blir mye jobb men gleder meg bare til å få treffe de. Stol på deg selv og instinktene dine. Vi er alle ulike og det er barna våres også. Du finner ut hva du synes er best for ditt barn. En dag om gangen;) Lykke til med alt. Fantastisk å bli mamma:)

så hyggelig å se at du er gravid igjen pysekatten :D vi snakket masse på gravide slitere når vi ventet våre første:) og så stas med to da:)) lykke til videre i svangerskapet :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...