Gå til innhold

Jævla tosk av fn leieboer.... Grrr!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en baby med kolikk, har brukt de siste to ukene på å bære rundt på en unge som ingen behandling ser ut til å bite på. Men dette er ikke et innlegg om kolikk.

I går kveld midt i de verste skrikerundene ringer det på døren. Der står leieboeren vår, (en mann i 30 årene uten barn). Mannen min bar rundt på lille så det var jeg som åpnet. Så klarer altså leieboer å lire av seg at "det hadde vært fint om dere gjør en innsats for å få den skrikerungen til å være litt stille når folk skal sove". Jeg ble bare stående og se på ham, før jeg helt på gråten ( dessverre, skulle jo holdt meg for god for det, men er så dønn sliten), "er du seriøs nå?" Spurte jeg.

Det kunne han bekrefte før han snudde på hælen og trampet ned til seg selv.

Jeg tenker nå å skrive et kort brev og henge på døra hans hvit jeg oppfordrer ham til å si opp leiekontrakten. Kan jo ikke hive ham ut heller.

Er jeg hårsår eller er dere enige med meg i at han er en tosk?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En tosk selvsagt. Men du burde svart han annerledes. Han vet vel kanskje ikke at dere allerede gjør det dere kan.

Skrevet

Veldig unødvendig og lite epmaptisk av ham. Men i og med at han er en singel mann i 30-årene uten barn, så er det kanskje ikke overraskende at han ikke skjønner at barn kan være en utfordring, og at det ikke er "bare å få skrikerungen til å være stille".

Håper lillingen deres snart kommer over kolikkperioden, både for hans/hennes, og deres skyld!

Skrevet

Jeg syns det er ganske overilt og urettferdig å skrive ett brev til han og be han si opp leiekontrakten.

Du ser situasjonen fra deres side, nemlig at dere har en liten baby som ikke slutter å gråte og dere er kjempeslitne.

Han ser det fra sin side: Hver eneste kveld når han skal slappe av så hører han en baby som gråter og gråter. Og det er sikkert kjempeslitsomt for han.

Det betyr ikke at han ikke kan ta hensyn og være forståelsesfull, men tipper at han var skikkelig sliten av å ikke få fred...... Så ja, jeg syns du er litt hårsår

Skrevet

Enig:-)

Men hadde brukt værre ord enn tosk!

Skrevet (endret)

Forstår at du er frustrert, men det er nok din leieboer også :) Synes kanskje ikke leieboeren taklet situasjonen best mulig, med muuhuggeri i døråpningen. Men forstår veldig godt at dette ikke er en kul situasjon for han. Det er tross alt ikke han som har fått barn. Ville latt være å skrive brev til han, og heller tatt det muntlig. Si til leieboern at du forstår at dette kollikkbarnet påvirker han også, og prøv å få en god dialog med han........Det går jo over om relativ kort tid. Du er nok litt hårsår her ja, men det er MER enn forståelig med et kolikkbarn i huset!

Om leieboeren ikke takler normale barnelyder, bør han kanskje finne seg et annet sted å bo på sikt.

Endret av nerdybirdy
Skrevet

Jeg syns det er ganske overilt og urettferdig å skrive ett brev til han og be han si opp leiekontrakten.

Du ser situasjonen fra deres side, nemlig at dere har en liten baby som ikke slutter å gråte og dere er kjempeslitne.

Han ser det fra sin side: Hver eneste kveld når han skal slappe av så hører han en baby som gråter og gråter. Og det er sikkert kjempeslitsomt for han.

Det betyr ikke at han ikke kan ta hensyn og være forståelsesfull, men tipper at han var skikkelig sliten av å ikke få fred...... Så ja, jeg syns du er litt hårsår

SåNN kan man også si det jeg ønsket å formidle :-)

Gjest Mine ♥ ♥ ♥
Skrevet (endret)

Det jeg ikke skjønner er hvordan folk kan være så stor i kjeften og så frekke! Hvor er respekten? Han LEIER en leilighet av dere, jeg kunne aldri i mitt kjære liv klaget på mine huseiere. Da måtte det ha vært noe helt på kanten i så fall.

Vi bodde i et hus (sokkelleilighet) hos noen som solgte huset til et annet par bare noen mnd etter at vi flyttet inn. De hadde strømmåleren i gangen våres inne i leiligheten våres ikke i yttergangen.. de gamle eierne kom alltid å ringte på for å måle av strømmen, ikke de nye nei. Dama valsa bare rett inn fra den døren som var fra deres leilighet og inn i gangen uten å ringe på eller noe. Man kunne se rett inn i stua og kjøkkenet samt at soverommet våres lå rett ved siden av denne strømmåleren. HAllo liksom? Til slutt så sa kom jeg ut i gangen engang hun kom inn for å lese av strømmen og sa at hei jeg hørte ikke at du banket på. Da sa hun nei det gjorde jeg heller ikke. Jeg svarte da at det hadde vært fint om du kunne ha gjort det neste gang. Da ble hun helt rar.. Etter det så kom mannen i huset (som var helt normal) og ringte på hver gang han skulle lese av strømmen.

Neste gang det ringer på under en skrikerunde så lar du mannen din åpne døren. Han er sikkert frustrert over barneskrik, og skjønner ikke hvordan det er med små babyer.

Endret av Mine ♥ ♥ ♥
Skrevet

Jeg ville printet ut info om kolikk, bakt noen hurtige muffins, og overrakt dette med noen ørepropper og et smil. Forhåpentligvis ville han endre innstilling også. Å be han si opp er for dumt. Det alternativet vet han allerede at han har.

Gjest Mine ♥ ♥ ♥
Skrevet

Jeg ville printet ut info om kolikk, bakt noen hurtige muffins, og overrakt dette med noen ørepropper og et smil. Forhåpentligvis ville han endre innstilling også. å be han si opp er for dumt. Det alternativet vet han allerede at han har.

Denne likte jeg veldig godt :D

Skrevet

Det jeg ikke skjønner er hvordan folk kan være så stor i kjeften og så frekke! Hvor er respekten? Han LEIER en leilighet av dere, jeg kunne aldri i mitt kjære liv klaget på mine huseiere. Da måtte det ha vært noe helt på kanten i så fall.

Vi bodde i et hus (sokkelleilighet) hos noen som solgte huset til et annet par bare noen mnd etter at vi flyttet inn. De hadde strømmåleren i gangen våres inne i leiligheten våres ikke i yttergangen.. de gamle eierne kom alltid å ringte på for å måle av strømmen, ikke de nye nei. Dama valsa bare rett inn fra den døren som var fra deres leilighet og inn i gangen uten å ringe på eller noe. Man kunne se rett inn i stua og kjøkkenet samt at soverommet våres lå rett ved siden av denne strømmåleren. HAllo liksom? Til slutt så sa kom jeg ut i gangen engang hun kom inn for å lese av strømmen og sa at hei jeg hørte ikke at du banket på. Da sa hun nei det gjorde jeg heller ikke. Jeg svarte da at det hadde vært fint om du kunne ha gjort det neste gang. Da ble hun helt rar.. Etter det så kom mannen i huset (som var helt normal) og ringte på hver gang han skulle lese av strømmen.

Neste gang det ringer på under en skrikerunde så lar du mannen din åpne døren. Han er sikkert frustrert over barneskrik, og skjønner ikke hvordan det er med små babyer.

ja han leier leilighet, det betyr ikke at man bor gratie og ikke kan si i fra om ting

Skrevet

Ørepropper og muffins hørtes ut som en god plan. :)

Skrevet

Lurer på hvordan svaret hadde vært om det hadde vært motsatt vei; at noen leide et sted og det var skriking hele tiden. Han har faktisk betalt for å bo der, skjønner at han blir irritert jeg! Jeg er griseforbanna på naboens bikkje som bjeffer sent om kvelden og tidlig om morgenen og det kan til en viss grad sammenliknes. Og ja; skjønner at det ikke er så lett å få ungen til å slutte å gråte. Men jeg skjønner faktisk leieboer også. Og jeg HAR barn selv! Pluss at vi leier ut!

Hvis du skal sende han en lapp så burde du iallfall skrive at det ikke kommer til å bli noen merkostnader for han. Eller så får dere ta de mindre fine konsekvensene av å ha leieboer: isolere ekstra.

Jeg husker godt hvor slitne og irrasjonelle man blir av skrikete unger og lite søvn, men det er da ikke leieboerns feil! Han har sikkert holdt seg lenge fram til det en dag sprakk...Så hadde han kanskje ikke den beste måten å legge fram ærendet sitt på, men synes ikke svaret ditt var særlig bra...

Skrevet (endret)

Som om dere synes kolikken er kosestund - herregud! Som om det var skriking dere håpet at dere skulle få bruke så mye tid på som foreldre.

Han får heller flytte ut da hvis det er uholdbart.

Endret av shoppemamma
Skrevet

Som om dere synes kolikken er kosestund - herregud! Som om det var skriking dere håpet at dere skulle få bruke så mye tid på som foreldre.

Han får heller flytte ut da hvis det er uholdbart.

Men det er da virkelig ikke leieboerns problem! Det er ikke han som har fått barn! Og ja, litt forståelse er greit, men han blir faktisk "invadert" i sitt eget hjem! (Og JA, det er hans hjem så lenge han betaler for å bo der)

Skrevet

Jeg forstår dere begge. På den ene siden så kan ikke dere noe for at dere har kolikkbarn, og han kunne godt ha valgt en annen metode å klage på. På en annen side betaler han for å leie, og han er sikkert kjempelei av å bli vekket til alle døgnets tider av en baby som vræler. Ofte føler jeg at leieboere blir så dårlig behandlet. Om dere var naboer og begge eide leilighet, hadde dere reagert så mye om noen kom for å klage på bråk da?

Han betaler tross alt for å bo der, så jeg forstår ham. Det er jo ikke hans feil at det er dårlig isolert i huset deres.

Skrevet

Jeg leier selv ut en leilighet i mitt eget hus. Jeg regner med at dere har holdt dere unna det området som er i nærheten av soverommet hans?

Skrevet

ja han leier leilighet, det betyr ikke at man bor gratie og ikke kan si i fra om ting

Å leie ut en leilighet er betyr ikke at husverter står fritt til å vise null hensyn til leieboere med støy og bråk! Blir for dumt å nedgradere leietakere så grasalt at de likestilles med uverdige fluer på veggen altså.. Virker som mange utleiere har jævlig dårlig holdning overfor de som leier hos seg. De betaler tross alt huslån og mere til, og normal folkeskikk er ikke mye forlangt..

Til saken: vedder på at fyren ikke vet hva kolikkbarn er og hvorfor de skriker. Hadde sikkert tiltet for meg og dersom jeg var uvitende. Kommunikasjon er alfa omega også her. Forklar han hva som står på, så får han bruke ørepropper til det går over.

Skrevet

Syns ikke du skal skrive det brevet, han er sikkert sliten og amper, og har mest sannsynelig aldri hørt om kolikkbarn. Syns du skal gjøre det som musemor skrev.

Har selv hatt kolikkbarn og bodde da i borettslag. Bekymret meg for søvnen til nabodama, så jeg ga henne en vinflaske og beklaget bråket. "Heldigvis" viste det seg at hun hadde dårlig hørsel...

Skrevet

Stakkar fyr, han flytter sikkert snart..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...