Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2012 #1 Skrevet 23. oktober 2012 Tar imot forslag.... Tenker å lage maten selv.
Nirgal Skrevet 23. oktober 2012 #3 Skrevet 23. oktober 2012 Vi hadde mexikansk gryte (pose fra toro + kjøttdeig) + salat og baguetter. Det var supert, laga salat og gryteretten kvelden før, så bare varmet jeg det opp dagen etterpå mens baguettene sto i ovnen, lett og enkelt samt metter mange. Vi hadde ca 20 stk til bords og hadde 8pk gryte + to pakker med 36 stk baguetter og to store boller med salat og nesten alt var borte til slutt
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2012 #4 Skrevet 23. oktober 2012 Torogryte i dåp...? Sodd er festmat her i trøndelag i allefall
Puppemamma Skrevet 23. oktober 2012 #5 Skrevet 23. oktober 2012 Vi hadde kyllinggryte fra Toro!! Var veldig godt og fikk mange positive tilbakemelding SODD er da mye stusseligere enn toro
Himmel og hav Skrevet 23. oktober 2012 #6 Skrevet 23. oktober 2012 Finnbiffgryte og potetmos, rosenkål og tyttebærsyltetøy. Selve gryta kan du lage dagen i forveien, og potetmosen kan du enten lage selv dagen før og varme opp, eller lage den frossenvarianten samme dag. Kjempegodt og med litt festmatschvung
L-8 Skrevet 23. oktober 2012 #7 Skrevet 23. oktober 2012 Vi kjørte den tomatfløtekyllibgsuppen, med godt brød til, og fingermat når gjestene kom. Slo an det!
☆☆☆ Skrevet 23. oktober 2012 #8 Skrevet 23. oktober 2012 I namnefesten hadde vi koldtbord (tidkrevjande, men enkelt), karbonadar (også tidkrevjande om ein er mange til bords) og hjortegryte med kokte poteter (kjemoegodt og leikande lett)
Lisjtuppa Skrevet 23. oktober 2012 #9 Skrevet 23. oktober 2012 Vi hadde kyllinggryte fra Toro!! Var veldig godt og fikk mange positive tilbakemelding SODD er da mye stusseligere enn toro Sodd stusselig? Dette sårer et trønder hjerte dypt;)
Nirgal Skrevet 23. oktober 2012 #10 Skrevet 23. oktober 2012 Torogryte i dåp...? Sodd er festmat her i trøndelag i allefall Ja hva rolle spiller det om det er torogryte? Ikke alle som har evigtid til å lage mat eller masse penger til at andre kan lage det for seg. Den smaker godt, det sto mellom det eller pasta bolognese og da ble det gryte. Sodd er og utrolig godt, men syntes ikke det smaker siktig med de soddbollene man får kjøpt her nede. Om vi er på besøk hos mormor i namsos så blir det ordentlig sodd.. nam nam...
Mamma til go'jentene Skrevet 23. oktober 2012 #11 Skrevet 23. oktober 2012 Kall meg gjerne en snobb, men her i huset er Toro alt annet enn festmat! Det hadde ikke falt meg inn å servere mexicansk gryte i en barnedåp, det er noe vi har en sjelden gang, men da er jeg litt flau, er jo ikke "skikkelig" mat... Nei, da hadde jeg fortrukket hjemmelaget lapskaus, eller kjøttsuppe, om det skulle gjøres billig... Men det er min mening da. Her har vi hatt koldtbord og tapas i barnedåpene.
Tingenes Herre Skrevet 23. oktober 2012 #12 Skrevet 23. oktober 2012 Fiskesuppe laget fra bunn, kremet sådan. Bruk masse laks, blåskjell, reker og grønnsaker! Slår aldri feil når mange skal mettes her i huset.
Hybelkanina Skrevet 23. oktober 2012 #13 Skrevet 23. oktober 2012 Ville gått for hjemmelaget lapskaus. Det er enkelt og ikke så fryktelig dyrt heller. Synes Toro blir litt for "billig og enkelt" som festmat. Så kan du servere hjemmebakte rundstykker til. Lapskausen kan du med fordel lage i forveien, den blir bare bedre når man varmer den opp igjen!
Puppemamma Skrevet 24. oktober 2012 #14 Skrevet 24. oktober 2012 Lover dere at toro ikke er så vanvittig billig når det skal være kyllinggryte til alle mann
Mia_73 Skrevet 24. oktober 2012 #15 Skrevet 24. oktober 2012 Jeg setter mer pris på mine gjester enn at de skal spise Toro når de er invitert til dåp. Jeg hadde rett og slett vært flau. Så disse ferdige hvitløksbaguetter til 15 kroner for 2 stykk... Uff. Dersom det er dårlig penger kan man velge gryterett og lage det dagen før.
hol(L)y COW Skrevet 24. oktober 2012 #16 Skrevet 24. oktober 2012 Jeg ville heller ikke servert Torogryte til barnedåp.... iallfall ikke mexikansk. Litt rart med kjøttdeig til (høytidelig) fest for meg. Toro bruker vi når vi har dårlig tid i hverdagen.... Men hadde sikkert spist det uten å tenke mye over det om noen andre hadde servert det altså. Jeg er ikke så vanskelig sånn... Det er ikke mye stress å lage en kyllinggryte eller gryterett selv med kjøtt og friske grønsaker? Vi hadde buffet med pastasalat, spekemat, røkelaks, eggerøre osv. Laget til alt dagen i forveien så var det bare å sette frem. Ittno' stress
hol(L)y COW Skrevet 24. oktober 2012 #17 Skrevet 24. oktober 2012 Fiskesuppe laget fra bunn, kremet sådan. Bruk masse laks, blåskjell, reker og grønnsaker! Slår aldri feil når mange skal mettes her i huset. Nå fikk jeg lyst på fiskesuppe til middag......! Nam!
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2012 #18 Skrevet 24. oktober 2012 Lover dere at toro ikke er så vanvittig billig når det skal være kyllinggryte til alle mann Nei så hvorfor velge det da? Det gir et veldig "billig" inntrykk å servere det. Vi hadde koldtbord i vår dåp. Fikk en kokk til å lage all maten og gjøre den klar til vi kom i fra kirken. Totalt kostet det oss ikke mer enn ca 3000 kr for 20 gjester.
Kathrine. Skrevet 24. oktober 2012 #19 Skrevet 24. oktober 2012 Biff stroganoff (veit ikkje kor mye arbeid siden faren min som laga) Kalkun med tilbehør det er det vi har hatt. (kalkun var dåp 2. eller 3. juledag)
Puppemamma Skrevet 25. oktober 2012 #20 Skrevet 25. oktober 2012 For meg er det bedre med Toro, da vet jeg hvertfall at det blir godt
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2012 #21 Skrevet 25. oktober 2012 Vi bestilte snitter vi... Men det var jo ikke billig,da. Mange rundt her har hatt kjøttsuppe med deilig brød til. En slager det
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2012 #22 Skrevet 25. oktober 2012 Første barnedåp hadde vi snitter, fra catering. Andre gangen hadde vi koldtbord, fra catering. Tredje gangen hadde vi spekemat, fra slakteren. Fjerde gangen lagde vi middag selv, hel grillet svinefilet, bakte poteter, div salater og grønnsaker og to sauser å velge mellom. Spekemat var veldig enkelt og greit, fikk trefjøler med masse forskjellig spekemat fra slakteren, eggerøre, flatbrød og rømme. I tillegg hadde vi lefser, godt brød og litt ekstra jordbær, melon o.l. Det ble veldig godt mottatt, både store og små fant noe de likte (vi fylte på med litt ekstra salami siden det var noen barn her )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå