Gå til innhold

Når ta tidlig UL, og hvor? Olso område, eller nord for Oslo

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

På Oslo city legesenter tar de tidlig ul i uke 12 for å finne kromosomavvik. Jeg var der i uke 11+3 for jeg ville bare se at alt var bra og fant ut at det var to friske barn i magen. Tror det kostet 1180,-

Rundt uke 12. Men ikke alle kromosonavvik kan ses på ultralyd - og symptomer som kan tyde på kromosonavvik trenger ikke å være det.

Dersom det er en grunn til å mistenke økt fare for kromosonavvik (slekt eller alder) kan du eventuelt få henvisning til Duo/KUB test, der man ser på ultralyd kombinert med en blodprøve - eller ta fostervannsprøve eller morkakeprøve.

Gjest nåharjeglystpåno3

Jeg tok både Duo-test og tidlig UL med fosterdiagnostikk i uke 12. De prøvene gir deg svar på tre alvorlige kromosomavvik med stor sikkerhet.

Fikk henvisning fra min lege til riksen.

Hadde du noen ekstra risikofaktorer? Eller du blir kanskje 38 før babyen blir født? Jeg er ett år "for ungt" jeg... Vi som ikke er gamle nok får vel ikke dette? Vi må vel betale og ordne dette selv, eller?

Jeg er 37 og vil være det også ved termin, men jeg ba legen min søke uansett siden det bare er uker om å gjøre. Fikk ja med en gang jeg :) Har to friske barn fra før.

Betaler ingenting på riksen om du får ok på legen din sin søknad.

Annonse

Jeg har allrede vært på UL (8+4), og skal også i uke 12 (har hatt noen blødninger). Betaler selv. Gynekologen på Bryn medisinske senter er helt fantastisk!! Veldig proff! Kan lese om henne her: http://www.brynmed.no/Pages.aspx?pageID=3014

Hun tar 750 pr gang tror jeg, men for meg er det verdt det...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...