Gå til innhold

Er det noen her som har målt hcg via blodprøve hos legen eller kan noe om det?

Anbefalte innlegg

Jeg har streptokokker i halsen og forhøyet nivå av det de måler med stikk i fingeren (husker aldri hva det heter...). Jeg fikk resept på penicillin. Jeg fortalte at vi var prøvene og at forventet mens var til fredag/lørdag. Hun sa at penicillin ikke skulle være farlig, men at hun selv ville valgt å styre unna som gravid.. Derfor tok vi en blodprøve og jeg får svar imorgen. Vil den være helt sikker når jeg "bare" er 10dpo? Ville dere tatt medisinene om den er negativ imorgen? Bør jeg vente til over ikm for å være sikker? Nå er jeg usikker.. Jeg har vondt i halsen og ønsker bare å få det vekk, men så er jeg ganske restriktiv til bruk av medisiner under svangerskap. Jeg føler meg overhodet ikke gravid i dag, men det bør ikke bety at jeg ikke er det.

Fortsetter under...

Uff, stakar deg! Har akkurat vært/er gjennom det samme:-/ Det heter crp test.

Jeg fikk Dalacin fordi den er helt trygg for gravide :D Sa at jeg var prøver og kanskje, kanskje gravid... Så ja, jeg tok medisinene.

Endret av Nurk er velkommen

Ja, men når hun selv sier at hun ikke ville tatt penicillin selv, så må jeg bli litt skeptisk. Men det avhenger jo av hva man får penicillin for da, for en infeksjon er jo ikke bra for kroppen det heller og noen er mer alvorligere enn andre.

Men tilbake til det som var spørsmålet (det druknet nok inn i det hele..): Kan jeg stole på en Hcg prøve som er tatt 10dpo? Egget kan jo ha brukt litt tid på veien..

Annonse

Ja 10 DPO har du begynt å produsere Hcg og du vil få målt den nøyaktige verdien ved blodprøve. Det vil si at dersom du har Hcg over 5 er det noe på gang selv om det ikke vises på gtester. Du kan nok stole på blodprøven.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...