Gå til innhold

Gutten min på 2,5 har skikkelig kulemage, og jeg synes avføringen er ganske løs. Intoleranse?

Anbefalte innlegg

Gjest Vicky Pollard
Skrevet

Gutten min har skikkelig kulemage, veldig oppblåst og som trommeskinn. Synes han har noe løs avføring, og som regel er den lys brun eller beige. Hn er utrolig sær og har dårlig matlyst. Vil ofte kun ha melk før kl. 12. Eter ok i bhg, men ingen mengder der heller. De to siste dagene har han feks spist: 1: ei skive med prim, en halv banan og 3/4 pølse. Drukket 5 dl melk. 2: to skiver med baconost, 1 yoghurt med havregrun og en liten porsjon grøt til kvelds. Tilbudt middag med lovnad om is dersom han spiste men ville ikke.

Kan det være noe han ikke tåler? Magen er påfallende, slik afrikamage rett og slett. Han er normalvektig ellers.

Skrevet

Dette høres veldig ut som cøliaki.

Afrika-mage er et kjent begrep for å beskrive cøliaki-mage.

Og med rar avføring og dårlig matlyst i tillegg burde du få det sjekket hos legen.

Ikke sjekk ved å kutte ut gluten selv, da gjør du det bare vondt verre for han. Det er ekstremt VIKTIG.

Gjest Gullguttene
Skrevet (endret)

Det høres litt ut som intoleranse. Kanskje melk eller gluten? Det kan vel testes hos legen? Eller du kan prøve å kutte ut en av delene i en periode og gradvis innføre det igjen og se om det er noen endringer.

Edit; da trekker jeg forslaget mitt om å kutte ut etter å ha lest det over.

Endret av Gullguttene
Gjest Vicky Pollard
Skrevet

Da ringer jeg legen i morgen den dag. Håper det ikke er noe, men synes den kulemagen er påfallende... Og han har alltid bløt avføring når jeg tenker etter.. Hører med bhg i morgen om de har stusset på at han alltid har løs mage - det er tross alt de som skifter besjbleiene hans oftest...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...