Gå til innhold

Dere som har handlet mye på Nøstebarn...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noe dere er spesielt fornøyd med?

Tenkte jeg skulle bestille noe der nå, noe dere har vært så fornøyd med at dere synes jeg burde vurdere å bestille? (Har en toåring og en helt ny baby)

Fortsetter under...

Skrevet

Ullfleecedressen er kjempegod til baby. Har nå kjøpt genser og bukse i ribbeull til å ha under dressen, den er også god :)

Kjøpte ei ulljoggebukse til eldste og den var jeg ikke så fornøyd med, syns den var vel tynn i stoffet.

Skrevet

Jeg har nettopp kjøpt ullundertøy der. Og nå etter 3 ganger bruk er det både hull i stilongsen og ulltrøya!! Jeg har et forsiktig barn, så tror ikke det har hengt seg noe særlig opp.

Har noen ull/silke trøyer og singlether som er på 2 året. det ser ut som de tåler mer. Har ellers ikke vært fornøyd med sokkene heller...

Skrevet

Jeg syns ull/silke klærne er for grove, ullfleecen lukter sau. Lammeskinnet var ikke så fantastisk i forhold til andre skinn beregnet til baby at det var verdt den høye prisen. Men vi har hatt en ullfleecelue til eldste jenta som vi var fornøyd med, bortsett fra at den klødde litt.

Skrevet

Jeg liker den heldressen i ull som ikke er altfor tykk, tror det er en pysj. Den er helt genial til å bruke som sovedress i vogn, og under parkdress/vinterdress! Vi har vår på 2. året til samme barn nå i str 92 (han blir 2 i desember).

Ellers er ull/silke bodyene gode og myke, ikke opplevd hull i noen av de vi har hatt!

Annonse

Skrevet

Er fornøyd med undertøyet i ull/silke, ullfleecedressen, ullribbuksa (både til meg og ungene), pysj, babylue, kjole og sparkebukse i ullfrotté og ull/silketunikaen til meg selv. ;)

Jepp... LIKER Nøstebarn! :)

Skrevet

Ullfleecedressen elsker vi. Både til baby, småbarn og til litt større barn (da som 2 delt). Ellers er vi veldig glade i ullfrottepysjen og sparkebukse i ullfrotte.

Ull/silke body og ull/silke sparkebukse har vi også brukt mye.

Ullbody med hals og knapp og ullgensre til småbarn/større barn bruker vi også mye.

Soveskinn har vi til alle 3 fra Nøstebarn. De brukes året rundt.

Har forøvrig aldri fått hull i plaggene. Vasker de med ullsåpen fra Nøstebarn enten for hånd eller i vaskemaskinen på ullprogram. (Vaskes det i maskinen må man påberegne at det toves noe). Vasker det ikke etter hver bruk, ulla fra Nøstebarn er ubehandlet og dermed selvrensende. Så ulla luftes.

Jeg har aktive barn som har gått i naturbarnehage og bruker ull året rundt. Noe av ulla brukes nå til nr.3! Mens noe av ulla er rett og slett slitt ut fordi vi har brukt det så utrolig mye.

Skrevet

Jeg har kjøpt trøyer og longs i ull/silke i dag. Er de bra? Myke og uten å klø i det heletatt?

Skrevet

Noe dere er spesielt fornøyd med?

Tenkte jeg skulle bestille noe der nå, noe dere har vært så fornøyd med at dere synes jeg burde vurdere å bestille? (Har en toåring og en helt ny baby)

Til baby er bodyer med høy hals i ull/silke et must til vinteren. gjerne en liten pysjamas også uten fot (så de ikke sparker seg opp i dressen).

Ull/silke-buksa for baby er også kjempegod, og strammer ikke.

ullfrotte-utedressen bruker vi om vinteren, beste dressen jeg vet.

Til toåring ville jeg vel anbefalt ull/silke genser og joggebukse. Lekedressen er også veldig god, og faktisk den der pysjen igjen (bruker den innenfor utedressen) som lekedress.

De har også en god bøff i ullfrotte som er helt topp.

Hettegenseren er også heftig i bruk her.

Jeg har tre barn - alle med veldig mye nøstebarn-ull. Vi kjører lag-på-lag-prinsippet. er kjempefornøyd med klærne!! De er lette, luftige og holder jevn temperatur - mye bedre enn noen andre plagg jeg vet.

Sokkene er lite strechy, så holder meg unna disse, kjøp heller noen med ull+ syntetisk slik at du får de på etter en vask.

Har selv kjøpt meg ullfrotte-joggebukse - den er helt fantastisk, i tillegg til et par gensere, singletter og hettegenser. De er sjukt gode å ha på!

Skrevet

Ullfleecedressen elsker vi. Både til baby, småbarn og til litt større barn (da som 2 delt). Ellers er vi veldig glade i ullfrottepysjen og sparkebukse i ullfrotte.

Ullbody med hals og knapp og ullgensre til småbarn/større barn bruker vi også mye.

Har forøvrig aldri fått hull i plaggene. Vasker de med ullsåpen fra Nøstebarn enten for hånd eller i vaskemaskinen på ullprogram. (Vaskes det i maskinen må man påberegne at det toves noe). Vasker det ikke etter hver bruk, ulla fra Nøstebarn er ubehandlet og dermed selvrensende. Så ulla luftes.

Jeg har aktive barn som har gått i naturbarnehage og bruker ull året rundt. Noe av ulla brukes nå til nr.3! Mens noe av ulla er rett og slett slitt ut fordi vi har brukt det så utrolig mye.

Vi har brukt klærne nok til å få hull på de (på de store barna) - og nøstebarn har faktisk lapper man kan kjøpe av samme stoff - lett å sy på, sånn i tilfelle dere får et hull eller to. Ser faktisk stilig ut med lapp i helt annen farve :-)

Skrevet

Vi har brukt klærne nok til å få hull på de (på de store barna) - og nøstebarn har faktisk lapper man kan kjøpe av samme stoff - lett å sy på, sånn i tilfelle dere får et hull eller to. Ser faktisk stilig ut med lapp i helt annen farve :-)

Det har jeg faktisk ikke sett. Har sikkert ikke tenkt på det siden det ikke hr vært noe behov. Men kjekt å vite!

Vi har som sagt ikke fått direkte hull, men som jeg skrev noe har vi bokstavelig talt slitt ut. Den første ullfleecedressen brukte vi så mye at den var helt tynnslitt over det hele, og da gikk det hull. Men den var brukt MYE.

Vi rett og slett elsker Nøstebarnull!

Annonse

Skrevet

Å, så mange ting... Ullfleecedressen og lammeskinn er desidert favorittene. Ullfleeceluer og ullfrotteluer. Akkurat nå er jeg superfornøyd med å ha fått takk i saueskinnslue! Ellers bruker vi de deilige, tykke pysjene i ullfrotté hver natt vinteren igjennom. Elsker nøstebarn! Det jeg ikke har vært så fornøyd med er bodyene deres, og de har jeg sluttet å kjøpe.

Skrevet (endret)

Jeg har nettopp kjøpt ullundertøy der. Og nå etter 3 ganger bruk er det både hull i stilongsen og ulltrøya!! Jeg har et forsiktig barn, så tror ikke det har hengt seg noe særlig opp.

Har noen ull/silke trøyer og singlether som er på 2 året. det ser ut som de tåler mer. Har ellers ikke vært fornøyd med sokkene heller...

Uff, har skjedd med meg også- men vasket du dem i maskinen?Nøstebarnklærne her sluttet å få små hull når jeg sluttet å vaske dem i maskinen ( ja, jeg vet det egentlig skal håndvaskes) .. :)

Og sokkene er ikke å anbefale til de store barna, men gjerne de små! Jeg opplevde at sokkene tovet seg mens de gikk med sokkene i støvlene- det ble vått og varmt og mye friksjon;) men er gode til de små som ikke løper rundt;)

Ellers er ullfleecedressen og pysjen i ullfrote en favoritt her:) og skinnlua:)

Endret av Fuglemamma <3
Skrevet

Har også mange favoritter her i huset! Ullpysjen og sparkebuksa, begge med fot, til baby. Og bodyene. Ribbebuksa til toåringen, og ullpysj uten fot. Dette er forholdsvis dyre plagg, men likevel kjøp som lønner seg veldig økonomisk, er vår erfaring. Alle de nevnte plaggene er i daglig bruk her i huset, til vår 3- og 0-åring.

Når det gjelder ullundertøy til større barn har vi også lett fått hull på disse. Til 3-åringen foretrekker jeg ullundertøy fra Pierre Robert og polarn o pyret.

Men ullsåpa og gallesåpe til flekkfjerning er også et must.

Skrevet

Ullfleecedressen, ullfleecelue og ullfleeceammeinnleg :D

Men vil absolutt ikke anbefale ullfleecepleddet, det loet helt ekstremt. Jeg fikk levert det tilbake. De sa at det pleier å lor veldig mye i starten, men at teppet jeg hadde fått var utenom det vanlige.

Liker ellers ullgensre og tynn ullue/hals.

Skrevet

.. Og ribbebuksa! Holdt nesten på å glemme den! Det er 3. Vinteren vi bruker den ribbebuksa - er lapper på knærne men ellers er den like god:) den bare brettes nederst, så vokser den med barnet:) et must til to-åringen;)

Skrevet

Jeg har kjøpt trøyer og longs i ull/silke i dag. Er de bra? Myke og uten å klø i det heletatt?

Skal jeg uttale meg så klør det akkurat like mye som f.eks joha og janus.

Skrevet

Ulldressene har jeg hatt 3 stk av og er veldig fornøyd. Brukte det fra 0-12 mnd.

Skrevet

Jeg sverger til todelt ullfleece-sett til å ha under dressen. Og en vindtett lue med ull inni og knapp til å lukke den med, ikke så fin, men ungen er god og varm.

Har også kjøpt ullfleece jakke til meg sekv og bruker den ofte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...